Dyskusyjny Klub Muzyczny „Wszystko gra” to cykl spotkań z muzykami, dyrygentami i artystami przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych wielbicieli muzyki.
Inicjatywa jednoczy wokół Filharmonii Krakowskiej środowisko melomanów w różnym wieku i różnych zawodów, którzy chcą się spotykać, by mówić o muzyce i wymieniać doświadczeniami w swojej podróży po ścieżce dźwiękowej. DKM przyczynić się też może do popularyzacji muzyki i poznania jej piękna. Dzięki proponowanym spotkaniom przybyli na koncert melomani mają szansę zgłębić swoją wiedzę na temat prezentowanych dzieł, losów kompozytorów, a także poznać arkana związane z zawodem artysty instrumentalisty, śpiewaka czy dyrygenta.
Rozmawiamy o serialach, teatrze i książkach, ale czy potrafimy rozmawiać o muzyce? Dyskusyjny Klub Muzyczny „Wszystko gra!” Filharmonii Krakowskiej do tego zachęca. Pokazuje nie tylko, że muzyka jest częścią życia każdego z nas i że można ją odbierać na wiele sposobów, a przede wszystkim, że można o niej mówić w różny, często zaskakujący sposób. W ramach DKM „Wszystko gra”, punktem wyjścia do dyskusji staje się rozmowa z artystami: dyrygentami, solistami a także naukowcami. Bowiem w Klubie nie ma podziału na tych, którzy mówią i na tych, którzy jedynie słuchają. Prowadząca spotkania Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz wszystkich zachęca do rozmów, do dzielenia się swoją muzyczną wiedzą i doświadczeniami, wątpliwościami, muzycznymi emocjami, przeżyciami, wspomnieniami. Każde spotkanie ma swój temat, który powiązany jest z programem sobotniego koncertu abonamentowego Filharmonii Krakowskiej. W sezonie 2024/2025 przy DKM uruchomiona zostanie Loża Komentatora, w której zasiądzie Anna Woźniakowska, znana krakowska recenzentka. Podobnie jak w minionym sezonie, klubowe spotkania będą rejestrowane przez Radio Kraków, które później w formie podcastu będą udostępniane na stronie internetowej rozgłośni. Ponadto nagrania będą także częścią programu „Wszystko gra!” Agnieszki Malatyńskiej-Stankiewicz emitowanego w Radio Kraków Kultura.
Klub „Wszystko gra” wystartował w lutym 2023 roku. Do tej pory wśród zaproszonych do dyskusji gości można było odnaleźć blisko pięćdziesięciu artystów, takich jak m.in.: Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk , Alexander Humala, Łukasz Borowicz, Sascha Goeztel, Martyn Brabbins, George Tchitchinadze, Maciej Tworek, Leticia Moreno, Katarzyna Budnik, Bartłomiej Kominek, Urszula Kryger, Magdalena Lisak, Mariusz Patyra, Andrzej Wierciński, José Miguel Pérez-Sierra, Emmanuel Franco, Paweł Wajrak, Wojciech Widłak, Zdzisław Łapiński, Joanna Wnuk-Nazarowa, Krzysztof Meyer, Teresa Chylińska, Małgorzata Janicka-Słysz a także dyrektor FK Mateusz Prendota oraz chórmistrzowie FK: Lidia Matynian i Piotr Piwko.
Spotkania prowadzi Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz – dziennikarka, fotografka, prelegentka, autorka książek, m.in. „Dyrygowanie. Sprawa życia i śmierci” – będącej rozmową z Antonim Witem; „Byłem w niebie” – wywiadu rzeki ze Stanisławem Skrowaczewskim, współautorka „Scherza dla Wojciecha Kilara” oraz „Dla Ciebie śpiewam” książki o historii Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, która ukazała się także pod jej redakcją. Autorka licznych opraw muzycznych, w tym do polskiego widowiska plenerowego podczas EXPO 2012 w Szanghaju. Autorka wywiadów z twórcami sztuki i kultury w ramach spotkań m.in.: „Kod mistrzów”, „Czas na taniec!”, „Krynickie spotkania z artystą”. Była dziennikarka Radia RMF oraz była długoletnia dziennikarka „Dziennika Polskiego” i redaktor naczelna portalu Polska Muza. Obecnie felietonistka Radia Kraków i współautorka cyklu audycji „Labirynt Krzysztofa Pendereckiego”. Rzeczniczka festiwali: Muzyka w Starym Krakowie, Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu oraz Materia Prima w Krakowie; a także impresario Baletu Cracovia Danza. Specjalistka PR w kulturze. Kawaler brązowego orderu „Gloria Artis”.
Spotkania przed lub po sobotnich koncertach abonamentowych
(szczegóły każdorazowo podane są na stronie internetowej Filharmonii)
wstęp wolny
koncepcja i prowadzenie: Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz
2.11.2024, ok. godz. 20.00 - Centrum Kongresowe ICE
Krzysztof Penderecki. Chrześcijanin w Jerozolimie
Goście specjalni: Iwona Hossa i Maciej Tworek
16.11.2024, ok. godz. 20.00 - Sala Złota
Skowronkowy Beethoven, co skowronkiem nie jest
Gość specjalny: Aleksandra Świgut
17.11.2024, godz. 16.30 - Sala Złota
W labiryncie Krzysztofa Pendereckiego (w 91. urodziny kompozytora)
Goście specjalni: prof. Teresa Malecka, prof. Małgorzata Janicka-Słysz
30.11.2024
Bizet, Saint-Saëns, Berlioz, Ravel. Opowieści francuskiego raju
7.12.2024, godz. 16.30 - Sala Złota
Anton Bruckner. Sztuka pozaczasowa
Gość specjalny: José Maria Florêncio
21.12.2024
Georg Friedrich Haendel. Genialny przedsiębiorca, który zbił fortunę
18.01.2025
Aria. Napój miłosny dla spragnionych sztuki
25.01.2025
Gospel. Radość śpiewania
1.02.2025
W 80 lat wokół Filharmonii Krakowskiej
8.02.2025
Aram Chaczaturian. Nie tylko tańczył z szablami
15.02.2025
Johannes Brahms i Richard Strauss: „Nawet piękno musi umrzeć”
1.03.2025
Dvořák, Gershwin, Ravel. Flirt Europy z Ameryką
8.03.2025
Verdi. Messa da Requiem. Bunt i niepokój
22.03.2025
Peteris Vasks. „Widziałem anioła lecącego nad światem”. Muzyka po bólu
29.03.2025
Jakub budzi się z awangardy. Krzysztof Penderecki w 5. rocznicę i Karol Szymanowski w 88. rocznicę śmierci
12.04.2025
Beethovena rozmowa z Bogiem: Chrystus na Górze Oliwnej
26.04.2025
Johannes Brahms. Fortepian podporządkowany symfonicznej całości
24.05.2025
Do czyich drzwi puka Beethoven? Być może do Twoich!
14.06.2025
John Williams. Spacer po ścieżce dźwiękowej.
21.06.2025
Mahler. Symfonia Tysiąca. Niezwykłe dzieło na finał niezwykłego sezonu