Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
19 08-2023
godz. 12:00
Miejsce Ogród Botaniczny - Palmiarnia
Rodzaj koncertu Koncerty Kameralne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł
Przewijaj wydarzenia
PHILHARMONIC MUSIC SUMMER
19-08-2023 godz. 12:00 Ogród Botaniczny - Palmiarnia
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł

Wykonawcy:

MIEJSCA NIENUMEROWANE


Katarzyna Blat - sopran

Anna Bober – alt

Jan Piwowarczyk - baryton

Magdalena Di Blasi – flet

Marek Gumiela – waltornia

Michał Poniżnik – klarnet basowy

Marta Czepielowska – altówka

Błażej Michna – altówka

Matra Nagawiecka – wiolonczela



Repertuar:

Piosenki Złotej Ery Hollywood


Jimmy McHugh/Dorothy Fields - I’m In The Mood For Love

z filmu Every Night At Eight


James Van Heusen/Sammy Cahn - Come Fly With Me

z filmu Come Fly With Me


Harold Arlen/Ted Koehler - Stormy Weather

z filmu Stormy Weather


Richard Rodgers - Bewitched, Bothered

z filmu Hannah And Her Sisters


Jack Lawrence - If I Didn’t Care

z filmu Miss Pettigrew Lives For A Day


Richard Rodgers/Oscar Hammerstein - My Favourite Things

z filmu The Sound Of Music


Jule Styne/Sammy Cahn - The Things We Did Last Summer

z filmu The Things We Did Last Summer


Irving Berlin - Cheek To Cheek

z filmu Top Hat


Bronisław Kaper - Green Dolphin Street

z filmu Green Dolphin Street


Victor Young/Ned Washington - My Foolish Heart

z filmu My Foolish Heart


Jimmy McHugh/Dorothy Fields - On The Sunny Side Of The Street

z filmu Sunny Side Of The Street


Henry Mancini/Johnny Mercer - Days Of Wine And Roses

z filmu Days Of Wine And Roses


Jule Styne/Sammy Cahn - Time After Time

z filmu Julie & Julia


Luiz Bonfa - A Day In A Life Of A Fool

z filmu Orfeu Negro


Herman Hupfeld - As Time Goes By

z filmu Casablanca


Autorem aranżacji jest Błażej Michna



Katarzyna BLAT - wokalistka, autorka muzyki i tekstów. W sierpniu 2022 roku wydała swój debiutancki singiel Ostatni sierpniowy dzień, a od czerwca bieżącego roku można usłyszeć ją w jej drugim singlu Koniec i początek. Oba te utwory zapowiadają jej solową płytę z autorskim materiałem.

Wokalistka udziela się jako solistka w zespole Play & Pray oraz Rzeszów Klezmer Band, z którymi koncertuje od lat na scenach polskich i za granicą.

Wokalistka jest aktywnym muzykiem, działającym nie tylko solowo, ale wspiera również swoim głosem Gwiazdy polskiej sceny muzycznej podczas takich festiwali jak: Fryderyki, Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu czy Wodecki Twist Festiwal.

Na co dzień pracuje w zawodzie logopedy, jest pedagogiem związanym ze Szkołą Muzyczna im. B. Rutkowskiego w Krakowie, gdzie uczy wokalistyki jazzowej.


Anna BOBER -  w 2013 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na wydziale Wokalno-Aktorskim w Krakowie w klasie Jacka Ozimkowskiego. Swoje umiejętności doskonaliła również na kursach prowadzonych przez wybitnych pedagogów jak: Ewa Blahova, Ryszard Karczykowski, Rosmarie Landry, Paul Esswood i Michał Znaniecki.

Debiutowała jako Agnes i Anioł w minioperze Pawła Bitki-Zapędowskiego Kokaina w 2010 roku w Krakowie. Brała udział w produkcjach operowych kreując role: Unulfa w operze Rodelinda G.F. Haendla w Bydgoskiej Operze Nova, Linetty w operze Miłość do trzech pomarańczy S. Prokofiewa. Jest finalistką międzynarodowego konkursu wokalnego „Iuventus Canti"(Vrable, Słowacja) oraz półfinalistką międzynarodowego konkursu muzyki sakralnej „Concorso Musica Sacra" (Rzym, Włochy). Współpracowała z dyrygentami takimi jak: Andrew Parrott, Paul Esswood, Vincent Dumestre, Tomasz Tokarczyk, Alessandro de Marchi, Maciej Tworek, Remi Gousseau.

