Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
29 12-2023
godz. 19:30
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Specjalne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: strefa I - normalny: 250 zł strefa I - ulgowy: 230 zł strefa II - normalny: 220 zł strefa II - ulgowy: 200 zł strefa III - z ograniczoną widocznością: 150 zł
Przewijaj wydarzenia
KONCERT SYLWESTROWY
29-12-2023 godz. 19:30 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: strefa I - normalny: 250 zł strefa I - ulgowy: 230 zł strefa II - normalny: 220 zł strefa II - ulgowy: 200 zł strefa III - z ograniczoną widocznością: 150 zł

Wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej

Alexander Humala - dyrygent
Adriana Ferfecka - sopran

Tadeusz Szlenkier - tenor

Piotr Krasnowolski - prowadzenie

Tancerze z Zespołu Pieśni i Tańca Uniwersytetu Jagiellońskiego Słowianki

Anna Gryszun – choreografia


Repertuar:

Johann Strauss II – Uwertura do operetki Zemsta nietoperza

Franz Lehár – Dein ist mein ganzes Herz z operetki Kraina uśmiechu

Franz Lehár – Aria Guiditty z komedii Giuditta

Franz Lehár – Kto dał nam klucze z operetki Kraina uśmiechu

Johann Strauss II – Uwertura do operetki Baron cygański

Johann Strauss II – Wielka sława to żart z operetki Baron cygański

Giacomo Puccini – Quando me'n vo walc z II aktu opery Cyganeria

Johann Strauss II – Nad pięknym modrym Dunajem op. 314

Leonard Bernstein – Maria z musicalu West Side Story

Leonard Bernstein – Tonight z musicalu West Side Story

***

Julius Fučík – Marsz Wejście gladiatorów op. 68

Johann Strauss II – Polka Grzmoty i błyskawice op. 324

Emmerich Kálmán – Czardasz Sylwii z operetki Księżniczka czardasza

Eduardo di Capua – O sole mio

Johann Strauss II – Kaiser-Walzer op. 437

Giacomo Puccini – O mio babbino caro aria z opery Gianni Schicchi

Giuseppe Verdi – Libiamo z opery Traviata

Johann Strauss II – Polka Auf der Jagd op. 373

Giacomo Puccini – Recondita armonia z opery Tosca

Johann Strauss II – Polka Tritsch-Tratsch

Josef Strauss – Feuerfest-Polka

Francesco Sartori – Time to say goodbye

Koncert z przerwą, czas trwania ok. 2,5 godz.


Adriana FERFECKA - absolwentka legnickiej Szkoły Muzycznej na wydziale fortepianu i śpiewu solowego. Ukończyła studia na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Jolanty Janucik. W sezonie 2014/2015 była członkiem Akademii Operowej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. W 2015 roku uczestniczyła w projekcie dla młodych śpiewaków na Salzburger Festspiele w Austrii, gdzie wcieliła się w postać Rozyny w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego.
Adriana Ferfecka jest laureatką pierwszych nagród na licznych konkursach, między innymi na Międzynarodowym Konkursie „Ferruccio Tagliavini” w Austrii (2014), Międzynarodowym Konkursie Le Grand Prix de l’Opera in Romania (2014), Międzynarodowym Konkursie Wokalnym DEBUT w Niemczech (2014), Międzynarodowym Konkursie Operowym „Ottavio Ziino” we Włoszech (2014), Międzynarodowym Konkursie Śpiewu Iris Adami Corradetti we Włoszech (2016). Zdobyła trzecią nagrodę oraz nagrodę specjalną Soroptimist Club Vercelli Prize na 69. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Gian Battisty Viottiego we Włoszech oraz drugą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari.
W latach 2015-2017 związana była z berlińską Deutsche Oper gdzie wystąpiła w takich partiach jak: Pierwsza dama w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Xanthe w Miłości Danae R. Straussa, Barbarina w Weselu Figara W.A. Mozarta, Frasquita w Carmen G. Bizeta czy Zerlina w Don Giovannim W.A. Mozarta. W 2018 roku powróciła tam z partią Micaëli w Carmen, a w bieżącym sezonie usłyszeć ją będzie można w partii Mimi w La Bohème G. Pucciniego u boku Josepha Callei.
W kolejnych sezonach artystka zadebiutowała na Scenie Teatro dell’opera di Roma w Rzymie, gdzie wcieliła się w postać Corinny w Podróży do Reims G. Rossiniego. Na deski tego teatru powróciła również w roli Valencienne w Wesołej wdówce F. Lehára oraz Ilii w Idomeneo W. A. Mozarta. W bieżącym sezonie zadebiutuje tam partią Liu w Turandot G. Pucciniego reżyserowanej przez Ai Weiweia.
Występowała na deskach takich teatrów jak Teatro La Fenice w Wenecji (Valencienne w Wesołej wdówce), Dutch National Opera&Ballet w Amsterdamie (Nella w Gianni Schicchi G. Pucciniego), Teatro Lirico Di Cagliari (Susanna w Weselu Figara), Opera Wrocławska (Mimi w La Bohème), Opera i Filharmonia Podlaska (Saffi w Baronie cygańskim J. Straussa) Opera Śląska (Mimi w La Bohème, Adina w Napoju miłosnym Donizettiego) Wcieliła się w tytułową postać w operze Siostra Angelica G. Pucciniego pod batutą José Cury podczas Inauguracji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.
Za swoje osiągnięcia została nagrodzona stypendium Ministra Kultury i Sztuki.
Adriana Ferfecka współpracowała z takimi reżyserami jak: Robert Carsen, Damiano Michieletto, David Herman, Ole Anders Tandberg, Jan Philipp Gloger, Roland Schwab oraz dyrygentami: Stefano Montanari, Michele Mariotti, Jerzy Maksymiuk, Marc Albrecht, Donald Runnicles, Andrea Battistoni, José Cura.
fot. M. Zalewska


Tadeusz SZLENKIER – ukończył studia filozoficzne na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia wokalno-aktorskie w Yale University. W 2005 roku zdobył I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Klassik-Mania w Wiedniu. Obecnie jest solistą Staatstheater w Norymberdze.
Debiut sceniczny artysty odbył się w 2005 roku na scenie Opery Krakowskiej, gdzie wystąpił w roli Alfreda w Zemście nietoperza J. Straussa. W kolejnych latach kreował znaczące role w Balu maskowym G. Verdiego (Gustaw), Marii Stuard G. Donizettiego (Leicester), Halce S. Moniuszki (Jontek), Carmen G. Bizeta (Don José) na licznych scenach operowych w Polsce. W 2008 roku zaśpiewał partię Pasterza w Królu Rogerze K. Szymanowskiego podczas Bard Music Festival w Annandale-on-Hudson, gdzie wykonał także partię tenorową w pierwszej amerykańskiej prezentacji scenicznej baletu Harnasie Szymanowskiego.
W latach 2010–2017 był solistą bydgoskiej Opery Nova, gdzie występował jako Książę Mantui w Rigolettcie i Alfredo w Traviacie Verdiego, Rodolfo w Cyganerii G. Pucciniego, Książę w Rusałce A. Dvořáka, Enzo w Giocondzie A. Ponchiellego, Jontek w Halce, Turiddu w Rycerskości wieśniaczej P. Mascagniego. Kolejne ważne wydarzenia w jego karierze to reprezentowanie Polski na koncertach organizowanych w ramach targów EXPO w Szanghaju w 2010 roku i dwa lata później występ w roli tytułowej w Idomeneo W.A. Mozarta w Teatro Municipal w Limie.
Tadeusz Szlenkier zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w 2015 roku jako Pinkerton w Madamie Butterfly Pucciniego. Na scenę tego teatru artysta powrócił jeszcze wielokrotnie w rolach Stefana w Strasznym dworze, Księcia Mantui w Rigoletcie oraz tytułowej roli w operze Eros i Psyche L. Różyckiego. W 2017 roku zadebiutował w Nederlandse Reisopera w roli Rodolfa w Cyganerii.
W 2018 roku artysta dołączył jako solista do zespołu Staatstheater w Norymberdze, gdzie wystąpił w rolach Kuragina w Wojnie i pokoju S. Prokofiewa, Kawalera des Grieux w Manon J. Masseneta, Ismaela w Nabucco Verdiego, Sinodala w Demonie A. Rubinsteina, Chóru męskiego w Gwałcie na Lukrecji B. Brittena, tytułowej roli w Don Carlosie Verdiego oraz w partii tenorowej w Requiem wojennym Brittena. Ostatnie debiuty Tadeusza Szlenkiera to role Cavaradossiego w Tosce Pucciniego na scenie Opery Wrocławskiej, Manrica w Trubadurze Verdiego oraz śpiewaka w Kawalerze srebrnej róży R. Straussa w Staatstheater w Norymberdze, gdzie występował też jako Don José w Carmen.
Solista współpracował, z takimi dyrygentami jak: Joana Mallwitz, Patrick Fournillier, Björn Huestege, Roberto Rizzi-Brignoli, Guido Johannes Rumstadt, Edward Cumming, Leon Botstein, Giuseppe Grazioli, Jeremy Silver, Antoni Wit, Uwe Theimer, Eraldo Salmieri, Tadeusz Wojciechowski, Maciej Figas, Wojciech Rajski, Andrzej Knap, Grzegorz Nowak, Ricardo Castro i Claudio Crus oraz reżyserami: Jens-Daniel Herzog, Tatjana Gürbaca, Tina Lanik, Lech Majewski, Marc Verzatt, Thor Steingraber, Waldemar Zawodziński, Kristine Wuss, czy Dieter Kaegi.
W dorobku fonograficznym artysty znajdują się m.in. nagrania opery Lodoïska L. Cherubiniego, pieśni O. Kolberga, a także solowa płyta Parlami d’amore z najpiękniejszymi pieśniami neapolitańskimi.
fot. B. Banaszak

Zespół Pieśni i Tańca Uniwersytetu Jagiellońskiego SŁOWIANKI - reprezentacyjny zespół artystyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego, będącego jednym z najstarszych uniwersytetów europejskich.
Zespół został założony na Uniwersytecie Jagiellońskim w 1959 roku z inicjatywy pracownika naukowego, slawisty Zdzisława Wagnera. W latach 1972–2013 zespołem kierował Henryk Wolff-Zdzienicki. Od roku 2014 zespołem kieruje Marta Wolff-Zdzienicka. Członkami Zespołu są studenci i absolwenci Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz innych krakowskich wyższych uczelni. Zespół Słowianki ma w swoim repertuarze polskie tańce narodowe – krakowiaka, kujawiaka, mazura, oberka i poloneza, a także tańce i pieśni ludowe z regionów krakowskiego, kurpiowskiego, lubelskiego, łowickiego, rzeszowskiego, sądeckiego, śląskiego oraz Pienin.
Mimo upływu lat Słowianki pozostają wierne swej pierwotnej idei i nadal popularyzują również pieśni, tańce i melodie innych narodów słowiańskich. Zespół prezentuje swój program występując w oryginalnych polskich, bułgarskich, macedońskich, słoweńskich, bośniackich, chorwackich, serbskich, rosyjskich i ukraińskich strojach ludowych.
Słowianki wielokrotnie występowały poza granicami Polski reprezentując Polskę na renomowanych międzynarodowych festiwalach folklorystycznych. Zespół jest laureatem głównych nagród na festiwalach w Dijon (dwukrotnie), Efezie, Katowicach, Koninie, Marburgu, Marchienne au Pont i Mesynie. Posiada także liczne wysokie odznaczenia i wyróżnienia krajowe oraz zagraniczne, w tym m.in. Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski – przyznany za wybitne osiągnięcia artystyczne i popularyzację polskiej kultury narodowej, Srebny Medal "Zasłużony Kulturze Gloria Artis", Order Jugosłowiańskiego Sztandaru ze Złotą Gwiazdą – za osiągnięcia w popularyzacji folkloru narodów b. Jugosławii oraz Order Cyryla i Metodego I-szego stopnia – za popularyzację folkloru bułgarskiego.
Znaczące osiągnięcia artystyczne, odniesione sukcesy i uzyskane odznaczenia, dają Zespołowi Pieśni i Tańca Uniwersytetu Jagiellońskiego Słowianki wybitną pozycję w polskim ruchu folklorystycznym. Zespół Słowianki jest członkiem Polskiej Sekcji CIOFF (Międzynarodowa Rada Stowarzyszeń Folklorystycznych, Festiwali i Sztuki Ludowej).
Choreografia i przygotowanie taneczne – Anna Gryszun
Kierownik zespołu – Marta Wolff-Zdzienicka