Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
31 08-2024
godz. 12:00
Miejsce Ogród Botaniczny - Palmiarnia
Rodzaj koncertu Koncerty Kameralne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 60 zł ulgowy: 50 zł
Przewijaj wydarzenia
PHILHARMONIC MUSIC SUMMER
31-08-2024 godz. 12:00 Ogród Botaniczny - Palmiarnia
CENA BILETÓW: normalny: 60 zł ulgowy: 50 zł

Wykonawcy:

Magdalena Di Blasi – flet

Michał Poniżnik – klarnet basowy

Marek Gumiela – waltornia

Marta Czepielowska – altówka

Błażej Michna – altówka

Marta Nagawiecka - wiolonczela


Repertuar:

Muzyka z telewizji lat 80. i 90 


Seriale polskie: Tulipan, Alternatywy 4, W labiryncie, Jan Serce, Dom, Janka, Zmiennicy, Matki, żony i kochanki, Złotopolscy, Klan, Miodowe lata, Na dobre i na złe, Czterdziestolatek

Seriale zagraniczne: Alf, Drużyna A, Świat według Bundych, Północ-Południe, MASH, Robin z Sherwood, Airwolf, MacGyver, Dynastia, Moda na sukces, Beverly Hills 90210, Allo Allo, Star Trek

Programy telewizyjne: Pan Tik-Tak, Domowe przedszkole, 5-10-15, Wielka gra, W starym kinie

Dobranocki: Żwirek i Muchomorek, Pszczółka Maja, Pomysłowy Dobromir, Brygada RR, Gumisie, Smerfy


opracowanie muzyczne - Błążej Michna



Magdalena DI BLASI – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Kazimierza Moszyńskiego, Hochschule für Musik w Detmold i Akademii im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie Jànosa Bàlinta, była stypendystka programu Sokrates/Erasmus w Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie Mirjam Nastasi i Roberta Aitkena.
Występuje jako solistka, kameralistka oraz muzyk orkiestrowy. Od roku 2010 prowadzi działalność artystyczną jako pierwsza flecistka orkiestry Filharmonii Krakowskiej, z którą występuje także w roli solistki. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą. Zamiłowanie do muzyki kameralnej przyczyniło się do wielu owocnych współpracy m.in. z Jánosem Bálintem, Agatą Zubel, Michałem Nagy'm, kwartetem fletowym Fluenti, Krakowskim Kwintetem Harfowym.
stylizacja i fotografia - Monika Stec, Patrycja Wojnowska




Michał PONIŻNIK - Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka. Brał udział w wielu kursach muzycznych u takich mistrzów klarnetu jak Philippe Cuper. Guy Deplus, Michael Collins, David Campbell, Nicolas Baldeyrou czy Michel Lethiec. Artysta uczestniczył także w wielu znaczących festiwalach, m. in. w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Festiwalu Muzyki Improwizowanej Ad Libitum, Festiwal muzyki Kameralnej Muzyka na Szczytach, Festiwal Muzyki Polskiej, Festiwal Muzyki Filmowej itd. Współpracuje z wieloma orkiestrami jako muzyk solowy i orkiestrowy, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jest laureatem wielu konkursów, w 2009 roku zdobył wyróżnienie na XIV Akademickim Konkursie Klarnetowym (Włoszakowice). W 2008 roku zdobył III miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Klarnetowym w Szczecinie (w kategorii „zespoły”). W 2007 roku uzyskał II miejsce na VII Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (kategoria „kwartety klarnetowe”) oraz – wraz z zespołem Conash Trio – III miejsce na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej (kategoria trio). Michał Poniżnik gra również w zespołach kameralnych, m. in. Cracow Clarinet Quartet, Conash Trio, Ara Ensemble, Palabra de Musica Fuerte, z którymi koncertuje w całej Europie. Nagrał też wiele ścieżek dźwiękowych do filmów, m. in. Czas Honoru (PL) czy Closer to the Moon (FR). Od 2009 roku Michał Poniżnik jest klarnecistą Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie.
fot. Krzysztof Kalinowski




Marek GUMIELA - naukę gry na waltorni rozpoczął w wieku 14 lat w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Zamościu. Edukację kontynuował w Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie Kazimierza Pamuły którą to ukończył z wyróżnieniem w 2005 roku. Podczas trwania studiów uczestniczył w wielu kursach waltorniowych prowadzonych przez takich artystów jak: Radovan Vlatkovic, Dale Clevenger czy William VerMeulen. Swe kameralne i orkiestrowe umiejętności rozwijał na przeróżnych kursach w Polsce i wielu krajach Europy.
Działalność zawodową rozpoczął już podczas studiów współpracując z orkiestrą Capelli Cracoviensis. Po zakończeniu nauki w latach 2005-2006 pracował jako pierwszy waltornista w Filharmonii im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, a w roku 2006 rozpoczął pracę jako waltornista w Filharmonii im. Karola Szymanowskiego Krakowie. W tym samym roku stał się członkiem Krakowskiego Kwartetu Waltorniowego. Od 2015 współtworzy również Kwintet Dęty Filharmonii Krakowskiej.
Stale współpracuje z zespołami takimi jak: Sinfonietta Cracovia, Filharmonia Świętokrzyska, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Aukso oraz Opera Krakowska. Koncertuje w Polsce, w większości krajów europejskich, a także Chinach, Japonii i Korei Południowej występując w salach koncertowy, m.in. Filharmonii Berlińskiej, Wiedeńskiej Musicverein , Tonhalle w Zurychu czy Suntory Hall w Tokio. Uczestniczył w licznych nagraniach płytowych wśród których znalazły się płyty wyróżnione prestiżowymi nagrodami „International Classic Awards” oraz „Fryderyk”.
fot. Natalia Moszumańska






