Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
21 02-2025
godz. 18:00
Miejsce Centrum Sztuki Mościce - Tarnów
Rodzaj koncertu Musica-Ars Amanda
Rodzaj abonamentu A – Musica Ars Amanda
CENA BILETÓW:
Przewijaj wydarzenia
MUSICA ARS AMANDA - REGION
21-02-2025 godz. 18:00 Musica – ars amanda A – Musica Ars Amanda Centrum Sztuki Mościce - Tarnów
CENA BILETÓW:

Wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Radosław Droń – dyrygent
Jakub Staszel – skrzypce
Paweł Riess – prezentacja multimedialna

Repertuar:

Johann Strauss II – Uwertura do operetki Zemsta nietoperza op. 362
                               – Kaiser-Walzer op. 437
                               – Polka Tritsch-Tratsch op. 214
                               – Pizzicato Polka op. 449
Vittorio Monti – Czardasz
Johann Strauss II – Polka Auf der Jagd op. 373
                               – Marsz egipski op. 335
Josef Strauss – Jockey - Polka schnell op. 278
Johann Strauss II – Annen Polka op.117
                               – Walc Nad pięknym modrym Dunajem op. 314


Sprzedaż biletów: csm.tarnow.pl




Radosław DROŃ – od sezonu artystycznego 2022/2023 nieprzerwalnie współpracuje z Filharmonią Śląską im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dyrygentury prof. Marka Pijarowskiego. Swoje umiejętności kapelmistrzowskie doskonalił podczas wielu kursów mistrzowskich, m.in pod kierunkiem.: Mariny Alsop, George’a Tchitchinadzego, Gabriela Chmury czy Tadeusza Strugały.

W sezonie artystycznym 2017/2018 został wybrany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca jako uczestnik programu „Dyrygent-rezydent”, dzięki któremu zaraz po ukończeniu studiów rozpoczął współpracę z Filharmonią Sudecką im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu. W czerwcu 2018 roku na zaproszenie Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej został wybrany do kolejnej edycji programu „Dyrygent-rezydent” obejmującego sezon artystyczny 2018/2019. Efektem owocnego działania z obiema instytucjami była kontynuacja współpracy po zakończeniu programu w charakterze roli dyrygenta gościnnego. W 2019 roku wraz z Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” nagrał płytę autorskiego projektu Leszka Kułakowskiego „Komeda Variations” na kwitnet jazzowy i orkiestrę symfoniczną wydaną przez wytwórnię „For Tune records”.

Jako asystent i dyrygent współpracował m.in. z: Yarosławem Shemetem, Jerzym Maksymiukiem, Markiem Pijarowskim, Adamem Klockiem, Pawłem Przytockim, Mariuszem Smolijem, Bartoszem Żurakowskim, Kai’em Bumann’em, Leszkiem Kułakowskim, Waldemarem Malickim, Janem Miłoszem Zarzyckim, Chritoph’em Titz’em, Piotrem Orzechowskim, Jarkiem Wistem, Aleksandrem Dębiczem, Adamem Makowiczem, Betsy Cook Weber oraz Danielem Abrahamem.

Współpracował ze znanymi polskimi orkiestrami symfonicznymi. Koncertował także w Niemczech, Austrii, Danii, Szwajcarii oraz Francji. Wraz ze skrzypkiem Jackiem Marcinowem jest założycielem Orkiestry Kameralnej Kawalera de Saint – George, z którą wielokrotnie koncertował we Francji i w Polsce.

fot. Tecyk.pl




Jakub STASZEL – naukę gry na instrumencie rozpoczął w wieku 7 lat w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krakowie w klasie skrzypiec Marii Kostki. Od roku 2016 uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie, kontynuując naukę gry na skrzypcach pod kierunkiem Katarzyny Balas. Od września 2020 roku uczy się w klasie prof. dr hab. Marcina Baranowskiego. Obecnie jest studentem II roku Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.

W latach 2015-2016 uczestniczył w programie mistrzowskiej edukacji artystycznej „Lusławicka Orkiestra Talentów” w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. W latach 2018 i 2019 był członkiem oraz koncertmistrzem Penderecki Youth Orchestra. Wielokrotnie brał udział w Zimowej Akademii Muzyki w Lusławicach, będąc uczniem Marcina Baranowskiego, Agaty Szymczewskiej, Janusza Wawrowskiego, Łukasza Błaszczyka oraz Bartosza Bryły.

W 2018 roku uczestniczył w Międzynarodowym Projekcie Morningside Music Bridge organizowanym przez Filharmonię w Calgary. Brał także udział w Międzynarodowych Kursach Muzycznych im. Z. Brzewskiego w Łańcucie oraz w Zakopiańskiej Akademii Sztuki.

W trakcie swojej edukacji muzycznej wielokrotnie uczestniczył w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach skrzypcowych i festiwalach, zdobywając nagrody i wyróżnienia. Do jego najważniejszych sukcesów można zaliczyć m.in.: III miejsce w 1st Grunewald International Music Competition (Berlin 2024), II miejsce w III Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Grażyny Bacewicz (Łódź 2023), III miejsce w II Międzynarodowym Konkursie im. Karola Szymanowskiego (Katowice 2023), I miejsce w 10th Stockholm International Music Competition (Sztokholm 2023).

Miał przyjemność wziąć udział w wydarzeniach takich jak: nagranie I Koncertu Skrzypcowego K. Szymanowskiego z Orkiestrą NOSPR, występ kameralny w Pałacu Prezydenckim, Koncercie w Filharmonii Krakowskiej z orkiestrą Sinfonietta Cracovia, wykonanie I Koncertu Skrzypcowego K. Szymanowskiego z Orkiestrą NOSPR podczas II Międzynarodowego Konkursu im. K. Szymanowskiego w Katowicach czy Recital solowy podczas II Festiwalu im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (Poznań 2023).

Od 2016 roku jest stypendystą Fundacji Pro Musica Bona, w 2018 i 2019 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2024 otrzymał stypendium „Młoda Polska”.

fot. R. Kaźmierczak



Paweł RIESS – altowiolista, kompozytor, aranżer, dyrygent oraz badacz sztuki oddany propagowaniu ciekawej i mniej znanej muzyki. Od początku drogi zawodowej związany z Akademią Muzyczną im. K. Pendereckiego w Krakowie gdzie studiował instrumentalistykę, dyrygenturę i teorię muzyki. W ramach doktoratu realizowanego w macierzystej uczelni zajmuje się badaniem i popularyzowaniem twórczości kameralnej Jerzego Fitelberga. Założyciel zespołów Fitelberg Quartet oraz Farve Ensemble. Jest stałym członkiem InfraArt Chamber Orchestra. Współpracował m. in. z Orquestra Sinfónica do Porto Casa da Música, Janáček Philharmonic Orchestra Ostrava, Operą Śląską w Bytomiu i Sinfoniettą Cracovią. Swoje doświadczenie instrumentalne łączy z zamiłowaniem do aranżowania i komponowania muzyki, opowiadania o sztuce, oraz opracowywania materiałów nutowych.

fot. Grzegorz Łyko 








Współorganizator: