Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
10 01-2025
godz. 19:30
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncert Chóralny
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł
Przewijaj wydarzenia
WIECZÓR KOLĘD
10-01-2025 godz. 19:30 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł

Wykonawcy:

Chór Chłopięcy i Dziewczęcy Filharmonii Krakowskiej

Maria Dziedzic-Król - dyrygent

Magdalena Żak De Carvalho - fortepian

Soliści z Chóru Chłopięcego i Dziewczęcego: Irena Prendota, Weronika Kwiecień, Mateusz Wojnicz-Sianożęcki, Miłosz Mróz, Szymon Skorupa, Tadeusz Cepuch, Leon Czowicki, Lena Świerk


Ukraiński Chór Dziecięcy Filharmonii Krakowskiej

Olena Yatskulynets - dyrygent
Iulia Iurchenko-Sozanska - fortepian
Soliści z Ukraińskiego Chóru Dziecięcego: Maria Poltawec (bandura), Arsenii Denysiuk (gitara), Sofiia Yatskulynets (skrzypce), Yeva Shamarokova (flet)


Chór Społeczny przy Filharmonii Krakowskiej

Marcin Wróbel - dyrygent
Bartłomiej Chorąży - t
enor

Patryk Wyborski  - baryton

Agnieszka Ignaszewska-Magiera  - fortepian

Sikuris En Cracovia:
Arturo Terrazas (Charango)

Alberto Suazo (Guitarra)

Eduardo García (Guitarra)

Regis Cardozo (Vientos)

Freddy Llerena (Vientos)

Lucas Achirico (Percusión)

Amaru Terrazas (Percusión)

Ryszard Czerwiński (Bajo)


Repertuar:

CHÓR CHŁOPIĘCY I DZIEWCZĘCY FILHARMONII KRAKOWSKIEJ
Witold Lutosławski - 20 Kolęd na głos i fortepian /wybór/:

Anioł pasterzom mówił

My też pastuszkowie

Gdy śliczna Panna

W żłobie leży

Jezus malusieńki

Północ już była

Dziecina mała

Z narodzenia Pana

Hola hola, pasterze z pola


UKRAIŃSKI CHÓR DZIECIĘCY
Ukraińskie pieśni bożonarodzeniowe:

Lesia Horowa – Kolęda od anioła

Andrii Popruga – Kolada ty, kolada (ar. Olha Tokar)

Anna Melneczuk – Din-don

Anastasiia Komlikowa – Zaśpiewajmy (ar. Olena Radko)

Petro Prystupow – Anioły zstępują (ar. Wasyl Czuczman)

O. Ilnicka – Boże Narodzenie

Lesia Horowa – Kolędka, kolęda


****

CHÓR SPOŁECZNY PRZY FILHARMONII KRAKOWSKIEJ

Ariel Ramírez - Missa Criolla

Koncert z przerwą, czas trwania ok. 100 min.




Maria DZIEDZIC-KRÓL - pasjonatka muzyki chóralnej i fortepianowej, absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie. Ukończyła początkowo Edukację Artystyczną w specjalności prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych, a następnie wydział instrumentalny w klasie fortepianu. Uczestniczyła w dyrygenckich kursach mistrzowskich m.in. Matthiasa Beckerta, Rafała Jacka Delekty i Agnieszki Franków-Żelazny.

Od 2019 roku pełni funkcję asystenta artystycznego w Chórze Chłopięcym i Dziewczęcym Filharmonii Krakowskiej. Założyła i prowadzi od 2014 roku Szalowski Zespół Wokalny. Zdobywając z zespołem wysokie miejsca na prestiżowych ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach chóralnych. Wielokrotnie prowadziła zajęcia z emisji głosu dla dzieci i młodzieży m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Piosenki Dziecięcej „Skowroneczek” w Nowym Sączu, zapraszana jest także do prowadzenia warsztatów muzycznych dla chórów i zespołów.

W 2012 roku koncertowała jako solistka z Królewską Orkiestrą Symfoniczną w Wilanowie, zaś w 2017 roku poprowadziła od fortepianu Orkiestrę Kameralną Akademii Muzycznej w Krakowie w Koncercie fortepianowym D-dur KV 175 W.A. Mozarta. Wraz z Marianą Półtorak była finalistką 6th International Song Competition w Sofii. W 2021 roku otrzymała III miejsce na VII Międzyuczelnianym Konkursie Kameralnym dla Duetów Instrumentalnych i Duetów Wokalnych w Warszawie oraz wyróżnienie w 1st International Competition ArtSong OPUS.

W 2023 roku otrzymała nagrodę dla najlepszego dyrygenta konkursu chóralnego w ramach festiwalu “Wrocław Miastem Chóralistyki”.

Od 2022 związana z Katedrą Chóralistyki Akademii Muzycznej im. K Pendereckiego w Krakowie, gdzie pracuje na stanowisku akompaniatora.

fot. Patrycja Długosz




Magdalena ŻAK DE CARVALHO - absolwentka Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Katowicach (specjalność: fortepian) oraz Wydziału Wychowania Muzycznego (specjalność: prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych) Akademii Mu¬zycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie.

Od roku 2001 jako akompaniator związana z Katedrą Chóralistyki Akademii Muzycznej w Krakowie. W latach 2002–2005 współpracowała z Chórem Polskiego Radia w Krakowie, Szkołą Baletową oraz Zespołem Państwowych Szkół Muzycznych w Krakowie – jako akompaniator oraz pedagog. Od roku 2012 związana na stałe z Chórem Chłopięcym Filharmonii Krakowskiej na stanowisku akompaniatora. Jednocześnie współorganizuje koncerty edukacyjne, pomaga w przygotowaniu chórów dziecięcych do koncertów, w których sama bierze udział jako pianistka lub chórzystka. Wśród nich wymienić można m.in. festiwal chóralny w Chemnitz, projekt Śpiewająca Polska, Festiwal Chórów Dziecięcych, Credo Krzysztofa Pendereckiego czy koncerty poświęcone interpretacji poezji dziecięcej Joanny Kulmowej, twórczości Pawła Moszumańskiego.

Kreowała partie fortepianu w: Karnawale zwierząt C. Saint-Saënsa, Concertinie a-moll D. Szostakowicza, J. Brahmsa, Petite messe solennelle G. Rossiniego, Carmina Burana C. Orff czy w Misa Tango M. Palmeriego. W 2016 roku brała udział w koncercie jubileuszowym UNICEFU, organizowanym przez NOSPR w Katowicach, biorąc udział w przygotowaniu Chóru Chłopięcego oraz realizacji partii solowej fortepianu.

Współpracowała z Polskim Chórem Kameralnym pod batutą Jana Łukaszewskiego, wykonując partie fortepianu w Liebeslieder op. 52 Johannesa Brahmsa, walcach Johanna Straussa oraz w Ein Deutches Requiem Johannesa Brahmsa.

fot.  A. Golec




Olena YATSKULYNETS - ukończyła w 1996 roku wydział Dyrygentury Chóralnej w Szkole Muzycznej im. D. Bortnianskiego w Sumach, uzyskując kwalifikacje nauczyciela muzyki.

W latach 1996–2001 studiowała w Ukraińskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. Czajkowskiego w Kijowie, gdzie uzyskała dyplom Dyrygenta Chóru oraz Nauczyciela Dyscyplin Chóralnych. Po studiach odbyła czteroletnią praktykę asystencką w tej samej Akademii.

Pracując zawodowo prowadziła chór Vesnyanka (1998–2007), chór Szkoły Muzycznej im. D. Kabalewskiego (2005–2011), Chór Kameralny Pokrov (2002–2017). Była również dyrektorem muzycznym Kijowskiego Akademickiego Teatru Lalek (2011–2022) oraz kierownikiem artystycznym Chóru Kameralnego Moravski (2016–2022).
Fot. Zakh Lena








Iulia IURCHENKO-SOZANSKA 

Absolwentka wydziału fortepianowego Narodowej Akademii Muzycznej im. A.W. Neżdanowej w Odessie. Laureatka konkursów kameralnych w dziedzinie zespołów z fortepianem, m.in.: The International Festival and Competition XXI Century Art (Kiev), Krajowy konkurs zespołów kameralnych w Jałcie (2008). Brała udział w konkursach wokalnych jako pianista – kameralista, m.in.: All-Ukrainian Soloist-Vocal Competition named after Oksana Petrusenko (Chersoń), Musical Universe (Odessa), Krajowych konkursach sztuki wokalnej w Równem oraz Charkowie.

Współpracowała z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Chersonskiej, była członkiem jury konkursów młodych pianistów. Pracowała jako pianista oraz nauczyciel fortepianu w Szkole Muzycznej II stopnia w Chersoniu.

fot. O.  Gordeeva









Marcin WRÓBEL - dyrygent, wokalista i animator kultury. W 2016 r. uzyskał stopień Doktora Sztuki z dziedziny Dyrygentura na Akademii Muzycznej w Krakowie. Absolwent studiów magisterskich na kierunku Dyrygentura Chóralna na Akademii Muzycznej w Krakowie (2007) Absolwent studiów podyplomowych „Zarządzanie kulturą w wymiarze europejskim” oraz kursu „Zarządzanie instytucją kultury”. Od momentu powstania (01.2023) jest kierownikiem artystycznym i dyrygentem Chóru Społecznego przy Filharmonii Krakowskiej. Był Dyrektorem Artystycznym pierwszej edycji „ROF - Royal Opera Fesiwal” w Krakowie. Jako dyrygent prowadził wiele koncertów na tym festiwalu, z muzyką Stanisława Moniuszki (2019). Odpowiadał za przygotowanie zespołu Górecki Chamber Choir do wykonania oper G. Rossiniego na międzynarodowym festiwalu operowym „Rossini in Wildbad. 31. Belcanto Opera Festival” 2019 (Niemcy), oraz dyrygował jednym z koncertów podczas tego festiwalu. W dwóch kolejnych edycjach ROF-u odpowiadał za przygotowanie Chóru Filharmonii Krakowskiej do wykonania kilku oper G. Rossiniego, np.: Tancred, Elżbiera Królowa Anglii. Zawodowo związany z Filharmonią im. K. Szymanowskiego w Krakowie jako Artysta Chóru. Założyciel i kierownik artystyczny Męskiego Zespołu Wokalnego Filharmoników Krakowskich. Od 2015 r. współpracuje ze stowarzyszeniem PASSIONART przy realizacji projektów wokalnych i wokalno-instrumentalnych, często o tematyce patriotycznej.

W latach 2010 – 2015 Dyrektor Artystyczny i pomysłodawca Międzynarodowego Festiwalu Chórów Męskich „Krakowska Wiosna”. W ciągu swojej wieloletniej pracy był dyrygentem wielu chórów krakowskich, takich jak „Psalmodia” UPJP2 (asystent dyrygenta, 2008 – 2011), „Krakowski Chór Męski” (współzałożyciel chóru, 2009 – 2011), „Lutnia Krakowska” (2009 – 2015), „Dominanta” UE (01. 2015 – 05. 2015). Współzałożyciel zespołu wokalnego "OCTAVA ensemble"(od 2006), z którym odniósł szereg sukcesów na wielu ogólnopolskich konkursach chóralnych (Nagrody Grand Prix na konkursach: „Legnica Cantat” oraz „Cantio Lodziensis”), koncertuje z zespołem w kraju i za granicą. Z zespołem nagrał 8 płyt CD, które otrzymały wiele pozytywnych recenzji oraz nominacje do nagrody fonograficznej FRYDERYK.