Marta CZEPIELOWSKA – ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. Studiowała także w Staatliche Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Stuttgarcie w klasie Andry Darzins.
Jako kameralistka występowała na festiwalach: Muzyka w Starym Krakowie, Emanacje, Wawel o Zmierzchu. Jest członkiem orkiestry Filharmonii Krakowskiej i Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.
Fot. Klaudyna Schubert













Błażej MICHNA – urodzony w Rudzie Śląskiej altowiolista, stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2008 roku ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. Studiował również w klasie altówki Andry Darzins w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w ramach programu stypendialnego Sokrates-Erasmus.
Brał udział w licznych kursach mistrzowskich – solowych (Piotr Reichert, Andra Darzins, Christophe Desjardins, Avri Levitan, Stefan Kamasa, Tabea Zimmermann), kameralnych (Dominik Połoński, Tadeusz Gadzina, Altenberg Trio, Peter Buck, A. Spiri, kwartet DAFÔ) oraz orkiestrowych (International Bachakademie Stuttgart, Bydgoskie Impresje Muzyczne, Polsko-Niemiecka Młoda Filharmonia Dolny Śląsk). W 2018 roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Jako członek kwintetu fortepianowego SONUS zdobył wyróżnienie na XVI Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2007), a także Nagrodę Specjalną im. Marka Stachowskiego oraz Nagrodę Specjalną PWM za najlepszą interpretację utworu kompozytora polskiego na XIII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2009).
Współpracuje z Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną, Przemyską Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Wielicką Orkiestrą Kameralną, orkiestrą Sinfonietta Cracovia, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Straussowską Orkiestrą Obligato. W przeszłości członek Kameralnej Orkiestry Miasta Tychy AUKSO oraz Filharmonii Opolskiej, obecnie jest altowiolistą Filharmonii Krakowskiej. Pracuje również jako nauczyciel klasy altówki oraz kierownik sekcji smyczkowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie.
Fot. B. Michna



Marta NAGAWIECKA – w 2012 roku z wyróżnieniem ukończyła studia w Akademii Muzycznej w Krakowie, a w 2016 roku – również z wyróżnieniem – studia podyplomowe w klasie Jana Kalinowskiego. Pod okiem Teresy Kamińskiej kształciła się w zakresie wykonawstwa muzyki dawnej (wiolonczela barokowa).
Grała w składach zespołów, takich jak Orkiestra Akademii Beethovenowskiej (współpraca od 2009 roku), Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Symfoniczna oraz Kameralna Krakowskiej Akademii Muzycznej (jako koncertmistrz sekcji wiolonczel), CORda Cracovia, czy też w mniejszych zespołach, m.in. w szeregach Krakowskiego Zespołu Kameralnego, zespołu Krakowskiej Opery Kameralnej, Royal Chamber Orchestra. Dzięki zespołom tym miała szansę koncertować pod batutą takich dyrygentów, jak I. Coretti-Kuret, G. Chmura, M. Dworzyński, Z. Graca, J. Kaspszyk, M. Klauza, S. Krawczyński, C. Metters, M. Nesterowicz, K. Penderecki, P. Przytocki, L. Shambadal, S. Skrowaczewski, S. Stadler, M. Tworek, T. Wicherek i wielu innych.
Brała udział w wielu festiwalach i cyklach koncertów, jak: Gustav Mahler Festival, Dni Bachowskie, Portrety Kompozytorów, Nowohucka Wiosna Muzyczna, Wawel o Zmierzchu, Cracovia Sacra, Muzyka Zaklęta w Drewnie, Festiwal Muzyki Odnalezionej, grając na wielu salach Europy, m.in. w Finlandii, Słowenii, Rosji, Niemczech, Holandii, Francji, czy też w Wiedeńskiej Musikverein.
Działa również na polu kameralistyki, występując m.in. na festiwalach Krakowska Jesień Muzyczna, Emanacje, Międzynarodowy Festiwal im. K. Pendereckiego, Krakowska Wiosna Wiolonczelowa. Na swoim koncie ma nagrania płytowe, wśród których można wyróżnić płytę Polska Muzyka Wiolonczelowa wytwórni DUX.
Od kilku lat jest pedagogiem w jednej z krakowskich szkół muzycznych.
fot. Emilia Stec





INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
- miejsca nienumerowane
- bilet zakupiony na koncert w Palmiarni uprawnia do zwiedzania Ogrodu Botanicznego w tym samym dniu
- ze względu na miejsce organizacji koncertu widoczność w ostatnich rzędach widowni może być ograniczona
- średnia temperatura w Palmiarni to 24–26 stopni Celsjusza (w zależności od temperatury panującej na zewnątrz), wilgotność 50%
- prosimy o zabranie ze sobą butelki z wodą.