Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
17 06-2023
godz. 18:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Oratoryjne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 60 zł ulgowy: 50 zł
Przewijaj wydarzenia
ROYAL OPERA FESTIVAL
17-06-2023 godz. 18:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 60 zł ulgowy: 50 zł

Wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej

José Miguel Pérez-Sierra - dyrygent
Gaudenzio – Roberto Maietta
Sofia – Katarzyna Guran 
Bruschino Senior – Emmanuel Franco 
Bruschino Junior – Patryk Wyborski 
Florville – Hyunduk Kim 
Filiberto – Francesco Bossi 
Marianna – Camilla Carol Farias 
Oficer Policji – Bartłomiej Chorąży 
Agnieszka Ignaszewska-Magiera - fortepian

Jochen Schoenleber – reżyser
Eleonora Calabro – asystentka reżysera
Noah Vannei – druga asystentka reżysera

Repertuar:

Gioacchino Rossini  - Signior Bruschino /wersja półsceniczna/, opera tłumaczona na język polski




Il signor Bruschino, wydanie poprawione c 2009 Rossini in Wildbad 
Scenografia według pomysłu Anton Lukas - Jochen Schönleber 
Współpraca scenograficzna - Lars Werneke 
Kostiumy - Olesja Maurer 


Gioacchino Rossini miał głowę pełną pomysłów i często pracował nad kilkoma utworami jednocześnie. Premiera jednoaktowej farsy Signor Bruschino odbyła się w Teatro San Moisè pod koniec stycznia 1813 roku, a już tydzień później w innym teatrze kompozytor świętował pierwsze wystawienie swojego kolejnego dzieła – wielkiego Tankreda.
Signor Bruschino to opera buffa utrzymana w typie popularnym w Wenecji na przełomie XVIII i XIX wieku – z kilkoma partiami śpiewanymi, w tym obowiązkowo parą kochanków, rolami komicznymi i drugoplanowymi. G.M. Foppa napisał libretto w oparciu o francuską sztukę z 1809 roku. Cudownie nieprawdopodobna historia, którą opowiada, jest fenomenalną komedią pomyłek. Zakochani w sobie Sofia i Florville chcą się pobrać, ale małżeństwu sprzeciwia się sprawujący opiekę nad dziewczyną Gaudenzio. Po wielu zabawnych przygodach młodym udaje się połączyć i przechytrzyć opiekuna Sofii.
Signor Bruschino nie od razu spodobał się publiczności. Krótkiej kompozycji nie pomógł błyskotliwy humor ani fantastyczne sceny zbiorowe – niewielka opera buffa nie mogła mierzyć się z okazałym Tankredem i od razu „znikła” w jego cieniu. Dopiero kiedy w 1857 roku J. Offenbach opracował francuską wersję utworu, paryskie przedstawienie pomogło jednoaktówce wkraść się w łaski melomanów. Triumfalne odrodzenie przypieczętowała nowa edycja krytyczna utworu, zaprezentowanego podczas festiwalu w Pesaro w 1985 roku.

Dorota Staszkiewicz


José Miguel PÉREZ-SIERRA – urodzony w Madrycie. Uczył się gry na fortepianie pod kierunkiem José Ferrándiza, ucznia Claudio Arraua. Studiował też fenomenologię muzyczną u Joségo Cruzado. Przez cztery lata kształcił się pod kierunkiem Gabriela Ferro i był jego asystentem w Teatro di San Carlo w Neapolu, Teatro Massimo w Palermo oraz Teatro Real w Madrycie. Studiował także pod kierunkiem Gianluigiego Gelmettiego (Accademia Chigiana w Sienie) oraz Colina Mettersa (Royal Academy w Londynie).
W latach 2004–2009 był asystentem Alberto Zeddy. W latach 2009 i 2010 pracował na stanowisku asystenta Zeddy w Centre de Perfeccionament Plácido Domingo w Pałacu Sztuk w Walencji. W latach 2009–2012 nawiązał bliską współpracę z Lorinem Maazelem, który uczestniczył w próbach z jego udziałem, zarówno w Walencji jak i w Monachium.

