Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
19 10-2023
godz. 18:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Musica-Ars Amanda
Rodzaj abonamentu A – Musica Ars Amanda
CENA BILETÓW: normalny: 45 zł ulgowy: 40 zł Miejsca z ograniczoną widocznością: 30 zł
Przewijaj wydarzenia
MUSICA ARS AMANDA
19-10-2023 godz. 18:00 Musica – ars amanda A – Musica Ars Amanda SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 45 zł ulgowy: 40 zł Miejsca z ograniczoną widocznością: 30 zł

Wykonawcy:

Zespół instrumentalny Filharmonii Krakowskiej
Wojciech Semerau-Siemianowski – dyrygent, klawesyn
Beata Kraska-Kosiara - sopran
Karolina Augustyn - sopran
Jarosław Bielecki - tenor
Adam Dobek - bas

Repertuar:

Wolfgang Amadeus Mozart – Dyrektor teatru (Der Schauspieldirektor) KV 486
                                                 – Bastien i Bastienne KV 50/46b /fragmenty/


Wojciech Semerau-Siemianowski
Urodził się w rodzinie muzyków. Już od najmłodszych lat miał możliwość obcowania ze sztuką i jej twórcami. Studia muzyczne odbywał na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ewy Pobłockiej oraz na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury prof. Tomasza Bugaja. W 2008 roku zadebiutował  w Filharmonii Narodowej prowadząc swój koncert dyplomowy. Wojciech Semerau-Siemianowski już podczas studiów związał się z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, w której pełnił obowiązki asystenta dyrygenta i dyrygenta. Miał wówczas możliwość współpracy z uznanymi dyrygentami, takimi jak Tomasz Bugaj, Valery Giergiew, Tomas Hanus, Gabriel Chmura oraz reżyserami: Mariuszem Trelińskim, Davidem Aldenem czy Harrym Kupferem. Przełomowym momentem w karierze młodego dyrygenta było poprowadzenie przedstawienia Turandot Giacomo Pucciniego w trybie nagłego zastępstwa. Sukces tego wieczoru zaowocował wieloma propozycjami zawodowymi. W latach 2011 – 2012 Wojciech Semerau-Simianowski pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Opery Szczecińskiej stając się najmłodszym szefem teatru operowego w Polsce. Efektem jego pracy na tym stanowisku były liczne sukcesy nowych przedstawień, znakomite recenzje i uznanie środowiska melomanów między innymi w postaci nagrody Bursztynowego Pierścienia za najlepsze przedstawienie 2012 roku. Wojciech Semerau-Siemianowski współpracuje z wieloma filharmoniami i operami w kraju nie wyłączając tak znakomitych zespołów jak Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, Operą Śląską czy Warszawską Operą Kameralną, z którą w 2017 roku miał zaszczyt wystąpić na uroczystym koncercie pod patronatem Prezydenta Andrzeja Dudy poświęconym ofiarom stanu wojennego.
Od sezonu 2020/2021 Wojciech Semerau zwiazany jest jako dyrygent gościnny z Operą i Filharmonia Podlaską.



Beata Kraska – Kosiara -  sopran, absolwentka Akademii Muzycznej wydziału Wokalno – Aktorskiego w Krakowie, w klasie śpiewu prof. Marka Rzepki oraz Akademii Muzycznej
im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Magdaleny Krzyńskiej. Ponadto, ukończyła wydział Pedagogiczno – Artystyczny o kierunku: Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuki Muzycznej Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego. Solistka Teatru Muzycznego Arte Creatura, w którym kreuje min. rolę Hrabiny w operetce Wiedeńska krew J. Straussa. Współpracuje z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej, Podkarpackim Kwartetem Fortepianowym Team for voices, od sezonu artystycznego 2021/2022 artystka Filharmonii Krakowskiej. W latach 2018 – 2022 solistka Teatru Muzycznego Olimpia w Rzeszowie, Polskiego Teatru Muzycznego Scena Retro w Warszawie, sopranistka zespołu Cracow Singers i Chóru Polskiego Radia. W swym repertuarze posiada arie operowe, operetkowe, musicalowe, różnorodne pieśni, utwory okresu międzywojennego, muzykę filmową oraz muzykę sakralną.
Solowe partie zaśpiewała w operach: Xerxes (G. F. Haendel, w roli Atalanty), Straszny dwór  (St. Moniuszko, w roli Marty), Dydona i Eneasz, (H. Purcell, w roli II Wiedźmy), Eugeniusz Oniegin (P. Czajkowski, w roli Łariny), operetkach: Zaręczyny przy latarniach (J. Offenbach, rola Lizy). Bierze udział w symfonicznym projekcie Magia kina: polskie piosenki czarno - białego ekranu, wystawianym w Filharmoniach w Polsce. Występowała w spektaklach muzycznych: Bodo Café, Kino Paradiso, Włoskie namiętności, Papa się żeni. Jej autorskie koncerty, które zostały zaprezentowane na różnych scenach w Polsce to: Muzyczny kalejdoskop, Muzyką poprzez czas i pamięć, Na Urodzinach u Pana Moniuszki, Noce w ogrodach Hiszpanii. Występowała solistycznie min. w Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii w Lublinie, Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Operze Nova, Operze Krakowskiej, w Zamku Królewskim w Warszawie, Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. J. Kiepury, w Piwnicy pod Baranami, Kieleckim Centrum Kultury, Instytucie Sztuk Muzycznych w Rzeszowie, Regionalnym Centrum Pogranicza Kultur w Krośnie, Zespole Parkowo – Pałacowym w Ostromecku. Swe umiejętności doskonaliła podczas wielu Mistrzowskich Kursów wokalnych, uczestnicząc min. w Master Class Mariusza Kwietnia, Heleny Łazarskiej, Ewy Podleś, Ewy Iżykowskiej, Stefanii Toczyskiej, Carlosa Cebro; warsztatach aktorskich z Waldemarem Obłozą, Ivo Bochwat i warsztatach lektorskich z Maciejem Jabłońskim.


Karolina Augustyn - sopran. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. dr Ewy Wolak- Czarniak, gdzie kontynuuje studia magisterskie. Uczestniczyła m.in. w XX Festiwalu Bachowskim w Świdnicy, Festiwalach Opera Rara, Mid Europe Early Music Festival, festiwalach Brahmsodia, Pieśń Przyszłości czy Dniach Bachowskich.
Współpracowała m.in. z Capellą Cracoviensis, Orkiestrą Barokową Akademii Muzycznej w Krakowie, Filharmonią Krakowską, zespołem Baroque.Collective, a także z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie. Uczestniczka kursów wokalnych prowadzonych przez m.in. Olgę Pasiecznik, Martina Gester, Annę Radziejewską, Mariusza Kwietnia, Evę Blahovą czy Ewę Vesin. Od początku ścieżki wokalnej związana głównie z wykonawstwem muzyki dawnej i kameralnej. Ceni najbardziej dzieła rzadko wykonywane, o nieoczywistych cechach brzmieniaczy harmonii, przez co szczególne miejsce w jej repertuarze zajmuje twórczość Karola Szymanowskiego.







Jarosław Bielecki - tenor liryczny. Ze śpiewem i muzyką związany od wczesnego dzieciństwa – od 9 roku życia występował z Zabrzańskim Chórem Chłopięcym Pueri
Cantores Silesienses, w którym zdobywał pierwsze szlify wokalne biorąc udział w licznych festiwalach oraz kursach. W 2012 roku podjął studia w Akademii Muzycznej w Krakowie, na Wydziale Wokalno - Aktorskim w klasie śpiewu solowego Ks. prof. dr hab. Zdzisława Madeja i ukończył je otrzymując dyplom z wyróżnieniem w czerwcu 2017 roku. W czasie studiów brał udział w kursach wokalnych prowadzonych m. in. przez Rannveig Braga oraz Mariusza
Kwietnia. Jeszcze jako student występował w Krakowskiej Operze Kameralnej jako Bastien w "Bastien und Bastienne” W.A. Mozarta oraz Warszawskiej Operze Kameralnej jako Bojomir w "Zamku na Czorsztynie” K. Kurpińskiego w ramach projektu Scena Młodych. Wiosną 2017 roku otrzymał nagrodę specjalną podczas Konkursu Wokalnego im. Jana, Edwarda, Józefiny Reszków w Częstochowie. W 2018 związał się na stałe z Operą Krakowską biorąc udział w licznych premierach i koncertach tej sceny. Od tego czasu debiutował w wielu rolach z czego szczególną uwagę należy zwrócić na Hrabiego Almavive w Cyruliku Sewilskim G. Rossiniego w reżyserii Jerzego Stuhra, Kandyda w dziele pod tym samym tytułem L. Bernsteina w reżyserii Michała Znanieckiego, Ferranda w Cosi fan tutte W. A. Mozarta w reżyserii Jerzego Stuhra, Porcusa oraz Kleryka w oratorium scenicznym Joanna d’Arc na stosie A. Honeggera w reżyserii Moniki Strzępki, Cassio w operze Otello G. Verdiego w reżyserii Laco Adamika. Artysta współpracuje również z Warszawską Operą Kameralną (Don Ottavio - Don Giovanni W. A. Mozarta), Operą Śląską w Bytomiu (Goro - Madama Butterfly G. Pucciniego), Operą na Zamku w Szczecinie (Koloman Żupan - Hrabina Mariza I. Kalmana). Jarosław Bielecki posiada w dorobku partie oratoryjno-kantatowe, które z powodzeniem wykonywał z towarzyszeniem orkiestr Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Podkarpackiej oraz Filharmonii Zabrzańskiej.




Adam Dobek (ur. 1999) - baryton, student wokalistyki w klasie prof. dr hab. Jacka Ozimkowskiego w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie fortepianu dr Judyty Herbowskiej. Laureat konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych takich jak "23rd International Vocal Competition of Imrich Godin IUVENTUS CANTI" we Vráblach (wyróżnienie), IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (wyróżnienie oraz nagroda specjalna) czy VIII Konkursu Wokalnego im. Krystyny Jamroz (wyróżnienie). Koncertował w Polsce i za granicą (Francja, Czechy, Litwa,
Holandia). Ma za sobą również trasę koncertową po Francji (27. Festival Baroque d’Auvergne) . Współpracuje jako solista z Orkiestrą Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Krakowską Młodą Filharmonią. Od 2022 roku współpracuje jako chórzysta z Capellą Cracoviensis. Brał udział w kursach mistrzowskich u Evy Blahovej, Mariusza Kwietnia, Zdzisława Madeja. Pracował również z wybitnymi dyrygentami, takimi jak Tomasz Tokarczyk, Piotr Sułkowski, Tomasz Chmiel czy Alexander Humala. W czercwu tego roku debiutował jako solista w Filharmonii Krakowskiej. W swoim repertuarze posiada zróżnicowane arie i pieśni najwybitniejszych kompozytorów od J.S. Bacha, przez G. Verdiego po T. Bairda. Najbliższa jego sercu jest jednak zapomniana twórczość operowa w Polsce.