Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
30 04-2023
godz. 18:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncert jazzowy
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 65 zł ulgowy: 50 zł
Przewijaj wydarzenia
Międzynarodowy Dzień Jazzu - Kuba Stankiewicz International Quartet
30-04-2023 godz. 18:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 65 zł ulgowy: 50 zł

Wykonawcy:

Projekt Muzyczne Mosty

KUBA STANKIEWICZ INTERNATIONAL QUARTET:
Bob Sheppard – saksofon, flet

Kuba Stankiewicz – fortepian

Wojciech Pulcyn – kontrabas

Eric Ineke – perkusja

Maria Puga Lareo – śpiew (gościnnie)

Repertuar:

kompozycje Kuby Stankiewicza i standardy jazzowe


Kuba STANKIEWICZ - od wielu lat należy do ścisłej czołówki polskich pianistów jazzowych. W drugiej połowie lat 80. grał z zespołem Jana Ptaszyna Wróblewskiego, potem z kwintetem i kwartetem Zbigniewa Namysłowskiego (płyty Open i Song Of Innocence). W latach 1987-1990 studiował w Berklee College of Music w Bostonie (dyplom w klasie fortepianu), gdzie został wyróżniony Nagrodą Oscara Petersona. Był półfinalistą prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych im. Theloniousa Monka w Waszyngtonie. Z działalności amerykańskiej Stankiewicza warto także przypomnieć jego współpracę z orkiestrą legendarnego klarnecisty i bandleadera Artiego Shawa. Po powrocie do kraju zakłada kwartet z Henrykiem Miśkiewiczem, Adamem Cegielskim oraz Cezarym Konradem, i nagrywa w 1993 roku płytę Northern Song (wybraną przez czytelników Jazz Forum Płytą Roku), potem współtworzy formację Traveling Birds (Darek Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Piotr Baron, Cezary Konrad), której nagrania (Traveling Birds Quintet, 1994 i Return To The Nest, 1995) ugruntowały jego mocną pozycję na krajowej scenie. Wśród innych muzyków, z którymi grał, warto wymienić Scotta Hamiltona, Arta Farmera (płyta Art In Wrocław), Sheilę Jordan, Janusza Muniaka, Tomasza Szukalskiego i Annę Marię Jopek. Pod koniec lat 90. powstaje nostalgiczny album „Ulice wielkich miast" z opracowaniami piosenek zmarłej w 1997 roku Agnieszki Osieckiej. A w kilka lat później bezprecedensowy na gruncie jazzu Chopin Songbook z jazzowymi ujęciami pieśni (osobno w wersjach polskiej i angielskiej), który zespół przedstawił także na festiwalu Jazz Jamboree w roku 2003 i po długiej przerwie ponownie w roku 2010 (kilkakrotnie) w ramach Roku Chopinowskiego (w tym również na festiwalu Chopin i jego Europa w Warszawie). W 2012 roku Kuba Stankiewicz nagrał autorski album Spaces, który otrzymał nominację do Wrocławskiej Nagrody Muzycznej. W lutym 2013 roku album został nominowany do dorocznej nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2013 w kategorii Album Roku - Muzyka Jazzowa. W tym samym roku ukazała się jego solowa płyta z własnymi interpretacjami muzyki filmowej Wojciecha Kilara.

W 2014 roku Kuba Stankiewicz dokonał w studio w Los Angeles - wraz z Peterem Erskine’m i Darkiem Oleszkiewiczem - nagrań na płytę z utworami Victora Younga. Krążek ukazał się nakładem wydawnictwa Warner Classics. W 2015 odbyła się w USA seria koncertów promujących album. Pianistyka Kuby Stankiewicza, choć wyrasta z klasycznych amerykańskich wzorów, częściej zmierza w stronę romantycznej liryki niż dynamicznych ekstremów. Jest to jednak w każdym wypadku rasowy jazz osadzony w przekonującym timingu, otwarty na partnerów.

Kuba Stankiewicz w ostatnich latach w coraz większym stopniu zajmuje się działalnością pedagogiczną. W 2009 roku obronił doktorat na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego, a w 2020 roku tytuł profesora w dziedzinie sztuki.


Bob SHEPPARD - adiunkt na USC Thornton School of Music w Los Angeles, studia jazzowe, uzyskał tytuł magistra w Eastman School of Music. Jest poszukiwanym sidemanem, który intensywnie pracuje dla filmu i telewizji. Można go usłyszeć na ścieżkach dźwiękowych największych filmów, takich jak Jerry Maguire, Leaving Las Vegas, Chłopcy z ferajny, Forrest Gump, Nixon i First Wives Club, a także na ścieżkach dźwiękowych do filmów Seinfeld, Chicago Hope, Late Night with David Letterman, Cheers and Northern Exposure. Jako muzyk towarzyszący pojawia się na wielu nagraniach, od płyt popowych Steely Dan, The Manhattan Transfer, Sheeny Easton i Rickie Lee Jones po płyty jazzowe Scotta Hendersona, Dianne Reeves, Billy'ego Childsa i Michaela Franksa. Obecnie członek Mike Stern Quartet, wziął udział w premierowej trasie koncertowej sekstetu Chicka Corei, Origin. Był także członkiem zespołów takich znakomitości jak Freddie Hubbard, Randy Brecker, Horace Silver, Lyle Mays, Peter Erskine, Billy Childs, Nat Adderley czy Doc Severinson. Bob Sheppard jest także artystą solowym i kompozytorem. Jego debiut nagraniowy, Tell Tale Signs (Windham Hill Jazz), został wyprodukowany przez Waltera Beckera ze Steely Dan.

