Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
04 02-2024
godz. 19:00
Miejsce Sala Senatorska na Wawelu
Rodzaj koncertu Wieczory Wawelskie
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 65 zł ULGOWY: 55 zł
Przewijaj wydarzenia
Wieczór Wawelski
04-02-2024 godz. 19:00 Wieczory Wawelskie Sala Senatorska na Wawelu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 65 zł ULGOWY: 55 zł

Wykonawcy:

Annika Mikołajko-Osman – sopran


Męski zespół wokalny Triplum:

Piotr Piwko – tenor

Maciej Michalik – baryton

Mariusz Zarzycki – bas


Zespół muzyki dawnej Collegium Clara Tumba:

Francesco Tozzi – kierownictwo artystyczne, flety proste

Adrianna Kania – lira korbowa

Agata Sanchez Martos – viola da gamba sopranowa i basowa

Kristin Jurkowski – viola da gamba basowa

Agnieszka Kaczmarek-Bialic – harfa *

Anna Huszczo – klawesyn *

Tiago Matos – instrumenty perkusyjne
* gościnnie


Fabian Dydaś - prowadzenie

Repertuar:

Anonim XV w. – Breve regnum erigitur (rękopis Biblioteki Ordynacji Krasińskich „Kras.52”
Anonim XIV w. – Estampie (Robertsbridge Codex 1360)
Anonim XV w. – O najdroższy kwiatku (Biblioteka seminaryjna we Włocławku, 1481) 
Alfonso X de Castilla (1221-1284) – Rosa das rosas (Cantigas de Santa Maria, XIII w.) 
Wacław z Szamotuł (1520-1560) – Modlitwa gdy dziatki spać idą
Giovanni Francesco Anerio (1569-1630) – O Virgo Benedicta a 2 (Viridario Musico-Marianum, 1627)
Marcin Mielczewski (1605-1651) – Exaudi Domine
Jan z Lublina (XVI w.) - Poznanie – Cenar (Tabulatura organowa Jana z Lublina, ok.1540 r.)
Anonim – Alia Polonica (Codex Vietoris, XVII w.) 
Anonim XVII w. – Valachia tanz (Vietoris Codex, XVII w.) 
Anonim – Pagamoszka Bergamasca (Rękopis „Połocki” , XVII w.)
Anonim XV w. – Ave in aevum (z Biblioteki OO. Bernardynów w Krakowie) 
Johannes Nucius – Salve Regina Misericordiae 




Annika MIKOŁAJKO-OSMAN - magister sztuk muzycznych oraz wokalistyki, sopran koloraturowy, multiinstrumentalistka, pedagog. Jako solistka debiutowała na scenie Filharmonii Krakowskiej w operze C. Debussy’ego Peleas

i Melisanda pod batutą Gabriela Chmury. Zajmuje się wykonawstwem muzyki operowej, operetkowej, oratoryjnej, chóralnej, a przede wszystkim współczesnej. Występuje jako solistka na krajowych i międzynarodowych festiwalach, podczas których uczestniczy w prawykonaniach utworów kompozytorów polskich jak i zagranicznych.

Artystka wygłasza prelekcje na konferencjach naukowych oraz publikuje artykuły naukowe z zakresu sztuki muzycznej. W ramach popularyzacji sztuki i nauki prowadzi autorskie warsztaty mające na celu umuzykalnienie uczestników. W swojej działalności stara się również popularyzować zapomniany w Polsce instrument – kości (rhythm bones), któremu poświęciła wiele projektów muzycznych oraz artykułów naukowych. Obecnie Annika Mikołajko-Osman przygotowuje pracę doktorską poświęconą wokalnej muzyce współczesnej z pogranicza teatru instrumentalnego i performansu w Akademii Muzycznej imienia Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

fot. B. Mikołajko



TRIPLUM - męski zespół wokalny zafascynowany muzyką dawną i zabytkami literatury muzycznej – szczególnie polskiej. Ambicją muzyków jest docierania do zapomnianych tekstów utworów pochodzących z okresu od średniowiecza do baroku, „odpominania” dawnej muzyki. Zespół składa się z absolwentów Akademii Muzycznej w Krakowie i działa od 1999 roku, koncertuje z programem a cappella w kraju i za granicą, na festiwalach muzyki kameralnej. W tym roku zespół obchodzi jubileusz 25-lecia działalności artystycznej.




COLLEGIUM CLARA TUMBA -
zespół instrumentów dawnych wykonujący muzykę schyłku średniowiecza i renesansu. Ten międzynarodowy zespół włosko-portugalsko-amerykańsko-polski rozpoczął działalność wiosną 2021 roku. Debiutował koncertem tańców renesansowych w Nowej Hucie nad Zalewem. Ma w repertuarze najstarsze kolędy polskie, które prezentował w MDK Dom Harcerza, na koncercie pamięci Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego w Kościele Bożego Miłosierdzia, gdzie z zespołem wokalnym Triplum wykonana została również Msza Missa Paschalis oraz Ave Maris Stella G.G. Gorczyckiego, Psalmy M. Gomółki oraz średniowieczne pieśni pielgrzymów. W 2022 roku zespół uzyskał Stypendium Twórcze Miasta Krakowa na nagranie płyty z okazji Jubileuszu 800-lecia Cystersów w Mogile, która została wydana w styczniu 2023 roku, a w kwietniu miała premierowy koncert w Bazylice Ojców Cystersów w Mogile z udziałem Chóru Bazyliki Mogilskiej oraz Anniki Mikołajko-Osman (sopran).

Zespół występował na IX Jarmarku Nowomiejskim koło Płońska (2022), w czerwcu 2023 roku w Katedrze Wawelskiej, w sierpniu 2023 roku na Festiwalu Muzyka w Starym Krakowie.

fot. Wojciech Jurkowski 



Agnieszka KACZMAREK-BIALIC – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie harfy B. Lutak-Modrynić (dyplom z odznaczeniem) oraz Hochschule fuer Musik we Freiburgu (Niemcy), gdzie studiowała pod kierunkiem Ursuli Holliger. Brała udział w wielu międzynarodowych kursach interpretacji muzyki harfowej prowadzonych m.in. przez C.Michael (Francja), U.Holliger (Szwajcaria), S.McDonald (USA) oraz E.Szmyt (Polska/USA). Stypendystka fundacji Helene-Rosenberg-Stiftung (Freiburg) oraz Alfred-Toepfer-Stiftung (Hamburg).

Uczestniczyła jako solistka i kameralistka w wielu Międzynarodowych Festiwalach Muzycznych m.in. w Ankarze, Stambule, Padrze, Pekinie, Brukseli, Wilnie, Bratysławie (Melos Ethos), Warszawie (Warszawska Jesień), Krakowie (Forum Młodych Kompozytorów, Młodzi Artyści w Krakowie, Niemiecko-Polskie Sympozjum Harfowe), Katowicach (I Międzynarodowy Festiwal Harfowy), Wrocławiu (Musica Polonica Nova), Bytom (Festiwal Muzyki Nowej), Łańcut (Muzyczny Festiwal w Łańcucie).

Występowała jako solistka z Kammerorchester Freiburg, Kammerorchester Bad-Krozingen, Johannis Kantorei Frankfurt, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej, Śląską Orkiestrą Kameralną, Sinfoniettą Cracovią, Bielską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Gorzowskiej, Krakowską Orkiestrą Kameralną, oraz z Zespołem Muzyki Barokowej im. G.F.Telemanna.

Dokonała wielu prawykonań utworów często jej dedykowanych m.in.: P. Jalava (Finlandia), Ph. Czapłowski (Australia), M. Gatonska (USA),Yoori Kim (Korea), M. Kirkoff (Bułgaria/Polska), J. Zdechlikiewicz, M. Bień, W. Widłak, M. Pawełek, G. Majka, Sz. Tesarowicz, A. Konarski, O. Leonova, E. Fabiańska-Jelińska, X. Kanakis (Grecja), G. Papadimitriou (Grecja).

Od 2003 roku jest pierwszą harfistką Filharmonii Śląskiej w Katowicach, a od 2018 roku współpracuje z Akademią Muzyczną w Katowicach jako wykładowca.

fot.  Iwona Kowalska



Anna HUSZCZO – ukończyła studia na Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie, a także studia podyplomowe na kierunkach klawesyn i fortepian historyczny. Swoje umiejętności doskonaliła podczas licznych kursów mistrzowskich, pracując pod okiem m.in. Colina Tilney’a, Colina Bootha, Kennetha Weissa, Annelie de Man, Thérèse de Goede, Lilianny Stawarz, Leszka Kędrackiego, Nicholasa Parle, Marco Vitale, Katarzyny Drogosz oraz Christine Schornsheim.

Artystka współpracuje z Operą Bałtycką, Filharmonią Narodową, Baletem Dworskim Cracovia Danza, Sinfoniettą Cracovią, Radomską Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Krakowską Orkiestrą Kameralną, występowała też z Capellą Cracoviensis. Jej repertuar wypełniają utwory od czasów renesansu do współczesności. Koncertuje w Polsce i za granicą, występując solo i z zespołami kameralnymi.

Poza działalnością koncertową jest aktywna na polu dydaktyki i popularyzacji kultury. Anna Huszczo jest prezesem działającej od 2015 roku Fundacji Il Vento, która zajmuje się organizacją wydarzeń kulturalnych, festiwali i koncertów w ramach nurtu wykonawstwa poinformowanego historycznie.

fot. arteffea





Miejsca są nienumerowane.


Zasady organizacyjne:

1. Wejście na koncert będzie możliwe od godziny 18.30, tylko przez Bramę Bernardyńską, od strony ulicy Bernardyńskiej. Przy bramie będzie na Państwa czekał pracownik Obsługi Widowni Filharmonii.

2. Szatnia znajduje się na dziedzińcu Zamku Królewskiego i jest obowiązkowa. Po prawej stronie od szatni znajduje się wejście do Komnat Królewskich prowadzące klatką schodową do Sali Senatorskiej (w dniach zwiedzania jest to wyjście z Komnat).

3. Sprzedaż biletów na koncert nie będzie możliwa przed samym koncertem na terenie Zamku.

4. Zwiedzanie Komnat oraz pozostałych części Wzgórza Wawelskiego nie będzie możliwe przed i po koncercie. Wzgórze jest zamykane dla zwiedzających o godzinie 18.00.