Jako dyrygent zadebiutował w 2005 roku z Orquesta Sinfónica de Galicia. Międzynarodową sławę zyskał w 2006 roku, kiedy, jako najmłodszy dyrygent w historii, na Rossini Opera Festival w Pesaro poprowadził Podróż do Reims G. Rossiniego. Był to początek błyskotliwej kariery, która zaprowadziła Péreza-Sierrę na deski najbardziej prestiżowych teatrów i sal koncertowych w Hiszpanii, Francji, Niemczech, Portugalii, Gruzji, Urugwaju i Chile.

Na Rossini Opera Festival powrócił w 2011 roku, aby poprowadzić wykonanie Jedwabnej drabinki Rossiniego. Od tego czasu regularnie występuje w Palau de les Arts w Walencji, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Teatro de La Zarzuela w Madrycie, Oviedo Opera, Asociación Gayarre de Amigos de la Ópera w Pampelunie, Teatre Principal w Palma de Mallorca, Asociación Bilbaína de Amigos de la Ópera, Teatro Municipal w Santiago de Chile, Städtische Theater Chemnitz, Teatro di San Carlo w Neapolu, w Auditorium Comunale w Sassari, Teatro Verdi w Trieście, w teatrach operowych w Metz i Reims, na festiwalu Rossini in Wildbad, Festiwalu Pucciniego w Torre del Lago, Festival Musique en Côte Basque w Saint-Jean-de-Luz.

Współpracuje regularnie z zespołami: Orquestra de la Comunitat Valenciana, Sinfónica de Madrid, Orquesta de Radio Televisión Española, Filarmónica de Gran Canaria, Oviedo Filarmonía, Orquesta de la Comunidad de Madrid, Sinfónica de Navarra Pablo Sarasate, Sinfónica de Castilla y León, Sinfónica de Tenerife, Orquesta de Córdoba, Simfònica de les Illes Balears, Orquesta Clásica de España, Filarmónica de Montevideo, Filarmónica de Santiago, Orchestra del San Carlo w Neapolu, Virtuosi Brunensis, portugalską Orquesta do Norte. Od 2012 roku blisko związany również z zespołem Euskadiko Orkestra Sinfonikoa (Kraj Basków), wykonującym repertuar symfoniczny.

Do najważniejszych wydarzeń z udziałem artysty należą spektakle Cyganerii Pucciniego w Opéra de Reims i Falstaffa w Teatro Verdi w Trieście, wykonanie Włoszki w Algierze podczas festiwalu Rossini in Wildbad, a także udział w produkcji opery Turek we Włoszech, wystawianej zarówno w Teatro Municipal w Santiago de Chile, jak i w Opéra-Théâtre w Metz, Lunatyczki Belliniego w Bilbao, Manon Lescaut Pucciniego w the Teatro Massimo Bellini w Katanii, Kopciuszka Rossiniego in Santiago de Chile and Opéra de Montréal, Il signor Bruschino w Operze w Strasburgu.

W 2018 roku powrócił do Teatro de la Zarzuela w Madrycie (Maruxa A. Vivesa), prowadził Turandot Pucciniego in Las Palmas de Gran Canaria, Cyrulika sewilskiego w Santiago de Chile i wiele innych, dyrygował dwoma koncertami poświęconymi Rossiniemu w Theâtre des Champs-Elysées w Paryżu i zadebiutował w Opéra de Marseille.

Zaprezentował III Symfonię A. Brucknera z udziałem ORTVE, dyrygował galą operową w A Coruña oraz poprowadził w Teatro Real koncert ku pamięci Marii de Montserrat Caballé. Odbył także tournée po Kraju Basków wraz z Euskadiko Orkestra Sinfonikoa (dzieła José María Usandizagi, Ángela Illarramendiego i Antonína Dvořáka).

Jego dyskografia obejmuje m.in. płyty CD z utworami Illarramendiego z Euskadiko Orkestra Sinfonikoa (SONY), z operą Rossiniego Ricciardo e Zoraide (Naxos) oraz DVD z Manon Lescaut, zarejestrowane w Teatro Massimo Bellini.

fot. Ofelia Matos


Katarzyna GURAN – absolwentka OSM II st. w Przemyślu w klasie skrzypiec a także PSM II st. w klasie śpiewu Olgi Popowicz. W 2013 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im.Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie na wydziale wokalno – aktorskim w klasie śpiewu Ewy Wolak. Swój warsztat wokalny doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem znakomitych profesorów. Kameralistka i solistka Filharmonii Krakowskiej. Koncertowała z licznymi orkiestrami scen polskich a także brała udział w wielu festiwalachmuzycznych w kraju i za granicą. W 2010 r. zadebiutowała w koncertowym wykonaniu „Parsifala” Ryszarda Wagnera, pod dyrekcją Gabriela Chmury jako jedna z Kobiet Kwiatów. W 2012 r. wystąpiła w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta w roli Papageny wystawianym w Operze Krakowskiej.

Jako solistka i kameralistka dokonała licznych nagrań z muzyką dawną oraz współczesną. Od 2014 r. współpracuje z Teatrem Muzycznym „IWIA” gdzie występuje w spektaklach i rewiach operetkowych. Od 2015 roku współpracuje z Męskim Oktetem Wokalnym Filharmoników Krakowskich. W 2019 oraz w 2021 roku wystąpiła w spektaklu operowym „Cassandra & Just” w reżyserii Tomasza Cyza realizowanym w ramach festiwalu Opera Rara.Artystka z powodzeniem wykonuje muzykę Stanisława Moniuszki. Odbyła liczne recitale pieśni m.in. Inaugurowała Rok Moniuszkowski w Ciechanowie, realizowała partie Zofii w operze „Halka”. W 2022 r. podczas Royal Opera Festival wykonała tytułową rolę w operze „Adina”G. Rossiniego w reżyserii Joechena Schönleber (dyrygent Luciano Acocella). Wzięła udział w Festiwalu Rossini in Wildbad 2022r, gdzie otrzymała dwa stypendia oraz miała możliwość zaprezentowania się w np. w roli Bèbè w operetce „Offenbach chez Rossini”. Wokalistka zespołu „Nocą Umówieni”. Członkini sekstetu wokalnego „Sei Terre”. fot. Sylwia Sygnator


Emmanuel FRANCO - meksykański baryton, urodzony w Tijuanie. Stopień licencjata w muzyce wokalnej uzyskał w San Francisco Conservatory of Music, a magistra sztuki operowej w Dutch National Opera Academy. Był uczestnikiem programu na rzecz młodych artystów Domingo-Embil Sociedad Internacional de Valores de Arte Mexicano, doszedł także do ćwierćfinału światowego konkursu operowego Operalia w 2016 roku w Guadalajara.

W latach 2015–2017 był artystą rezydentem w studio operowym Opéra National du Rhin w Strasburgu, gdzie występował w Blanche-Neige M.F. Langego, Salome R. Straussa, pod dyrekcją Constantina Trinksa, a także Bruschino Padre w Signor Bruschino G. Rossiniego, z udziałem Orchestre Symphonique de Mulhouse. Ponadto kreował role Figara w Cyruliku sewilskim G. Paisiella, Le Fou w Kopciuszku Rossiniego pod dyrekcją Marie-Eve Signeyrole, Arcykapłan w Idomeneo Mozarta, pod batutą Sergio Alaponta, Slooka w La cambiale di matrimonio Rossiniego, pod dyrekcją Antonino Foglianiego, a także jednego z posłów w Don Carlosie G. Verdiego, z udziałem Orchestre Philharmonique de Strasbourg.

W roku 2018 zadebiutował na festiwalu operowym Rossini in Wildbad jako Buralicchio w L’equivoco stravagante z udziałem José Miguela Péreza-Sierry oraz Arcykapłan w operze Zelmira pod batutą Gianluigiego Gelmettiego. W 2019 roku podczas Wexford Festival Opera w Irlandii wystąpił w roli Mustafy w Adinie Rossiniego, a także jako Camillo w światowej premierze La cucina Andrew Synnotta. W tym samym roku ponownie gościł na festiwalu Rosisini im Wildbad, kreując trzy różne role: Alipranda w Matilde di Shabran, Barona Macacco w I tre gobbi oraz Albertona w Romilda e Costanza. Jako Belcore w Napoju miłosnym Donizettiego wystąpił w Pampelunie, z towarzyszeniem Orquesta Sinfónica de Navarra pod batutą Matteo Beltramiego. Zadebiutował również w Niemczech, w Badisches Staatstheater Karlsruhe, jako Hrabia w Weselu Figara Mozarta. W Meksyku wystąpił w Napoju miłosnym (Belcore), Cyruliku sewilskim Rossiniego (Figaro), Madama Butterfly G. Pucciniego (Sharpless), wraz z Tijuana Opera Company, a także jako Don Parmenione w L’ocassione fa il ladro oraz Germano w La scala di seta Rossiniego, w Stanach Zjednoczonych – jako Ping w Turandot Pucciniego i Manuel w La vida breve M. de Falli z West Bay Opera, Książę Yamadori w Madama Butterfly z Livermore Valley Opera, Jowisz w Orfeusz w piekle J. Offenbacha i w roli tytułowej w Gianni Schicchi Pucciniego z San Francisco Conservatory of Music Orchestra.

Emmanuel Franco wykonuje także repertuar koncertowy. Wystąpił w Lieder eines fahrenden Gesellen G. Mahlera, wraz z Orquesta Filarmónica del Estado de Chihuahua, Carmina Burana C. Orffa, z udziałem San Francisco Conservatory Orchestra pod dyrekcją Vance’a George’a, Misa Tango Luisa Bakalova, a także Requiem i Mszy „Koronacyjnej” W.A. Mozarta, z udziałem Orquesta de Baja California.
fot. Hans Schellevis



Patryk WYBORSKI - absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Adama Szerszenia. Od 2021 roku artysta Chóru Filharmonii Krakowskiej. Zdobywca nagród i wyróżnień na polskich oraz międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in.: X Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. L. Różyckiego w Gliwicach, III oraz IV Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach, IV Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. A. Didura w Bytomiu. W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt pieśni, partii oratoryjno-kantatowych, a także role operowe (m.in. Miecznik z opery Straszny dwór S. Moniuszki, hrabia Almaviva z opery Wesele Figara W.A. Mozarta, Car I z opery Ubu Król K. Pendereckiego, Arcykapłan z opery Czarodziejski flet W.A. Mozarta, Lekarz z opery Hagith Szymanowskiego czy Ping z opery Turandot G. Pucciniego). Występował jako solista oraz członek zespołów wokalnych w ramach festiwali (m.in. Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Festiwal Baroque Factory w Katowicach, Międzynarodowy Festiwal TRANS/MISJE w Koszycach czy Chopin Festival w Gaming w Austrii). Koncertował z takimi dyrygentami, jak m.in. Łukasz Borowicz, Daniel Oren, Tomasz Tokarczyk, Tadeusz Kozłowski, Alexander Humala czy Mirosław Jacek Błaszczyk. Współpracuje z Filharmonią Śląską, Zabrzańską, Podkarpacką, ze Śląską Orkiestrą Kameralną, Operą Krakowską, Operą Śląską oraz Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia.

Fot. Dariusz Pawelec



Hyunduk KIM – koreański tenor, studiował na Uniwersytecie Kyung-Hee w Seulu, w Wyższej Szkole Muzycznej im. Carla Marii von Webera w Dreźnie oraz na Wiedeńskim Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Teatralnej w Wiedniu. Tam śpiewał m.in. rolę Tamina w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Paolina w Sekretnym małżeństwie D. Cimarosy, Almavivy w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Brighella w Ariadnie na Naxos R. Straussa oraz Rodrigueza w Don Quichotte J. Masseneta.

Zdobył drugą nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antonína Dvořáka w Karlowych Warach, jak również kilka nagród specjalnych.

Śpiewak występował już w Wiedeńskim Towarzystwie Muzycznym, gościł na Festiwalu Wagnerowskim w Bayreuth, Royal Opera Festival w Krakowie, w Teatrze Barocco w Baden oraz w Tropiques Atrium na Martynice.

W sezonie artystycznym 2021/2022 wcielała się w role Griveta w Thérèse Raquin T. Pickera w Teatrze Wiedeńskim oraz Selima w Adinie G. Rossiniego w Filharmonii Krakowskiej. W sezonie 2022/2023 występował jako Robert w Marii Stuart G. Donizettiego.
Fot.  Jupyo Hong





Francesco BOSSI – włoski baryton, w 2022 roku ukończył studia wokalne w Mediolanie w Civica Scuola di Musica Claudio Abbado z najwyższymi ocenami i wyróżnieniem.

Obdarzony wyjątkowymi zdolnościami scenicznymi i głosem o znakomitej strukturze zadebiutował w 2018 roku jako Leporello w Don Giovannim W.A. Mozarta. Wykonywał również inne mozartowskie role, wśród najważniejszych rola tytułowa Don Giovanniego, Figara z Wesela Figara i Don Alfonsa z Cosi fan tutteW repertuarze ma role Fiorella i Figara w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Malatesty z Don Pasquale G. Donizettiego, Schaunarda w Cyganerii G. Pucciniego i Marco w Gianni SchicchiObok ról operowych wykonuje również koncerty muzyki sakralnej i świeckiej, szczególnie chętnie interpretując kameralne kompozycje M. Ravela i F. Poulenca.

Oprócz działalności solowej współpracuje z różnymi chórami, kieruje też działającą grupy Èuncoroparticolare oraz wykłada w Studium Musicale d'Ateneo Katolickiego Uniwersytetu Najświętszego Serca w Mediolanie.

Był finalistą lub laureatem kilku konkursów na role operowe we Włoszech – nagrody otrzymał między innymi za role Figara w Cyruliku sewilskim w konkursie Giancarlo Aliverta Voce all'Opera 2021 oraz Nagrodę Specjalną Fundacji Luciano Pavarottiego przyznaną mu przez Nicolettę Mantovani w edycji konkursu Etta i Paolo Limiti w 2021 roku. Fot. Denise Prandini


Camilla Carol FARIAS – ukończyła z wyróżnieniem śpiew operowy w Konserwatorium im. G. Martucciego w Salerno. W 2019 roku zadebiutowała jako solistka w Requiem W.A. Mozarta podczas Ravello Festival pod dyrekcją Nicoli Samale, z którą później debiutowała w Teatro G. Verdi w Salerno w roli Olgi w Wesołej wdówce F. Lehara pod kierownictwem artystycznym Daniela Orena. W 2020 roku współpracowała z Nuova Orchestra Scarlatti przy finałowym wydarzeniu Festiwalu Muzyka i Kultura pod dyrekcją Francesco Ivana Ciampy. W 2021 roku uczęszczała na kurs High Specialization in Singing prowadzony przez Williama Matteuzziego w Accademia Chigiana w Sienie, występując w Teatro dei Rinnovati oraz w Palazzo Chigi Saracini. W Teatro dei Rozzi w Sienie wystąpiła w roli Ernestiny w L'occasione fa il ladro G. Rossiniego z Orkiestrą Senzaspine pod dyrekcją Nicolò Jacopo Suppa. W tym samym roku współpracowała z Fondazione Pietà de’Turchini przy prawykonaniu Mszy Carolus Sextus A. Ragazziego. W 2022 roku wystąpiła w Ambasadzie Włoch w Kuwejcie w reprezentacji włoskich młodych talentów podczas obchodów Święta Narodowego, we współpracy z Accademia Chigiana. W lipcu 2022 roku wystąpiła w roli Marianny w Il signor Bruschino G. Rossiniego w Teatro dei Rinnovati w Sienie pod dyrekcją Nicolò Jacopo Suppa i pod kierownictwem artystycznym Daniele Gatti. W lutym 2023 roku została wybrana do Scuola dell'Opera Teatro Comunale w Bolonii na kurs wysokiej specjalizacji ze śpiewu (główny nacisk na twórczość Rossiniego). W maju 2023 roku zadebiutowała rolą Lucilli w La Scala di Seta G. Rossiniego w przedstawieniu Teatro Comunale w Bolonii pod dyrekcją Luciano Acocelli.
fot. Andrea Ranzi



Bartłomiej CHORĄŻY - absolwent Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie śpiewu solowego Jacka Ozimkowskiego. Swój warsztat wokalny doskonali współpracując z Dariuszem Grabowskim. Brał udział w mistrzowskich kursach interpretacji i wykonawstwa polichóralnej muzyki barokowej, prowadzonych przez J. Van Veldhovena.

Występował w Weselu Figara W.A. Mozarta, Rigoletcie i Traviacie G. Verdiego na Międzynarodowym Festiwalu Bursztynowym – Opera Europy, w Filharmonii Kaliningradzkiej oraz Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. Podczas Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. A. Sari w Nowym Sączu w 2017 roku wykonywał partie solowe w kantatach J.S. Bacha. Brał udział w wielu festiwalach, w tym Festiwalu Misteria Paschalia, Actus Humanus czy trzykrotnie w Międzynarodowym Festiwalu im. G.G. Gorczyckiego – prezentując wraz z Cracow Royal Singers muzykę polskich mistrzów baroku. Od 2012 roku artysta Chóru Filharmonii Krakowskiej, z powodzeniem śpiewa zarówno chóralne, jak i solowe partie wokalne. Jako członek Męskiego Zespołu Wokalnego Filharmoników Krakowskich, wykonuje koncerty z cyklu Cafe Bodo, hity Brodwayu oraz wiele innych. Współpracuje również z oktetem wokalnym Octava Ensemble, z zespołem muzyki dawnej Diletto, a także z Cappella Virdimontana. Współzałożyciel zespołu wokalnego Cracow Baroque Consort.

Występował pod batutą znakomitych dyrygentów, takich jak Alexander Liebreich, Ola Rudner, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Evgen Savchuk, Helmuth Rilling, Roland Bader, Charles Olivieri-Munroe, Jacek Kaspszyk, Sirkka-Liisa Kaakiknen-Pilch, Jos Van Veldhoven.
fot. Roksana Chorąży



Agnieszka IGNASZEWSKA-MAGIERA – fortepian. Studiowała na Akademii Muzycznej w Krakowie, początkowo w klasie fortepianu Janusza Dolnego, następnie Janusza Skowrona. Już w okresie studiów rozpoczęła trwającą do dziś współpracę m.in. z Chórem Polskiego Radia, Capellą Cracoviensis, Filharmonią Podkarpacką, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej czy Polskim Chórem Kameralnym.

Obecnie na stałe związana jest z Filharmonią Krakowską, gdzie występuje zarówno w charakterze pianistki jak i artystki chóru, będąc jednocześnie korepetytorem solistów. Wraz z Orkiestrą

Filharmonii Krakowskiej, niejednokrotnie realizowała partie fortepianu w dziełach symfonicznych i oratoryjnych XX wieku. Będąc stałym współpracownikiem Chóru Polskiego Radia, pełniła funkcję akompaniatora a także solistki, koncertując i dokonując nagrań archiwalnych. Najważniejszą część jej działalności artystycznej stanowi praca ze śpiewakami. Bierze udział w kursach wokalnych, festiwalach operowych, współpracując z wybitnymi dyrygentami, solistami i reżyserami. Jako korepetytor aktorów i muzyk sesyjny bierze udział w realizacji spektakli teatralnych i telewizyjnych, szczególnie ceniąc sobie stałą współpracę z Zygmuntem Koniecznym. Dokonała wielu nagrań z muzyką filmową i teatralną zarówno w charakterze pianistki jak i wokalistki.
fot. Sylwia Sygnator