Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
12 04-2024
godz. 19:30
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Kameralne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: I strefa - normalny: 120 zł I strefa - ulgowy: 100 zł II strefa - normalny: 70 zł II strefa - ulgowy: 50 zł loża - normalny: 70 zł loża - ulgowy: 50 zł miejsca z ograniczoną widocznością: 40 zł
Przewijaj wydarzenia
VIII Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych "Duettissimo!"
12-04-2024 godz. 19:30 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: I strefa - normalny: 120 zł I strefa - ulgowy: 100 zł II strefa - normalny: 70 zł II strefa - ulgowy: 50 zł loża - normalny: 70 zł loża - ulgowy: 50 zł miejsca z ograniczoną widocznością: 40 zł

Wykonawcy:

Leonora Armellini – fortepian

Mattia Ometto – fortepian

Repertuar:

Wolfgang Amadeus Mozart - Fantasia per organo meccanico KV 594 (oprac. na 2 fortepiany S. Omizzolo)

Juliusz Zarębski  - Deux Morceaux en forme de Mazurka op. 5

Ferenc Liszt - Eine Symphonie zu Dantes Divina Commedia S 648 (oprac. na 2 fortepiany F. Liszt)

Koncert bez przerwy, czas trwania ok. 1.5 godz.



LEONORA ARMELLINI - laureatka Nagrody Janiny Nawrockiej za "niezwykłą muzykalność i piękno dźwięku" na Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Warszawie (2010). Jej wynik został znakomicie potwierdzony w edycji 2021, z piątą nagrodą, która czyni ją pierwszą Włoszką, która wspięła się na wyżyny konkursu uważanego za szczyt międzynarodowej pianistyki.

Leonora Armellini urodziła się w Padwie (Włochy) w 1992 roku. W wieku 12 lat ukończyła z wyróżnieniem Konserwatorium w Padwie pod kierunkiem Laury Palmieri, a następnie zdobyła pierwsze nagrody na Premio Venezia (2005) oraz na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym C. Togni w Brescii (2009). Finalistka XVI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Busoniego.

W wieku 17 lat ukończyła z wyróżnieniem National Academy of S. Cecilia w Rzymie pod kierunkiem Sergio Perticaroli, a na jej rozwój artystyczny wpłynęli również Lilya Zilberstein (Musikhochschule Hamburg) i Boris Petrushansky (Accademia Pianistica Incontri col Maestro, Imola).

Wystąpiła ponad 500 razy w ważnych salach koncertowych i na festiwalach na całym świecie (Carnegie Hall – Nowy Jork, Teatr Maryjski – Sankt Petersburg, Salle Cortot – Paryż, Filharmonia Narodowa – Warszawa, Teatro La Fenice – Wenecja, Steinway Hall – Londyn, Tongyeong Concert Hall – Korea Południowa, Musashino Concert Hall – Tokio, Millennium Monument Theater – Pekin, Martha Argerich Project – Lugano, by wymienić tylko kilka). Leonora występowała jako solistka z wieloma orkiestrami (Orchestra Teatro La Fenice di Venezia, Orchestra di Padova e del Veneto, Orchestra dell'Arena di Verona, Orchestra da Camera del Teatro Alla Scala di Milano, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Sinfonia Varsovia, Filharmonia Krakowska, Ukraińska Orkiestra Narodowa, Białoruska Orkiestra Symfoniczna, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej, ...) pod dyrekcją Aleksandra Rabinowicza. ) pod batutą Aleksandra Rabinowicza-Barakowskiego, Jacka Kaspszyka, Oli Rudner, Andrei Battistoniego, Claudio Scimone, Zoltana Pesko, Antona Nanuta, Massimiliano Caldiego, Christiana Bendy, Bassema Hakiki, itd.

Leonora jest wielką pasjonatką muzyki kameralnej: regularnie gra w FortePiano Trio i Duo Pianistico di Padova, a jako członek AMAR Trio zdobyła prestiżową nagrodę Abbiati Prize za muzykę kameralną przyznawaną przez Włoskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Muzycznych.

Nagrała wiele płyt CD, w tym dwa koncerty fortepianowe Chopina, kompletny Album dla młodzieży Schumanna, kompletną muzykę na dwa fortepiany Brahmsa i Koncert na dwa fortepiany i orkiestrę Poulenca (Duo Pianistico di Padova, z Mattią Ometto), a wiele jej koncertów i wywiadów było transmitowanych przez włoskie i międzynarodowe telewizje i radia: Warto wspomnieć o jej występie jako gościa specjalnego na Sanremo Festival 2013, transmitowanym na całym świecie przez RAI TV, recitalach dla I Concerti del Quirinale w Rzymie dla RAI Radio 3, recitalu fortepianowym i koncercie fortepianowym Beethovena n. 1 z Orchestra di Padova e del Veneto pod dyrekcją Marco Angiusa dla Rai 5.

We współpracy z Matteo Rampinem napisała książkę Mozart era un figo, Bach ancora di più, ośmiokrotnie wznawianą i przetłumaczoną na język hiszpański.

Obecnie jest wykładowcą fortepianu w Konserwatorium Muzycznym Buzzolla w Adrii (Włochy).


MATTIA OMETTO 

"Mattia Ometto jest pianistą o cudownej wrażliwości, jednym z tych artystów, których zadaniem jest uświadomienie publiczności, czym jest prawdziwy talent" (Aldo Ciccolini, pianista – Paryż).

Zdobywca wielu nagród zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych, Ometto szybko stał się artystą, którego dary nawiązują do złotej ery klasycznej pianistyki, dary, które odzwierciedlają kunszt, który został ukształtowany w równym stopniu przez jego weneckie pochodzenie, wpływ studiów w Paryżu u legendarnego Aldo Ciccoliniego oraz w Palm Springs z amerykańskim wirtuozem Earlem Wildem.

Ometto regularnie występuje w Europie i Stanach Zjednoczonych. Po debiucie recitalowym w Paryżu w Théatre du Rond Point des Champs Elysées i w Nowym Jorku w Carnegie Hall, występował zarówno z recitalami, jak i jako solista z orkiestrą w Nowym Jorku (Carnegie Hall, Bargemusic), New Jersey, Des Moines (Sheslow Auditorium), Bostonie (Bradley Hall), Wenecji (Gran Teatro la Fenice), Mediolanie (Sala Verdi), Berlinie, w Los Angeles z Lyric Symphony Orchestra, w Ankarze (Turcja) z Academic Baskent Orchestra, w Vidin (Bułgaria) z Vidin State Philharmonic Orchestra oraz w Padwie (Włochy) z Orchestra di Padova e del Veneto.

Ometto współpracował również z uznanymi dyrygentami, takimi jak Luigi Piovano, Maurizio Dini Ciacci, Charles Gambetta i Ertug Korkmaz, by wymienić tylko kilku.

Transmisje występów i wywiadów Ometto były prezentowane w wielu stacjach radiowych, takich jak BBC London, Kulturradio Berlin, France Musique, Rai International, Radiotre, Raitrade, Radio della Svizzera Italiana, Radioclassica, Radio Romania, Iowa State Radio, Kanal B Ankara i WGBH Boston.

Jego dyskografia obejmuje: uznane przez krytyków solowe nagranie Zapomnianych melodii Nikolaja Medtnera (Piano Classics, 2022), Koncert na dwa fortepiany i orkiestrę Poulenca (Leonora Armellini, OPV, Luigi Piovano – Brilliant Classics), Kompletną muzykę Johannesa Brahmsa na dwa fortepiany ponownie z Leonorą Armellini (Da Vinci) oraz światową premierę nagrania kompletnej muzyki na dwa fortepiany i fortepian na cztery ręce Reynaldo Hahna z legendarnym pianistą i badaczem Liszta Leslie Howardem (Melba Recordings, 2 CD). Ometto i Howard pracują obecnie nad nagraniem Kompletnej muzyki na dwa fortepiany Franciszka Liszta (9 płyt CD), której pierwsza część (The Symphonic Poems, 3 płyty CD) została wydana z uznaniem krytyków we wrześniu 2018 roku. Nadchodzące wydawnictwa obejmą drugą część projektu Liszta (The Symphonies, 3 CD) oraz podwójną płytę CD zawierającą komplet Skazek Nikołaja Medtnera.

Urodzony w Padwie w 1982 roku, Ometto ukończył z wyróżnieniem Konserwatorium Muzyczne w Wenecji, gdzie studiował pod kierunkiem Anny Barutti. Bardzo aktywny również jako nauczyciel, jest regularnie zapraszany do prowadzenia kursów mistrzowskich jako artysta wizytujący w Europie i Stanach Zjednoczonych, a także trenuje solistów fortepianu w Mastering Concertos, programie odbywającym się corocznie w Vidin skoncentrowanym na repertuarze koncertowym. Obecnie Mattia Ometto na stałe mieszka we Włoszech i prowadzi klasę fortepianu na stanowisku profesora w Konserwatorium B. Marcello w Wenecji.