Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
15 07-2023
godz. 12:00
Miejsce Ogród Botaniczny - Palmiarnia
Rodzaj koncertu Koncerty Kameralne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł
Przewijaj wydarzenia
PHILHARMONIC MUSIC SUMMER
15-07-2023 godz. 12:00 Ogród Botaniczny - Palmiarnia
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł

Wykonawcy:

BASSREEDS BOYS:
Michał Poniżnik - klarnet basowy
Karol Sikora - klarnet basowy
Jakub Sztencel - klarnet basowy
Bartłomiej Kozina - klarnet basowy



Repertuar:

Carl Stalking - Looney Tunes Melody, arr. David Schorr

Wolfgang Amadeus Mozart - Symfonia g-moll nr 25, cz. 1. Allegro, arr. Marco Mazzini

Kenneth Wilson - Wariacje na temat Paganiniego

Béla Bartók - Rumuńskie tańce ludowe, arr. Marco Mazzini

Alex Templeton - Bach goes to Town, arr. Henry Brant

Astor Piazzolla - Contrabajeando, La misma pena, Adiós Nonino, arr. Florent Héau

Frank Ticheli - Vesuvius, arr. Ross Wang

Jacob de Haan - Free World Fantasy, arr. Juan Pérez

Heiner Wiberny - Ulla in Africa


INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

- bilet zakupiony na koncert w Palmiarni uprawnia do zwiedzania Ogrodu Botanicznego w tym samym dniu
- ze względu na miejsce organizacji koncertu widoczność w ostatnich rzędach widowni może być ograniczona
- średnia temperatura w Palmiarni to 24–26 stopni Celsjusza (w zależności od temperatury panującej na zewnątrz), wilgotność 50%
- prosimy o zabranie ze sobą butelki z wodą.


Michał PONIŻNIK - ukończył Akademie Muzyczną w Krakowie w klasie klarnetu prof. A. Godka. Od 2009 roku jest klarnecistą - solistą Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. Pracuje również jako nauczyciel klarnetu w szkołach muzycznych: SM I st im. S. Moniuszki w Pałecznicy oraz Prywatna Profesjonalna SM I st. im. A. Dębskiego w Krakowie. Podczas swojej pracy nauczyciela jego uczniowie byli laureatami konkursów ogólnopolskich oraz miedzynarodowych. Jako pedagog, zdobywał nagrody za wzorowe przygotowanie uczniów do konkursu, oraz nagrody Dyrektora za osiągnięcia w nauczaniu.
W latach 2018 oraz 2019 prowadził kursy mistrzowskie solowe, orkiestrowe oraz z zakresu kameralistyki - "Sommerkurs” Stryke Institutt NOR59 które odbywają się w Oslo - Norwegia. Brał udział w wielu kursach muzycznych u takich mistrzów klarnetu jak: Guy Deplus /Conservatoire Paris - Francja/, Michel Lethiec /Paris Conservatory - Francja/, Francois Houle /Vancouver Community College School of Music - Kanada/. Artysta uczestniczył także w wielu znaczących festiwalach m.in. Warszawska Jesień, Ad Libitum, Sacrum Profanum, Muzyka na Szczytach, Muzyka w Starym Krakowie, Festiwal Muzyki Polskiej, Festiwal Muzyki Filmowej, Gustav Mahler Festival. Współpracuje z wieloma orkiestrami jako muzyk solowy, jak i orkiestrowy zarówno w Polsce jak i za granicą /m.in. muzyk orkiestrowy: Opera Śląska, Tarnowska Orkiestra Kameralna, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Opera Krakowska, AUKSO, Orkiestra Leopoldinum, Teatr im J. Słowackiego w Krakowie,Luzerner Theater - Szwajcaria, NOR59 - Norwegia, Montreal Symphony Orchestra – Kanada, Filharmonia Krakowska, Polish Art Philharmonic, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. Jest laureatem wielu nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach muzycznych. Michał Poniżnik gra także również w zespołach kameralnych m.in. Cracow Clarinet Quartet, Conash Trio, Ara ensemble, Palabra de Musica Fuerte, z którymi koncertuje w całej Europie. Z zespołem Cracow Clarinet Quartet zrealizował wiele projektów autorskich m.in. zamowienie kompozytorskie , wielokoncertowe trasy zakończone wydaniem przez DUX płyty CD

Karol SIKORA – klarnecista Orkiestry Sinfonia Varsovia. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka. Obecnie jest wykładowcą w klasie klarnetu w macierzystej uczelni. Jako solista i kameralista, jest wielokrotnym laureatem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych, takich jak: II miejsce w V Ogólnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Krośnie (2010), I miejsce na X Międzynarodowym Konkursie Individualis w kategorii Zespołów Kameralnych we Lwowie (Ukraina, 2013), GRAND PRIX na XI Międzynarodowym Konkursie Młodych Muzyków im. Luigi Zanuccoliego w kategorii solistów w Sogliano al Rubicone (Włochy, 2013), I miejsce na VI Międzynarodowym Konkursie Giovani Musicisti w kategorii solistów w Treviso (Włochy, 2014), GRAND PRIX na VI Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Svirel w kategorii zespołów kameralnych w Stanjel (Słowenia, 2015), I miejsce na XI Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (2015), IV miejsce na XVI Akademickim Konkursie Klarnetowym we Włoszakowicach (2015), III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w kategorii zespołów kameralnych w Valletcie (Malta, 2016).
Swoje umiejętności kształcił na wielu kursach mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych muzyków, takich jak: Florent Heau, Shirley Brill, Johnatan Cohler, Gabor Varga, Nuno Pinto, Kirill Rybakov, David Krakauer, Nina Janßen-Deinzer, Michel Lethiec, Francois Benda, Eduard Brunner, Olivier Vivares, Jean-Marc Fessard, Arkadiusz Adamski, Aleksander Romański.
Jako muzyk orkiestrowy, współpracuje m.in. z Filharmonią Narodową, Filharmonią Krakowską, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, czy Sinfoniettą Cracovią. Dokonał kilkunastu prawykonań polskich i światowych, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Warszawska Jesień czy Międzynarodowym Festiwalu Neue Musik w Darmstadt.
Występował na największych estradach koncertowych Europy i Azji pod batutą dyrygentów, takich jak: Jerzy Maksymiuk, Krzysztof Penderecki, Marek Janowski, Andrey Boreyko, Alexander Vedernikov, Neville Mariner, Vasily Petrenko.
Współpracował także z wybitnymi solistami, jak: Anne-Sophie Mutter, Yulianna Avdeeva, Liya Petrova, Aleksandra Kurzak, Alena Baeva, Bomsori Kim, Makoto Ozone, Nelson Goerner, Nelson Freire, Nicolas Baldeyrou, Alexander Kantorov.
Jest stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2013/2014), Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2015/2016, 2016/2017) oraz stypendystą programu „Młoda Polska” (2017).

Jakub SZTENCEL – urodzony w Zakopanem. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie, a także studia podyplomowe tejże uczelni w zakresie instrumentalistyki w klasie prof. Andrzeja Godka. Studiował również muzykologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swoje umiejętności rozwijał biorąc aktywny udział w wielu międzynarodowych kursach mistrzowskich, czerpiąc wiedzę i doświadczenie od takich artystów jak, m.in.: Florent Héau, Nicolas Baldeyrou, Sharon Kam, Guy Deplus, Charles Neidich, Wolfgang Meyer, Garreth Davis, Nigel Shore.
Jako muzyk orkiestrowy współpracuje z zespołami: Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Krakowskiej, Il Giardino d’amore, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej, Capella Cracoviensis, Opera Krakowska, Opera Śląska, Feelharmony, Narodowa Orkiestra Dęta, a także – wspierając ruch amatorski – z Orkiestrą Wieniawa. Jako kameralista występował m. in. z zespołami The Hilliard Ensemble, Kwartet DAFÔ, ARA Ensemble.
Rozwijając swoją działalność artystyczną koncertuje w Szwajcarii, Francji, Holandii, Belgii, Norwegii, Finlandii, Niemczech, Chinach, Korei Południowej, Słowacji, a także w wielu miastach Polski.
Wraz z Orkiestrą Wieniawa występuje regularnie z największymi gwiazdami polskiej sceny rozrywkowej (Zbigniewem Wodeckim, Natalią Kukulską, Kayah, Czesławem Mozilem, Abradabem, Rahimem, Mariuszem Dziubkiem i in.). Jest również pomysłodawcą cyklu koncertowego „Wieniawa gra klasykę” tejże orkiestry.
Jako pedagog działa odnosząc sukcesy w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Bochni, a także w Raciborowicach, w ramach programu edukacyjnego Gminy Michałowice p.n. „Mała Wieniawa”.
Oprócz swojej działalności artystycznej i pedagogicznej aktywnie udziela się w zakresie organizacji i animacji życia muzycznego Małopolski, ze szczególnym uwzględnieniem regionu Podhala. Od 2008 roku zasiada w Radzie Programowej Międzynarodowego Festiwalu „Muzyka na Szczytach”, który współtworzy wraz ze Stowarzyszeniem im. M. Karłowicza w Zakopanem.
Jest członkiem i założycielem Cracow Clarinet Quartet, z którym odnosił sukcesy na wielu konkursach.

Bartłomiej KOZINA – rozpoczął Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w 1997r. w klasie prof. Alfreda Josza. Po dwóch latach kontynuował swoją edukację w klasie prof. Romana Widaszka. Po kolejnych dwóch latach kształcił się pod kierunkiem prof. Andrzeja Janickiego oraz prof. Arkadiusza Adamskiego. Jest dwukrotnym stypendystą Académie Musicale de Villecroze, dzięki któremu ukończył studia w klasie prof. Armanda Angstera w Conservatoire National de Région de Strasbourg w zakresie gry na klarnecie a w późniejszym czasie na klarnecie basowym. Umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich i orkiestrowych pod kierunkiem tak wybitnych artystów jak Norbert Kaiser, Christian Lardé, Yehuda Gilad, Mitchell Lurie, Mirosław Pokrzywiński, Maria Szwajger-Kułakowska. Jako kameralista czynnie współpracuje z wieloma zespołami. Na stałe był związany z Erato Wind Quintett, który ma na koncie wiele znaczących osiągnięć artystycznych. Jest członkiem zespołu Kozina & Kwaśny Duo oraz Cocobolo Clarinet Quartet. Przez lata był zaangażowany we współpracę z orkiestrami kameralnymi oraz teatrami muzycznymi m.in. Teatr Rozrywki w Chorzowie, Opera Śląska, Opera na Zamku w Szczecinie, Teatr Muzyczny w Gliwicach a także Orkiestra Kameralna Aukso. Aktualnie występuje głównie jako kameralista. Prowadzi klasę klarnetu w Państwowej Szkole Muzycznej w Wadowicach oraz w Państwowej Szkole Muzycznej w Cieszynie. Kontakt z wieloma pedagogami z całego świata wywarł ogromny wpływ na jego postrzeganie edukacji dzieci oraz młodzieży w zakresie gry na klarnecie. Jest czynnym pedagogiem, zaangażowanym w wiele ciekawych projektów, które cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów. W 2011 roku założył szkolny chór klarnetowy, który na dzień dzisiejszy skupia zarówno absolwentów oraz uczniów szkół muzycznych. Jest organizatorem weekendowych zgrupowań klarnetowych, w czasie których prowadzi warsztaty kameralne dla młodych adeptów sztuki. Jego uczniowie biorą czynny udział w życiu artystycznym, na każdym etapie edukacji.