Zawodowo związana na stałe z Filharmonią Krakowską oraz żeńskim sekstetem wokalnym SeiTerre. Współpracuje z innymi zespołami, zarówno kameralnymi, jak i festiwalowymi.


Jan PIWOWARCZYK - związany z muzyką oraz teatrem od wczesnych lat dzieciństwa. Jego przygoda z muzyką rozpoczęła się w roku 2006, kiedy dołączył do Chóru Chłopięcego Filharmonii Krakowskiej, dzięki któremu, przez prawie 10 lat miał okazję uczestniczyć w wielu festiwalach i koncertach w kraju i zagranicą. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie wokalistyki jazzowej. Współtworzy kilka projektów muzycznych oraz teatralnych, z którymi występuje na scenach całego kraju. Pisze oraz komponuje utwory, w takich gatunkach muzycznych jak m.in.: jazz, soul, muzyka etniczna oraz elektroniczna. Występował jako solista na festiwalach, m.in.: Kraków Summer Jazz Festiwal, Festiwal Ireny Jarockiej w Gdańsku oraz Copernicus Festiwal.

Laureat II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Muzycznym Centrum Edukacji Artystycznej, w kategorii „wokalistyki jazzowej” w 2022 roku.


Magdalena DI BLASI - flecistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Kazimierza Moszyńskiego, Hochschule für Musik w Detmold i Akademii im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie Jànosa Bàlinta, była stypendystka programu Sokrates/Erasmus w Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie Mirjam Nastasi i Roberta Aitkena. Występuje jako solistka, kameralistka oraz muzyk orkiestrowy.

Szczególne zamiłowanie artystki do muzyki kameralnej oraz symfonicznej przyczyniło się do wielu owocnych współpracy. Miała przyjemność występować z tak znakomitymi muzykami jak: Jànos Bàlint, Agata Zubel, Michał Nagy, Robert Aitken, Helmut Rilling, Joanna Konarzewska, Wiesław Suruło, György Györiváni-Ráth, Paweł Wajrak, Andrzej Zawisza, Łukasz Borowicz, Sascha Goetzel. Uczestniczyła m.in. w festiwalach: Opera Rara, Bodenseefestival, Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena, Sacrum Profanum, Muzyka w Starym Krakowie, Ebneter Kultursommer, Chopin i jego Europa, Muzyka na Szczytach, Dni Schuberta w Tarnowie, Gdański Festiwal Muzyczny, Unsound Festival. Wielokrotnie brała udział w Koncertach Uniwersyteckich UJ, występowała w Salonie Poezji Anny Dymnej. Współpracowała z Junge Oper Stuttgart, kwintetem fletowym Ensemble Flautomobil, z zespołem Camerata Academica Freiburg, a także z fundacją Yehudi Menuhin Live Music Now. 

Magdalena Di Blasi prowadzi działalność artystyczną jako pierwsza flecistka orkiestry Filharmonii Krakowskiej, z którą występuje także w roli solistki. Współpracuje również z takimi zespołami jak: Tarnowska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Capella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia, Polish Art Philharmonic. Ponadto współtworzy trio Mauris Ensemble i Krakowski Kwintet Harfowy. Bierze udział w licznych programach edukacyjnych, propagujących muzykę klasyczną wśród młodego pokolenia. Jej zainteresowania skupiają się też wokół jazzu i muzyki elektronicznej.



Marek GUMIELA - naukę gry na waltorni rozpoczął w wieku 14 lat w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Zamościu. Edukację kontynuował w Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie Kazimierza Pamuły którą to ukończył z wyróżnieniem w 2005 roku. Podczas trwania studiów uczestniczył w wielu kursach waltorniowych prowadzonych przez takich artystów jak: Radovan Vlatkovic, Dale Clevenger czy William VerMeulen. Swe kameralne i orkiestrowe umiejętności rozwijał na przeróżnych kursach w Polsce i wielu krajach Europy.

Działalność zawodową rozpoczął już podczas studiów współpracując z orkiestrą Capelli Cracoviensis. Po zakończeniu nauki w latach 2005-2006 pracował jako pierwszy waltornista w Filharmonii im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, a w roku 2006 rozpoczął pracę jako waltornista w Filharmonii im. Karola Szymanowskiego Krakowie. W tym samym roku stał się członkiem Krakowskiego Kwartetu Waltorniowego. Od 2015 współtworzy również Kwintet Dęty Filharmonii Krakowskiej. 

Stale współpracuje z zespołami takimi jak: Sinfonietta Cracovia, Filharmonia Świętokrzyska, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Aukso oraz Opera Krakowska. Koncertuje w Polsce, w większości krajów europejskich, a także Chinach, Japonii i Korei Południowej występując w salach koncertowy, m.in. Filharmonii Berlińskiej, Wiedeńskiej Musicverein , Tonhalle w Zurychu czy Suntory Hall w Tokio. Uczestniczył w licznych nagraniach płytowych wśród których znalazły się płyty wyróżnione prestiżowymi nagrodami „International Classic Awards” oraz „Fryderyk”.


Michał PONIŻNIK - ukończył Akademie Muzyczną w Krakowie w klasie klarnetu prof. A. Godka. Od 2009 roku jest klarnecistą - solistą Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. Pracuje również jako nauczyciel klarnetu w szkołach muzycznych: SM I st im. S. Moniuszki w Pałecznicy oraz Prywatna Profesjonalna SM I st. im. A. Dębskiego w Krakowie. Podczas swojej pracy nauczyciela jego uczniowie byli laureatami konkursów ogólnopolskich oraz miedzynarodowych. Jako pedagog, zdobywał nagrody za wzorowe przygotowanie uczniów do konkursu, oraz nagrody Dyrektora za osiągnięcia w nauczaniu. 

W latach 2018 oraz 2019 prowadził kursy mistrzowskie solowe, orkiestrowe oraz z zakresu kameralistyki - "Sommerkurs” Stryke Institutt NOR59 które odbywają się w Oslo - Norwegia. Brał udział w wielu kursach muzycznych u takich mistrzów klarnetu jak: Guy Deplus /Conservatoire Paris - Francja/, Michel Lethiec /Paris Conservatory - Francja/, Francois Houle /Vancouver Community College School of Music - Kanada/. Artysta uczestniczył także w wielu znaczących festiwalach m.in. Warszawska Jesień, Ad Libitum, Sacrum Profanum, Muzyka na Szczytach, Muzyka w Starym Krakowie, Festiwal Muzyki Polskiej, Festiwal Muzyki Filmowej, Gustav Mahler Festival. Współpracuje z wieloma orkiestrami jako muzyk solowy, jak i orkiestrowy zarówno w Polsce jak i za granicą /m.in. muzyk orkiestrowy: Opera Śląska, Tarnowska Orkiestra Kameralna, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Opera Krakowska, AUKSO, Orkiestra Leopoldinum, Teatr im J. Słowackiego w Krakowie,Luzerner Theater - Szwajcaria, NOR59 - Norwegia, Montreal Symphony Orchestra – Kanada, Filharmonia Krakowska, Polish Art Philharmonic, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Jest laureatem wielu nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach muzycznych. Michał Poniżnik gra także również w zespołach kameralnych m.in. Cracow Clarinet Quartet, Conash Trio, Ara ensemble, Palabra de Musica Fuerte, z którymi koncertuje w całej Europie. Z zespołem Cracow Clarinet Quartet zrealizował wiele projektów autorskich m.in. zamowienie kompozytorskie , wielokoncertowe trasy zakończone wydaniem przez DUX płyty CD 


Marta CZEPIELOWSKA - ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. Studiowała także w Staatliche Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Stuttgarcie w klasie Andry Darzins.

Jako kameralistka występowała na festiwalach: Muzyka w Starym Krakowie, Emanacje, Wawel o Zmierzchu. Jest członkiem orkiestry Filharmonii Krakowskiej i Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.


Błażej MICHNA - stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ukończył w 2008 roku z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. Studiował również w klasie altówki Andry Darzins w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w ramach programu stypendialnego Sokrates-Erasmus. Brał udział w licznych kursach mistrzowskich – solowych (Piotr Reichert, Andra Darzins, Christophe Desjardins, Avri Levitan, Stefan Kamasa, Tabea Zimmermann), kameralnych (Dominik Połoński, Tadeusz Gadzina, Altenberg Trio, Peter Buck, A. Spiri, kwartet DAFÔ) oraz orkiestrowych (International Bachakademie Stuttgart, Bydgoskie Impresje Muzyczne, Polsko-Niemiecka Młoda Filharmonia Dolny Śląsk). W 2018 roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jako członek kwintetu fortepianowego SONUS zdobył wyróżnienie na XVI Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2007), a także Nagrodę Specjalną im. Marka Stachowskiego oraz Nagrodę Specjalną PWM za najlepszą interpretację utworu kompozytora polskiego na XIII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2009). 

Współpracuje z Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną, Przemyską Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Wielicką Orkiestrą Kameralną, orkiestrą Sinfonietta Cracovia, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Straussowską Orkiestrą Obligato. Był członkiem Kameralnej Orkiestry Miasta Tychy AUKSO oraz Filharmonii Opolskiej, obecnie jest altowiolistą Filharmonii Krakowskiej. Pracuje również jako nauczyciel klasy altówki oraz kierownik sekcji smyczkowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Bronisława Rutkowskiego w Krakowie.


Marta NAGAWIECKA - w 2012 roku z wyróżnieniem ukończyła studia w Akademii Muzycznej w Krakowie, a w 2016 roku – również z wyróżnieniem – studia podyplomowe w klasie Jana Kalinowskiego. Pod okiem Teresy Kamińskiej kształciła się w zakresie wykonawstwa muzyki dawnej (wiolonczela barokowa). 

Grała w składach zespołów, takich jak Orkiestra Akademii Beethovenowskiej (współpraca od 2009 roku), Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Symfoniczna oraz Kameralna Krakowskiej Akademii Muzycznej (jako koncertmistrz sekcji wiolonczel), CORda Cracovia, czy też w mniejszych zespołach, m.in. w szeregach Krakowskiego Zespołu Kameralnego, zespołu Krakowskiej Opery Kameralnej, Royal Chamber Orchestra. Dzięki zespołom tym miała szansę koncertować pod batutą takich dyrygentów, jak I. Coretti-Kuret, G. Chmura, M. Dworzyński, Z. Graca, J. Kaspszyk, M. Klauza, S. Krawczyński, C. Metters, M. Nesterowicz, K. Penderecki, P. Przytocki, L. Shambadal, S. Skrowaczewski, S. Stadler, M. Tworek, T. Wicherek i wielu innych. 

Brała udział w wielu festiwalach i cyklach koncertów, jak: Gustav Mahler Festival, Dni Bachowskie, Portrety Kompozytorów, Nowohucka Wiosna Muzyczna, Wawel o Zmierzchu, Cracovia Sacra, Muzyka Zaklęta w Drewnie, Festiwal Muzyki Odnalezionej, grając na wielu salach Europy, m.in. w Finlandii, Słowenii, Rosji, Niemczech, Holandii, Francji, czy też w Wiedeńskiej Musikverein. 

Działa również na polu kameralistyki, występując m.in. na festiwalach Krakowska Jesień Muzyczna, Emanacje, Międzynarodowy Festiwal im. K. Pendereckiego, Krakowska Wiosna Wiolonczelowa. Na swoim koncie ma nagrania płytowe, wśród których można wyróżnić płytę Polska Muzyka Wiolonczelowa wytwórni DUX. 

Od kilku lat jest pedagogiem w jednej z krakowskich szkół muzycznych. 




INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

- bilet zakupiony na koncert w Palmiarni uprawnia do zwiedzania Ogrodu Botanicznego w tym samym dniu
- ze względu na miejsce organizacji koncertu widoczność w ostatnich rzędach widowni może być ograniczona
- średnia temperatura w Palmiarni to 24–26 stopni Celsjusza (w zależności od temperatury panującej na zewnątrz), wilgotność 50%
- prosimy o zabranie ze sobą butelki z wodą.