Nagrał kilkanaście płyt CD jako dyrygent i wokalista m.in. dla wytwórni DUX. Nagranie dokonane z zespołem „Collegium Zieleński” pod kierownictwem Stanisława Gałońskiego, otrzymało nagrodę fonograficzną FRYDERYK oraz ZŁOTEGO ORFEUSZA przyznawanego przez L’Académie Du Disque Lyrique (Francja). Wiele zrealizowanych nagrań otrzymało nominację do nagrody FRYDERYK oraz do KORYFEUSZA MUZYKI POLSKIEJ.

Prowadzi stałą i szeroką działalność koncertową wykonując dziesiątki koncertów rocznie na wielu festiwalach rangi ogólnopolskiej a także międzynarodowej. Koncertując odwiedził takie kraje jak: USA, Australia, Japonia, Chiny, Niemcy, Szwajcaria, Szwecja, Hiszpania, Francja, Włochy, Chorwacja, Austria, Belgia, Czechy.

fot. J. Żołnierczyk



Bartłomiej CHORĄŻY – Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie (obecnie im. K. Pendereckiego) w klasie śpiewu solowego Jacka Ozimkowskiego. Swój warsztat wokalny doskonali, współpracując z Dariuszem Grabowskim. Brał udział w mistrzowskich kursach interpretacji i wykonawstwa polichóralnej muzyki barokowej, prowadzonych przez Josa Van Veldhovena.

W swoim dorobku artystycznym posiada między innymi występy w Weselu Figara W.A. Mozarta, Rigoletcie i Traviacie G. Verdiego na Międzynarodowym Festiwalu Bursztynowym – Opera Europy, w Filharmonii Kaliningradzkiej oraz Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. Brał udział w wielu festiwalach, w tym również o randze międzynarodowej, takich jak: Festiwal Musica Poetica, Misteria Paschalia, Actus Humanus, Rossini in Wildbad Festival, Royal Opera Festival, Muzyczny Festiwal w Łańcucie, Salezjańskie Lato, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, czy wielokrotnie w Międzynarodowym Festiwalu im. G.G. Gorczyckiego – prezentując wraz z Cracow Royal Singers muzykę polskich mistrzów baroku. Na stałe współpracuje z różnymi zespołami muzyki dawnej w całej Polsce, jak m.in. Zespół Muzyki Dawnej Diletto czy Capella Virdimontana.

Od 2012 roku jest artystą Chóru Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. Z powodzeniem śpiewa zarówno chóralne, jak i solowe partie wokalne, nieustannie poszerzając swój repertuar. W jego solowym portfolio widnieją m.in. pozycje, takie jak: Sigismondo G. Rossiniego, Weihnachtsoratorium J.S. Bacha, Mesjasz G.F. Haendla, Requiem d-moll, Msza Koronacyjna W.A. Mozarta i wiele innych.

Członek Męskiego Zespołu Wokalnego Filharmoników Krakowskich, od 2016 roku współpracuje również z Oktetem Wokalnym Octava Ensemble. Jest współzałożycielem zespołu wokalnego Cracow Baroque Consort.

Występował pod batutą znakomitych dyrygentów, takich jak Alexander Liebreich, Ola Rudner, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Evgen Savchuk, Helmuth Rilling, Roland Bader, Łukasz Borowicz, Jacek Kaspszyk, Sirkka-Liisa Kaakiknen-Pilch, Jos Van Veldhoven.

fot. S. Dudek




Patryk WYBORSKI – baryton. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Adama Szerszenia, zdobywca nagród i wyróżnień na polskich oraz międzynarodowych konkursach muzycznych (m.in. X Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach, III oraz IV Międzynarodowy Konkurs Solowej Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach, IV Międzynarodowy Konkurs Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu). Posiada w swoim dorobku kilkadziesiąt pieśni, partii oratoryjno-kantatowych oraz takie role operowe, jak Miecznik z opery Straszny dwór S. Moniuszki, Conte Almaviva z opery Wesele Figara W.A. Mozarta, Car I z opery Ubu Król K. Pendereckiego, Arcykapłan z opery Czarodziejski flet W.A. Mozarta, Lekarz z opery Hagith K. Szymanowskiego czy Ping z opery Turandot G. Pucciniego, które wykonywał m.in. w Operze Śląskiej w Bytomiu czy Operze Krakowskiej.