Wojciech PULCYN - kontrabasista, absolwent Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina na wydziale jazzowym, oraz Policealnego Studium Jazzu im.Henryka Majewskiego w Warszawie, w klasie prof. Zbigniewa Wegehaupta. W 1995 z zespołem Joint Venture (M. Tokaj, Ł. Żyta, M. Gawdzis) zdobył I nagrodę, wyróżnienie indywidualne, oraz wyróżnienie za kompozycję na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Z tym samym zespołem w 1997 roku zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, oraz wyróżnienie na konkursie Zespołów Jazzowych w Hoeilaart (Belgia). W 1998 z Triem Marcina Maseckiego zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, trzecie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie, oraz otrzymał wyróżnienie na Konkursie Zespołów Jazzowych Sarteano (Włochy). W 1999 z własnym zespołem New Orkestra zdobył III miejsce na Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Skomponował muzykę do spektakli: „Transatlantyk" Witolda Gombrowicza w wykonaniu Teatru Montownia, oraz „Krzywa wieża” Nadieżdy Ptushkiny w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej (Teatr na Woli). Był współautorem opracowania muzycznego do przedstawienia Magdaleny Warzechy „Halo?Kabaret?”. Jako muzyk brał udział w spektaklach w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego „Nowe Bloomusalem” J. Joyce’a, „Wesele” St. Wyspiańskiego (Teatr Narodowy w Warszawie). Od roku 2000-2016 członek kadry Miedzynarodowych Warsztatow Jazzowych w Puławach. 2014 - wykładowca w klasie gitary basowej i kontrabasu podczas pierwszych warsztatów Drum Camp w Kielcach. Współpracował m. in. z Piotrem Baronem , Ewą Bem, R. Borowskim, Imerem Demirerem, Wojtkiem Karolakiem, ”Audiofeling Band” Pawła Kaczmarczyka, z zespolem ”Kapela ze wsi Warszawa”, Erykiem Kulmem - ”Quintessence”, Slawomirem Kulpowiczem , Henrykiem Majewskim , Robertem Majewskim , Januszem Muniakiem , Maciejem Sikałą , Mateuszem Smoczynskim , Januszem Skowronem , Wojtkiem Staroniewiczem , Jarkiem Śmietaną , Tony Lakatosem , Michalem Urbaniakiem , Bobby Watsonem , J."Ptaszynem" Wróblewskim, Izą Zając , Monty Watersem , K. Wolińskim. Obecnie współpracuje z zespołami: Kazimierz Jonkisz „Energy”, Rafał Sarnecki Quartet ,Piotr 'Bocian' Cieślikowski Trio , Gasperem Bertoncelj , Mariuszem Lubomskim, Weroniką Grozdew i kapelą do Szymanowskiego , Kuba Stankiewicz Trio , Danielem Kramerem , Olgą Boczar , Grażyną Auguścik , Bogdanem Holownią, Kevinem Mahoganym i Jarkiem Wistem.

Eric INEKE
rozpoczął karierę w latach sześćdziesiątych. Jego inspiracją byli perkusiści Philly Joe Jones i Elvin Jones. W 1969 roku nagrał swoją pierwszą płytę z Ferdinandem Povelem. Od lat siedemdziesiątych Eric grał w legendarnym Rein de Graaff/ Dick Vennik Quartet, The Ben van den Dungen/Jarmo Hoogendijk Quintet oraz The Piet Noordijk Quartet. W swojej karierze nagrał wiele płyt CD i koncertował ze znakomitymi amerykańskimi muzykami jazzowymi, takimi jak Dexter Gordon, Johnny Griffin, George Coleman, Al Cohn, Jimmy Raney, Barry Harris, Eric Alexander, Grant Stewart i David Liebman.

Wykłada na wydziale jazzu Królewskiego Konserwatorium w Hadze i prowadzi kursy mistrzowskie na całym świecie. 1 kwietnia 2017 r. Ineke skończył 70 lat i uczcił to wydarzeniem „Eric Ineke 70 Super Jam” w Bimhuis w Amsterdamie. W pierwszej połowie koncertu zastępczyni burmistrza Amsterdamu, Simone Kukenheim, uhonorowała Erika Ineke tytułem rycerskim Orde van Oranje Nassau za jego zasługi dla holenderskiej kultury.

Maria PUGA LAREO – argentyńska wokalistka jazzowa. Urodzona i wychowana w Buenos Aires Maria Puga Lareo zaczynała swoją muzyczną drogę śpiewając w klubach, teatrach i na festiwalach jazzowych, współpracując z najlepszymi muzykami w mieście bogatym w kulturę i historię. Po wydaniu swojego pierwszego albumu „Body and Soul” w 2005 roku zaczęła często występować w Nowym Jorku. Maria obecnie mieszka w Los Angeles ze swoim mężem, saksofonistą Bobem Sheppardem, międzynarodowym artystą jazzowym. Maria często występuje w miejscach na Zachodnim Wybrzeżu i jest zajęta pisaniem i nagrywaniem swojej oryginalnej muzyki w swoim studio w North Hollywood w Kalifornii. María wydała przez My Keter Records: „Body and Soul”, „Body and Soul- The EP”, „Beijo Partido”, „In A Sentimental Mood” i „Facetas” – z wielkim odzewem prasy w Argentynie, doskonała recenzja i komentarze do jej płyty w Japonii, to samo dotyczy USA i muzyków takich jak między innymi Arturo Sandoval, Lalo Schifrin i Jorge Calandrelli.



Współpraca: