Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
23 10-2025
godz. 18:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Musica-Ars Amanda
Rodzaj abonamentu A – Musica Ars Amanda
CENA BILETÓW: normalny: 50 zł ulgowy : 40 zł miejsca z ograniczoną widocznością: 35 zł bilet z Kartą Dużej Rodziny/ Kartą Rodziny N: 25 zł bilet dla osób z niepełnosprawnościami: 5 zł
KUP BILET
Przewijaj wydarzenia
MUSICA ARS AMANDA
23-10-2025 godz. 18:00 Musica – ars amanda A – Musica Ars Amanda SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 50 zł ulgowy : 40 zł miejsca z ograniczoną widocznością: 35 zł bilet z Kartą Dużej Rodziny/ Kartą Rodziny N: 25 zł bilet dla osób z niepełnosprawnościami: 5 zł KUP BILET

Wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Piotr Wacławik – dyrygent
Joanna Konarzewska – skrzypce
Jan Czyżewski – altówka

Paweł Riess – prezentacja multimedialna

Repertuar:

Wolfgang Amadeus Mozart – Symfonia koncertująca Es-dur KV 364
Joseph Haydn – Symfonia nr 45 fis-moll Pożegnalna



Joanna KONARZEWSKA - absolwentka Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie oraz Syddansk Musikkonservatorium og Skuespillerskole w Odense.

Koncertmistrzyni Orkiestry Symfonicznej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w latach 2009–2014. Od 2014 roku pełni funkcję koncertmistrzyni Orkiestry Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. Jest także gościnną koncertmistrzynią Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.

Laureatka wielu konkursów muzyki kameralnej i skrzypcowej, m.in.: I Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Skrzypków im. Eugenii Umińskiej w 2005 roku w Poznaniu, X Konkursu Skrzypcowego im. Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego w 2006 roku w Lublinie, I Ogólnopolskiego Konkursu Instrumentalistów Smyczkowych w 2006 roku w Krakowie. W 2008 roku otrzymała nagrodę dla najlepszego instrumentalisty smyczkowego podczas ISA, objętego programem Wiedeń–Praga–Budapeszt. W 2014 roku wygrała „Den Danske Strygerkonkurrence”.

Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich instrumentalistyki solowej, kameralnej i orkiestrowej takich jak: Australian International Summer Orchestra Institute w Tasmanii, Internationale Sommerakademie w Semmering w Austrii oraz kursach w Łańcucie, Żaganiu i Kołobrzegu. Miała okazję pracować pod kierunkiem wybitych pedagogów, jak Jadwiga Kaliszewska, Milan Vitek, Ernst Kovacic, Thomas Furi, Marcin Baranowski, Konstanty Andrzej Kulka, Krzysztof Śmietana.

Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso. W 2012 i 2013 roku nominowana była do nagrody kulturalnej miasta Gdańsk.

Jako solistka i koncertmistrzyni współpracowała z takimi orkiestrami jak: Odense Symfoniorkester, Aarhus Symfoniorkester, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Orkiestra Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Elbląska Orkiestra Kameralna.

fot. K. Schubert




Jan CZYŻEWSKI – altowiolista, kameralista, muzyk Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Współtwórca Mauris Ensemble, Krakowskiego Kwintetu Harfowego oraz Stowarzyszenia „Kolektyw Muzyczny”. Student kameralistyki na Universität der Künste w Berlinie w klasie Gregora Siegla oraz Vinety Sareiki. Absolwent klasy Simone von Rahden w Hanns Eisler Hochschule für Musik w Berlinie oraz klasy Piotra Reicherta na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Swój warsztat doskonalił pod kierunkiem m.in. Michała Bryły, Katarzyny Budnik czy Vladimira Bukaca. Darząc szczególną pasją muzykę kameralną, pracował pod okiem artystów takich jak: Rita Costanzi, Birgitta Wollenweber, Wojciech Koprowski czy Izabella Szałaj-Zimak. W trakcie studiów został laureatem licznych konkursów solowych i kameralnych.

W latach 2022-2025 związany z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach.

Jako kameralista uczestniczył w wielu wydarzeniach międzynarodowych jak: Forum Neue Musik w Berlinie, Europejski Kongres Harfowy „Stellae Matutinae”, Festiwal Koherencje, Międzynarodowy Festiwal „Muzyka na Szczytach”, Międzynarodowy Festiwal „Nova Muzyka i Architektura” czy Festiwal Szymanowski / Polska / Świat. Występował w wielu prestiżowych salach koncertowych, w tym w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Konzerthaus w Berlinie oraz Konserthuset w Sztokholmie. Regularnie współpracuje z zespołami takimi jak Spółdzielnia Muzyczna oraz Sinfonietta Cracovia.

fot. Z. Gąsiorowska




Piotr WACŁAWIK – dyrygent. W 2020 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej Mirosława Jacka Błaszczyka oraz w klasie violi da gamba Krzysztofa Firlusa. Obecnie jest asystentem w klasie dyrygentury w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W tym roku obronił doktorat w Akademii Muzyki i Sztuk Scenicznych im. Leoša Janáčka w Brnie, poświęcony XIX-wiecznym kompozycjom na violę da gamba i orkiestrę.

Zadebiutował jako dyrygent w wieku 19 lat z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej. Jako Dyrygent-rezydentem występował w Operze, Filharmonii Podlaskiej oraz Filharmonii Świętokrzyskiej. Pracował również jako asystent dyrygenta w Operze Śląskiej oraz w Operze Krakowskiej.

Swoje umiejętności dyrygenckie doskonalił pod kierunkiem m.in.: Jormy Panuli, Leonarda Slatkina, Alana Gilberta, Michaila Jurowskiego, Cristiana Măcelaru, Roberta Spano i Marka Stringera. Współpracował z Tonhalle-Orchester w Zürichu w ramach X Międzynarodowego Mistrzowskiego Kursu Dyrygenckiego prowadzonego przez Davida Zinmana. Asystował takim mistrzom batuty jak: Herbert Blomstedt, Paavo Järvi, Esa-Pekka Salonen, Alan Gilbert, Manfred Honeck, Jakub Hrůša oraz Andrey Boreyko. W sezonie artystycznym 2024/2025 wystąpił ze światowej sławy solistami, takimi jak Ivo Pogorelić, Bomsori oraz Yulianna Avdeeva, a także z orkiestrami w Europie i w Azji.

Jest laureatem wielu nagród na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach dyrygenckich. W 2022 roku otrzymał III nagrodę na VII Ogólnopolskim Konkursie Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego. Jest również zdobywcą I nagrody podczas V Atlantic Coast International Conducting Masterclass and Competition w 2019 r., London Classical Soloists International Conducting Masterclass and Competition w 2018 r. Zdobył także nagrodę pozaregulaminową w X Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim „Jeunesses Musicales” w Bukareszcie w 2019 r. W tym samym roku zadebiutował w Stanach Zjednoczonych w ramach Aspen Music Festival and School, gdzie latach 2019 i 2022 został wyróżniony nagrodą dyrygencką Roberta Spano.

Otrzymał prestiżowe stypendium dyrygenckie w NDR Elbphilharmonie Orchester, gdzie w sezonie 2024/2025 jest asystentem dyrygenta.Wcześniej pełnił tę funkcję w Filharmonii Narodowej w Warszawie w latach 2022-2024 oraz w Aspen Music Festival and School.

fot. G. Mart




Paweł RIESS - altowiolista, kompozytor, aranżer, dyrygent oraz badacz sztuki oddany propagowaniu ciekawej i mniej znanej muzyki. Od początku drogi zawodowej związany z Akademią Muzyczną im. K. Pendereckiego w Krakowie gdzie studiował instrumentalistykę, dyrygenturę i teorię muzyki. W ramach doktoratu realizowanego w macierzystej uczelni zajmuje się badaniem i popularyzowaniem twórczości kameralnej Jerzego Fitelberga. Założyciel zespołów Fitelberg Quartet oraz Farve Ensemble. Jest stałym członkiem InfraArt Chamber Orchestra. Współpracował m. in. z Orquestra Sinfónica do Porto Casa da Música, Janáček Philharmonic Orchestra Ostrava, Operą Śląską w Bytomiu i Sinfoniettą Cracovią. Swoje doświadczenie instrumentalne łączy z zamiłowaniem do aranżowania i komponowania muzyki, opowiadania o sztuce, oraz opracowywania materiałów nutowych.

fot. Grzegorz Łyko