Występował jako solista oraz członek zespołów wokalnych w ramach wielu krajowych i zagranicznych festiwali, takich jak m.in. Lubomirski Festival, Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Festiwal 4 Tradycji w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal TRANS/MISJE w Koszycach (Słowacja) czy Chopin Festival w Gaming (Austria). Koncertował z takimi dyrygentami, jak Łukasz Borowicz, Daniel Oren, Paul Esswood, Antonino Fogliani, Tomasz Tokarczyk, Tadeusz Kozłowski, Alexander Humala, Mirosław Jacek Błaszczyk czy José Miguel Pérez-Sierra.

Występował oraz regularnie współpracuje z Filharmonią Śląską, Filharmonią Zabrzańską, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Operą Krakowską, Operą Śląską w Bytomiu oraz Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia. Od 2021 roku artysta Chóru Filharmonii Krakowskiej.

fot. D. Pawelec




SIKURIS EN CRACOVIA - kolektyw muzyczny, który celebruje andyjskie dziedzictwo kulturowe w sercu Polski. Założony w czerwcu 2021 roku zespół zrzesza wykonawców muzyki andyjskiej mieszkających w kraju, którzy wykazują niezwykłą umiejętność łączenia tego, co rdzenne i współczesne. Poprzez znaczącą pracę kulturową grupa przekształca każdy występ w dźwiękowy dialog, który ma na celu integrację przodków z nowoczesnością. Ich muzyczna propozycja reinterpretuje andyjską kosmowizję, przekształcając każdy występ w prawdziwe spotkanie międzykulturowe. Pod kierownictwem Arturo Terrazas (Boliwia), grupa opracowuje warsztaty i rozmowy, które zagłębiają się w muzyczny dialog aerofoniczny i andyjską refleksję filozoficzną na Zachodzie. Ich pracę można śledzić na różnych platformach i portalach społecznościowych pod nazwą Sikuris w Krakowie. Fot. D. Sarli

o Arturo Terrazas (Charango)

o Alberto Suazo (Guitarra)

o Eduardo García (Guitarra)

o Regis Cardozo (Vientos)

o Freddy Llerena (Vientos)

o Lucas Achirico (Percusión)

o Amaru Terrazas (Percusión)

o Ryszard Czerwiński (Bajo)



CHÓR CHŁOPIĘCY I DZIEWCZĘCY FILHARMONII KRAKOWSKIEJ

Powstał w 1951 roku z inicjatywy pedagoga, muzyka i pasjonata w jednej osobie – Józefa Suwary. Repertuar (wówczas ok. 70– osobowego) zespołu obejmował utwory oratoryjne i a cappella, głównie kompozytorów polskich. W 1967 roku opiekę nad zespołem powierzono (na kolejnych 28 lat) asystentce profesora – Bronisławie Wietrzny. W okresie tym zespół wykonywał nowopowsta-jące dzieła Krzysztofa Pendereckiego (Pasja wg św. Łukasza, Jutrznia, Magnificat), koncertując w wielu krajach Europy, a także w Libanie i Iranie. Za nagranie płyty z Pasją wg św. Łukasza chór otrzymał nagrodę Grand Prix du disque. W latach 1991– 1993 chór prowadził Stanisław Krawczyń¬ski. Od 1993 roku dyrygentem i kierownikiem zespołu jest Lidia Matynian.

Obok wymienionych dzieł K. Pendereckiego, w repertuarze zespołu znajdują się: Credo (prawykonanie europejskie 1998 r.), Benedictus (prawykonanie 2003 r.) oraz wielkie dzieła wokalno– instrumentalne J.S. Bacha, B. Brittena, G.F. Haendla, A. Honeggera, C. Orffa, G. Mahlera i in. Chórzyści występują w salach filharmonicznych, w kościołach, dla szkół i podczas koncertów charytatywnych, prezentując rozmaity repertuar, w tym utwory dedykowane zespołowi – Pawła Moszumańskiego i Wojciecha Widłaka.

Chór był wielokrotnie zapraszany do współpracy przez polskie orkiestry jak NOSPR, Orkiestra Filharmonii Narodowej, Capella Cracoviensis, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Filharmonii Szczecińskiej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Uczestniczył w festiwalach: Vratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Muzyka w Starym Krakowie, Festiwal Muzyki Polskiej, Festiwal Muzyki Filmowej oraz festiwalach zagranicznych. W latach 1997– 2008 chórzyści występowali w spektaklach Opery Krakowskiej: G. Pucciniego Cyganeria i Tosca oraz E. Humperdincka Jaś i Małgosia.

W ramach projektu Kraków 2000 zespół brał udział w wykonaniu odnalezionego w Hiszpanii średniowiecznego dzieła Codex Calixtinus. Brał również udział w koncertach jazzowych, m. in. na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jerzego Owsiaka. Chór śpiewał na Błoniach Krakowskich, żegnając Jana Pawła II, a w I rocznicę śmierci uczestniczył w prawykonaniu kantaty jazzowej Joachima Mencla Miłość mi wszystko wyjaśniła do poezji Karola Wojtyły.

Zespół współpracował z Jackiem Wójcickim, Grzegorzem Turnauem, Zbigniewem Wodeckim. Brał udział w prawykonaniu Requiem dla mojego przyjaciela oraz w nagraniu ścieżki dźwiękowej do filmu Tajemniczy ogród Agnieszki Holland i kolęd Zbigniewa Preisnera.

Po 70 latach działalności zespołu, otwierając się na oczekiwania rodziców i dzieci, Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej poszerzył swoją działalność i oficjalnie ogłosił nabór do nowo powstałej sekcji dziewczęcej.

fot. A. Golec



UKRAIŃSKI CHÓR DZIECIĘCY FILHARMONII KRAKOWSKIEJ

Powstał w czerwcu 2022 roku z inicjatywy Filharmonii Krakowskiej. Tworzą go dzieci, które w wyniku trudnej sytuacji w Ukrainie zmuszone były opuścić swój kraj, znajdując w Polsce schronienie oraz możliwość dalszego rozwoju artystycznego. Główną ideą działalności chóru jest przybliżenie słuchaczom bogactwa kultury ukraińskiej oraz wspieranie więzi młodych śpiewaków z ich ojczystą tradycją.

W ciągu dwóch lat swojej działalności chór wziął udział w licznych prestiżowych projektach artystycznych, realizowanych na scenie Filharmonii Krakowskiej. Były to m.in.: koncerty z cyklu Musica Ars Amanda, coroczne koncerty kolęd, kantata sceniczna Carmina Burana Carla Orffa, Messe Brevis Leo Delibesa, utwory G.F. Haendla oraz Michaela Haydna. Chór odbył również szereg wyjazdów koncertowych po Polsce, a także uczestniczył w wykonaniu opery Brundibár Hansa Krásy.

Zespół jest laureatem i zdobywcą Złotego Dyplomu konkursu Chorus Inside Warszawa 2023.

Od momentu powstania chór prowadzi Olena Yatskulynets – dyrygentka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z chórami dziecięcymi i kameralnymi.

fot. K. Kalinowski




CHÓR SPOŁECZNY PRZY FILHARMONII KRAKOWSKIEJ

Zespół zrzeszający pasjonatów śpiewu prowadzony przez Marcina Wróbla, artysty chóru mieszanego Filharmonii Krakowskiej i dyrygenta-chórmistrza. Chór powstał jako inicjatywa towarzysząca wykonaniu Carmina burana C. Orffa w styczniu 2023 w Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. Sukces artystyczny i medialny tegoż przedsięwzięcia zaowocował dalszym rozwojem zespołu pod auspicjami Filharmonii. Chór w ciągu pierwszego roku działalności wykonał na scenie Filharmonii także Mszę Koronacyjną oraz Requiem d-moll W.A. Mozarta.
fot. K. Kalinowski