Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
21 10-2023
godz. 19:00
Miejsce Sala Senatorska na Wawelu
Rodzaj koncertu Wieczory Wawelskie
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 65 zł ULGOWY: 55 zł
Przewijaj wydarzenia
Wieczór Wawelski
21-10-2023 godz. 19:00 Wieczory Wawelskie Sala Senatorska na Wawelu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 65 zł ULGOWY: 55 zł

Wykonawcy:

Natalia Jarząbek – flet

Wojciech Turek – fagot

Zdzisław Bogacz - fagot

Magdalena Turek - skrzypce

Agata Sanchez Martos – wiolonczela

Zofia Satała – klawesyn

Repertuar:

Johann Sebastian Bach – Sonata fletowa C-dur, BWV 1033
Antonio Vivaldi – Sonata fagotowa B-dur RV 46 
Johann Sebastian Bach – Sonata skrzypcowa c-moll, BWV 1017
Johann Sebastian Bach – Fantazja i fuga chromatyczna - klawesyn solo d-moll BWV 903
Georg Friedrich Haendel – Sonata na dwa fagoty i b. c., g-moll op. 2 nr 8 HWV 393


Miejsca nie są numerowane.

Natalia JARZĄBEK
- ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie Barbary Świątek-Żelaznej. Studiowała również pod kierunkiem Wally Hase (Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze). Obecnie pracuje na stanowisku pierwszej flecistki Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie, a także prowadzi zajęcia w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, równocześnie studiując w Szkole Doktorskiej Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie.

Jej umiejętności oraz wyróżniającą się osobowość artystyczną doceniono na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach muzycznych. Za wybitne osiągnięcia otrzymała liczne stypendia, nagrody i wyróżnienia.

Artystak szczególną uwagę poświęca badaniom nad zagadnieniem oddychania permanentnego w grze na flecie. Jako specjalistka w tej dziedzinie inspiruje wielu kompozytorów, którzy dedykowali jej liczne utwory. Otrzymaną wspólnie z Barbarą Świątek-Żelazną Nagrodę Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi w kategorii Mistrz-Uczeń obie laureatki postanowiły przeznaczyć na stworzenie podręcznika Infinity. Oddech permanentny (Jarmuła Music, SPMK, 2020) i nagranie płyty Infinity inspirowanej tą techniką (DUX, 2019).

Od 2017 roku Natalia Jarząbek jest również flecistką kwintetu dętego Cracow Golden Quintet, z którym zdobyła II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. S. Moniuszki w Rzeszowie w 2019 roku. Nagrana przez zespół płyta Polish Wind Quintets, wydana przez DUX (2020), została nominowana do nagrody Fryderyk 2021 w kategorii: muzyka kameralna.


Magdalena TUREK - w 2022 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie Marcina Baranowskiego i Maximy Sitarz-Wawrzyniak. Obecnie pracuje jako muzyk orkiestry Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie.

Jako solistka i kameralistka została laureatką licznych konkursów skrzypcowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, m. in. III nagrody ex aequo na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Młody Paganini (Legnica, 2015), III nagrody ex aequo na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Rodziny Grobliczów (Kraków, 2016), wyróżnienia na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. S. Serwaczyńskiego (Lublin, 2020), III nagrody ex aequo na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. K. Lipińskiego i H. Wieniawskiego (Lublin, 2021), II nagrody ex aequo na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. W. Ernsta i K. Szymanowskiego (Wrocław, 2021), a także I nagrody ex aequo Nadbałtyckiego Konkursu Duetów Smyczkowych (Gdańsk, 2019) oraz wyróżnienia w Międzynarodowym Turnieju Kameralnym (Bydgoszcz, 2019).

Swoje umiejętności doskonaliła podczas licznych kursów mistrzowskich pod okiem takich profesorów, jak Marcin Baranowski, Kaja Danczowska, Wiesław Kwaśny, Bartłomiej Nizioł, Stephan Picard, Benjamin Schmid, Jan Stanienda, Piotr Tarcholik, Monika Urbaniak-Lisik, Edward Zienkowski. Uczestniczyła w 10. edycji Akademii Sinfonia Varsovia (2021/2022) oraz dwukrotnie w Letniej Akademii Muzyki w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego prowadzonej przez muzyków Berliner Philharmoniker oraz Scharoun Ensemble.

Była laureatką programów stypendialnych Fundacji Sapere Auso, Lions Club Stare Miasto oraz Pro Musica Bona. Występowała jako solistka podczas festiwali Muzyka w Starym Krakowie, Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna oraz Międzynarodowy Festiwal Muzyki Emanacje.


