Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
02 08-2025
godz. 12:00
Miejsce Ogród Botaniczny - Palmiarnia
Rodzaj koncertu Koncerty Kameralne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: Bilet normalny: 60,00 zł Bilet ulgowy: 50,00 zł
KUP BILET
Przewijaj wydarzenia
Philharmonic Music Summer - Wodecki, Zaucha i Skaldowie wakacyjnie
02-08-2025 godz. 12:00 Ogród Botaniczny - Palmiarnia
CENA BILETÓW: Bilet normalny: 60,00 zł Bilet ulgowy: 50,00 zł KUP BILET

Wykonawcy:

Green Dolphins:
Stanisław Plewniak - wokal
Magdalena Di Blasi – flet
Michał Poniżnik – klarnet basowy
Marek Gumiela – waltornia
Błażej Michna – altówka / aranżacje
Marta Czepielowska – altówka
Marta Nagawiecka – wiolonczela

Repertuar:

Wodecki, Zaucha i Skaldowie wakacyjnie

Zbigniew Wodecki:
Zacznij od Bacha
Nauczmy się żyć obok siebie
Lubię wracać
Opowiadaj mi
Zabiorę Cię dziś na bal

Suita utworów z płyty Zbigniew Wodecki 1976


Skaldowie:
Cała jesteś w skowronkach
Medytacje wiejskiego listonosza
Prześliczna wiolonczelistka
Wierniejsza od marzenia
Jeszcze Kocham


Andrzej Zaucha:
Wymyśliłem Ciebie
C’est la Vie
Myśmy byli sobie pisani
Jak na lotni
Wieczór nad rzeką zdarzeń


Aranżacje: Błażej Michna


Miejsca są nienumerowane.



Staszek PLEWNIAK - wokalista, saksofonista, kompozytor, producent muzyczny i autor tekstów.

Wyższe wykształcenie artystyczne zdobywał w Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie oraz podczas stypendium w Niemczech. W trakcie studiów doskonalił swoje umiejętności jako saksofonista na wydziale instrumentalnym.

Wraz z założeniem zespołu FOURScollective w 2010 roku rozpoczął karierę wokalną. Debiutancka płyta grypy – Treezz zdobyła pierwszą nagrodę IMiT w konkursie Jazzowy Debiut Fonograficzny Roku (2014) i sprzedała się w tysiącach egzemplarzy.

Jako współzałożyciel, kompozytor, frontman i autor tekstów z sukcesem koncertował w najważniejszych salach koncertowych w Polsce, jak ERGO Arena, NOSPR, Filharmonia Szczecińska, ICE Kraków i wielu innych. Jako wokalista i gość specjalny występował na wielu znaczących festiwalach jazzowych w Polsce, jak m.in. Jazz nad Odrą czy Krakowski Festiwal Jazzowy. Współpracuje także jako sideman i instrumentalista z gwiazdami polskiej sceny muzycznej.

fot. Dagmara Szewczuk @dagsoon





Magdalena DI BLASI – flecistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Kazimierza Moszyńskiego, Hochschule für Musik w Detmold i Akademii im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Jànosa Bàlinta, była stypendystka programu Sokrates/Erasmus w Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie prof. Mirjam Nastasi i prof. Roberta Aitkena. Występuje jako solistka, kameralistka oraz muzyk orkiestrowy.

Szczególne zamiłowanie artystki do muzyki kameralnej oraz symfonicznej przyczyniło się do wielu owocnych współpracy. Miała przyjemność występować z tak znakomitymi muzykami jak: Jànos Bàlint, Agata Zubel, Michał Nagy, Robert Aitken, Helmut Rilling, Joanna Konarzewska, Wiesław Suruło, György Györiváni-Ráth, Anna, Malwina Lipiec, Paweł Wajrak, Andrzej Zawisza. Uczestniczyła m.in. w festiwalach: Opera Rara, Bodenseefestival, Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena, Sacrum Profanum, Muzyka w Starym Krakowie, Ebneter Kultursommer, Chopin i jego Europa, Muzyka na Szczytach, Dni Schuberta w Tarnowie, Gdański Festiwal Muzyczny, Unsound Festival, Koherencje, Krakowska Jesień Muzyczna. Wielokrotnie brała udział w Koncertach Uniwersyteckich UJ, występowała w Salonie Poezji Anny Dymnej. Współpracowała z Junge Oper Stuttgart, kwintetem fletowym Ensemble Flautomobil, z zespołem Camerata Academica Freiburg, a także z fundacją Yehudi Menuhin Live Music Now. Magdalena Di Blasi prowadzi działalność artystyczną jako pierwsza flecistka orkiestry Filharmonii Krakowskiej, z którą występuje także w roli solistki. Bierze również udział w projektach zespołów takich jak: Tarnowska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Capella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia, Polish Art Philharmonic. Ponadto współtworzy trio Mauris Ensemble i Krakowski Kwintet Harfowy. Bierze udział w licznych programach edukacyjnych, propagujących muzykę klasyczną wśród młodego pokolenia. Jej zainteresowania skupiają się też wokół jazzu i muzyki elektronicznej.

stylizacja i fotografia - Monika Stec, Patrycja Wojnowska




Michał PONIŻNIK - absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka. Brał udział w wielu kursach muzycznych u takich mistrzów klarnetu jak Philippe Cuper. Guy Deplus, Michael Collins, David Campbell, Nicolas Baldeyrou czy Michel Lethiec. Artysta uczestniczył także w wielu znaczących festiwalach, m. in. w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Festiwalu Muzyki Improwizowanej Ad Libitum, Festiwal muzyki Kameralnej Muzyka na Szczytach, Festiwal Muzyki Polskiej, Festiwal Muzyki Filmowej i in. Współpracuje z wieloma orkiestrami jako muzyk solowy i orkiestrowy, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jest laureatem wielu konkursów, w 2009 roku zdobył wyróżnienie na XIV Akademickim Konkursie Klarnetowym (Włoszakowice). W 2008 roku zdobył III miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Klarnetowym w Szczecinie (w kategorii „zespoły”). W 2007 roku uzyskał II miejsce na VII Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (kategoria „kwartety klarnetowe”) oraz – wraz z zespołem Conash Trio – III miejsce na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej (kategoria trio). Michał Poniżnik gra również w zespołach kameralnych, m. in. Cracow Clarinet Quartet, Conash Trio, Ara Ensemble, Palabra de Musica Fuerte, z którymi koncertuje w całej Europie. Nagrał też wiele ścieżek dźwiękowych do filmów, m. in. Czas honoru (PL) czy Closer to the Moon (FR). Od 2009 roku Michał Poniżnik jest klarnecistą Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie.

fot. K. Kalinowski




Marek GUMIELA - naukę gry na waltorni rozpoczął w wieku 14 lat w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Zamościu. Edukację kontynuował w Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie Kazimierza Pamuły którą to ukończył z wyróżnieniem w 2005 roku. Podczas trwania studiów uczestniczył w wielu kursach waltorniowych prowadzonych przez takich artystów jak: Radovan Vlatkovic, Dale Clevenger czy William VerMeulen. Swe kameralne i orkiestrowe umiejętności rozwijał na przeróżnych kursach w Polsce i wielu krajach Europy.

Działalność zawodową rozpoczął już podczas studiów współpracując z orkiestrą Capelli Cracoviensis. Po zakończeniu nauki w latach 2005-2006 pracował jako pierwszy waltornista w Filharmonii im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, a w roku 2006 rozpoczął pracę jako waltornista w Filharmonii im. Karola Szymanowskiego Krakowie. W tym samym roku stał się członkiem Krakowskiego Kwartetu Waltorniowego. Od 2015 współtworzy również Kwintet Dęty Filharmonii Krakowskiej.

Stale współpracuje z zespołami takimi jak: Sinfonietta Cracovia, Filharmonia Świętokrzyska, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Aukso oraz Opera Krakowska. Koncertuje w Polsce, w większości krajów europejskich, a także Chinach, Japonii i Korei Południowej występując w salach koncertowy, m.in. Filharmonii Berlińskiej, Wiedeńskiej Musicverein , Tonhalle w Zurychu czy Suntory Hall w Tokio. Uczestniczył w licznych nagraniach płytowych wśród których znalazły się płyty wyróżnione prestiżowymi nagrodami „International Classic Awards” oraz „Fryderyk”.

fot. Natalia Moszumańska




Błażej MICHNA – urodzony w Rudzie Śląskiej altowiolista, stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2008 roku ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. Studiował również w klasie altówki Andry Darzins w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w ramach programu stypendialnego Sokrates-Erasmus.

Brał udział w licznych kursach mistrzowskich – solowych (Piotr Reichert, Andra Darzins, Christophe Desjardins, Avri Levitan, Stefan Kamasa, Tabea Zimmermann), kameralnych (Dominik Połoński, Tadeusz Gadzina, Altenberg Trio, Peter Buck, A. Spiri, kwartet DAFÔ) oraz orkiestrowych (International Bachakademie Stuttgart, Bydgoskie Impresje Muzyczne, Polsko-Niemiecka Młoda Filharmonia Dolny Śląsk). W 2018 roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jako członek kwintetu fortepianowego SONUS zdobył wyróżnienie na XVI Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2007), a także Nagrodę Specjalną im. Marka Stachowskiego oraz Nagrodę Specjalną PWM za najlepszą interpretację utworu kompozytora polskiego na XIII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2009).

Współpracuje z Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną, Przemyską Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Wielicką Orkiestrą Kameralną, orkiestrą Sinfonietta Cracovia, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Straussowską Orkiestrą Obligato. W przeszłości członek Kameralnej Orkiestry Miasta Tychy AUKSO oraz Filharmonii Opolskiej, obecnie jest altowiolistą Filharmonii Krakowskiej. Pracuje również jako nauczyciel klasy altówki oraz kierownik sekcji smyczkowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie.
fot. B. Michna



Marta CZEPIELOWSKA – ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. Studiowała także w Staatliche Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Stuttgarcie w klasie Andry Darzins.

Jako kameralistka występowała na festiwalach: Muzyka w Starym Krakowie, Emanacje, Wawel o Zmierzchu. Jest członkiem orkiestry Filharmonii Krakowskiej i Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.

fot. Klaudyna Schubert













Marta NAGAWIECKA – w 2012 roku z wyróżnieniem ukończyła studia w Akademii Muzycznej w Krakowie, a w 2016 roku – również z wyróżnieniem – studia podyplomowe w klasie Jana Kalinowskiego. Pod okiem Teresy Kamińskiej kształciła się w zakresie wykonawstwa muzyki dawnej (wiolonczela barokowa).

Grała w składach zespołów, takich jak Orkiestra Akademii Beethovenowskiej (współpraca od 2009 roku), Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Symfoniczna oraz Kameralna Krakowskiej Akademii Muzycznej (jako koncertmistrz sekcji wiolonczel), CORda Cracovia, czy też w mniejszych zespołach, m.in. w szeregach Krakowskiego Zespołu Kameralnego, zespołu Krakowskiej Opery Kameralnej, Royal Chamber Orchestra. Dzięki zespołom tym miała szansę koncertować pod batutą takich dyrygentów, jak I. Coretti-Kuret, G. Chmura, M. Dworzyński, Z. Graca, J. Kaspszyk, M. Klauza, S. Krawczyński, C. Metters, M. Nesterowicz, K. Penderecki, P. Przytocki, L. Shambadal, S. Skrowaczewski, S. Stadler, M. Tworek, T. Wicherek i wielu innych.

Brała udział w wielu festiwalach i cyklach koncertów, jak: Gustav Mahler Festival, Dni Bachowskie, Portrety Kompozytorów, Nowohucka Wiosna Muzyczna, Wawel o Zmierzchu, Cracovia Sacra, Muzyka Zaklęta w Drewnie, Festiwal Muzyki Odnalezionej, grając na wielu salach Europy, m.in. w Finlandii, Słowenii, Rosji, Niemczech, Holandii, Francji, czy też w Wiedeńskiej Musikverein.

Działa również na polu kameralistyki, występując m.in. na festiwalach Krakowska Jesień Muzyczna, Emanacje, Międzynarodowy Festiwal im. K. Pendereckiego, Krakowska Wiosna Wiolonczelowa. Na swoim koncie ma nagrania płytowe, wśród których można wyróżnić płytę Polska Muzyka Wiolonczelowa wytwórni DUX.

Od kilku lat jest pedagogiem w jednej z krakowskich szkół muzycznych.

fot. Emilia Stec