Zofia SATAŁA - w 2022 roku ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie, w klasie klawesynu Andrzeja Zawiszy. Podczas studiów licencjackich kształciła się w klasie klawesynu Elżbiety Stefańskiej. Obecnie kontynuuje naukę w Conservatoire National Supérieur Musique et Danse de Lyon, gdzie rozwija swój warsztat w zakresie gry solowej, basso continuo, pracy z wokalistami, kameralistyki oraz pianoforte pod okiem takich pedagogów jak Jean-Marc Aymes, Yves Rechsteiner, Dirk Börner, Arthur Schoonderwoerd.

Laureatka pierwszych miejsc w konkursach klawesynowych w Gdańsku i Warszawie. We wrześniu 2019 roku otrzymała pierwszą nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Klawesynowym Wanda Landowska in memoriam w Poznaniu. 

Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów, m. in. Bernharda Klaprotta, Aline Zylberajch-Gester, Nicolasa Parle’a, Ketila Haugsanda, Mitzi Meyerson, Władysława Kłosiewicza, Christopha Rousset. 

Oprócz gry solowej doskonali swój warsztat grając w zespołach kameralnych oraz orkiestrze barokowej pod okiem takich artystów jak Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch, Zbigniew Pilch, Erik Bosgraaf. Miała okazję wystąpić jako solistka i kameralistka m. in. podczas 23. i 24. Dni Bachowskich oraz w ramach 45. Festiwalu Muzyka w Starym Krakowie. Podczas 26. Dni Bachowskich wykonała cykl Suit francuskich BWV 812-817 Johanna Sebastiana Bacha. 

Artystka jest także laureatką licznych stypendiów za szczególne osiągnięcia artystyczne, m. in. stypendium Prezydenta Miasta Krakowa, Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso, dwukrotnie otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz rektora Akademii Muzycznej w Krakowie.


Wojciech TUREK - w 1985 roku ukończył krakowską Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fagotu Kazimierza Siudmaka. Był stypendystą Konserwatorium w Genewie w klasie wirtuozowskiej Rogera Birnstingla. 

Laureat I nagrody Konkursu im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach (1984) oraz finalista konkursu instrumentów dętych w Anconie, jak również konkursów muzyki kameralnej w San Sebastian i Paryżu. 

Wojciech Turek prowadzi działalność koncertową jako solista i kameralista. Współpracował z Orchestre de la Suisse Romande, orkiestrami Geneva Camerata i Sinfonia Varsovia, Capellą Cracoviensis, Orkiestrą Kameralną Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal. Jest pierwszym fagocistą Orkiestry Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. W swoim dorobku artystycznym posiada liczne nagrania płytowe, radiowe i telewizyjne. 

Prowadził kursy interpretacji muzycznej w Dusznikach-Zdroju. Od 1990 roku jest pedagogiem Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie.


Agata SANCHEZ MARTOS - wiolonczelistka Orkiestry Filharmonii Krakowskiej, absolwentka krakowskiej Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w klasie wiolonczeli Witolda Hermana (dyplom z wyróżnieniem), oraz w klasie violi da gamba Christopha Urbanetza, Reinera Zipperlinga i Mateusza Kowalskiego. Jako solistka występowała z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, a także w autorskich projektach na wiolonczelę i violę da gamba solo w Casa de Castilla La Mancha (2017), Casino de Baeza (2011–2019). Realizowała też nagrania dla telewizji Canal Sur w Hiszpanii. W centrum jej artystycznych zainteresowań jest kameralistyka. W latach 1994–2005 współtworzyła kwartet smyczkowy Amar Corde, z którym odbyła szereg koncertów w kraju i za granicą oraz nagrała 7 płyt. Występuje także z kwartetem ARCHI, a od 2015 roku współtworzy Krakowski Konsort Viol, z którym bierze udział w festiwalach, m.in. Barok na Spiszu, Kraków Bach Festival, Annen Festiwal, Muzyka w Starym Krakowie, Misteria Paschalia. Od początku 2021 roku z pasją promuje zespół muzyki dawnej Collegium Clara Tumba, specjalizujący się w interpretacji muzyki późnego średniowiecza i renesansu. Za działalność kameralną otrzymała nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, brązowy order Gloria Artis.




Zasady organizacyjne:

1. Wejście na koncert będzie możliwe od godziny 18.30, tylko przez Bramę Bernardyńską, od strony ulicy Bernardyńskiej. Przy bramie będzie na Państwa czekał pracownik Obsługi Widowni Filharmonii.

2. Szatnia znajduje się na dziedzińcu Zamku Królewskiego i jest obowiązkowa. Po prawej stronie od szatni znajduje się wejście do Komnat Królewskich prowadzące klatką schodową do Sali Senatorskiej (w dniach zwiedzania jest to wyjście z Komnat).

3. Sprzedaż biletów na koncert nie będzie możliwa przed samym koncertem na terenie Zamku.

4. Zwiedzanie Komnat oraz pozostałych części Wzgórza Wawelskiego nie będzie możliwe przed i po koncercie. Wzgórze jest zamykane dla zwiedzających o godzinie 18.00.