Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
14 11-2024
godz. 19:00
Miejsce Collegium Novum UJ
Rodzaj koncertu Koncerty Uniwersyteckie
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 45 zł ulgowy: 35 zł
Przewijaj wydarzenia
KONCERT UNIWERSYTECKI
14-11-2024 godz. 19:00 Koncerty Uniwersyteckie Collegium Novum UJ
CENA BILETÓW: normalny: 45 zł ulgowy: 35 zł

Wykonawcy:

Adam Kozłowski – waltornia

Paweł Wajrak – skrzypce

Justyna Dybek-Boczek – skrzypce

Anna Migdał-Chojecka – altówka

Franciszek Pall – wiolonczela


dr hab. Janusz Mierzwa, prof. UJ - wykład

Repertuar:

Tomaso Albinoni – Koncert B-dur op. 7 nr 3

Ludwig van Beethoven - Kwartet smyczkowy c-moll op. 18 nr 4

***

Wolfgang Amadeus Mozart – Kwintet waltorniowy KV 407

Arnold Cooke – Arioso i scherzo

dr hab. Janusz Mierzwa, prof. UJ, dyrektor Instytutu Historii UJ - wykład pt. Chłop premierem. Rzecz o Wincentym Witosie



Ze względu na bardzo duże zainteresowanie Koncertem Uniwersyteckim w dn. 14.11.2024 – uruchamiamy sprzedaż dodatkowej puli biletów. Bilety w cenach regularnych można zakupić w kasie biletowej Filharmonii w godzinach jej pracy. Miejsca nie podlegają rezerwacji. Ilość dodatkowych miejsc jest ograniczona.


Przybyłych na koncert uprzejmie prosimy o korzystanie z szatni Collegium Novum.


Adam KOZŁOWSKI – naukę gry na waltorni rozpoczął w wieku 13 lat. W roku 2001 ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie waltorni Kazimierza Pamuły z wynikiem celującym. W latach 2001- 2003 studiował w Wyższej Szkole Muzycznej (Hochschule des Saarlandes für Musik und Theater) w Saarbrücken (klasa waltorni Xiao - Ming Han oraz klasa kameralistyki Eduard Brunner).

Brał udział w licznych przesłuchaniach i konkursach. Był stypendystą Internationale Junge Orchesterakademie) Pleystein – Bayreuth (2002) oraz Kölner Gymnasial und Stiftungsfonds (2002).

Brał udział w lekcjach mistrzowskich oraz warsztatach, które prowadzili: Radovan Vlatković, Dale Clevenger, Bruno Schneider, Will Sanders czy Christian Lampert.

W latach 1998 - 2003 był etatowym waltornistą orkiestry kameralnej Capella Cracoviensis, a od października 2003 r. pracuje w Filharmonii Krakowskiej na stanowisku solisty (1 głos). Jako muzyk orkiestrowy współpracuje z licznymi orkiestrami m.in. Sinfoniettą Cracovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Sinfonią Varsovią, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Aukso, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Filharmonii we Freiburgu, Operą Krakowską. Z orkiestrami występuje również w charakterze solisty.

Współzałożyciel formacji Cracow Horn Quartet, której waltornistami są muzycy Filharmonii Krakowskiej. Jest solistą Europäisches Kammerensemble Camerata Vivaldi. Współpracuje również z różnymi zespołami kameralnymi (Polish Chamber Ensemble, Gemini Brass, Kwartet Jagielloński).

Jako muzyk orkiestrowy dokonał wielu nagrań muzyki poważnej i rozrywkowej.

Adam Kozłowski prowadzi również działalność pedagogiczną w krakowskich szkołach muzycznych, od grudnia 2016 roku jest nauczycielem dyplomowanym. Aranżuje i opracowuje utwory na róg z fortepianem oraz zespoły kameralne.

Jest zapraszany do prac jury w konkursach i przesłuchaniach instrumentów dętych blaszanych. Jest konsultantem CEA. Prowadzi również warsztaty i lekcje otwarte.


Paweł WAJRAK – ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie Romana Reinera. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich i kameralnych pod kierunkiem m.in. Mariny Jaszwili i Wiesława Kwaśnego. W latach 1997–2001 był koncertmistrzem orkiestry Sinfonia Amabile. Współpracował z zespołami Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia oraz z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej.

Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz koncertmistrz i kierownik artystyczny Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. Współtworzy kwintet smyczkowy Piazzoforte Ensemble, a także zespół New Tango Bridge.

Koncertuje jako solista i kameralista, współpracował z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, występuje na festiwalach w kraju i za granicą, pozostając w stałej współpracy m.in. z Kevinem Kennerem, Waldemarem Malickim, Michałem Nagym, Klaudiuszem Baranem, Piotrem Wajrakiem.

Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat nagrody Fryderyk w 2006 roku za płytę zrealizowaną wraz z Kevinem Kennerem i Piazzoforte Ensemble. Zarejestrował wybrane koncerty A. Vivaldiego z cyklu La Stravaganza na płycie Bach & Vivaldi, wydanej z okazji 20-lecia Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. W 2015 roku dokonał pierwszego w historii nagrania Koncertu skrzypcowego A-dur op. 8 A.F. Duranowskiego.


Justyna DYBEK-BOCZEK – asolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec Wiesława Kwaśnego. Swoje umiejętności doskonaliła podczas warsztatów i kursów mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Zakhara Brona, Kaję Danczowską, Jana Staniendę, Bartosza Bryłę, Sławomira Tomasika, Krzysztofa Jakowicza.

Na stałe związana z Orkiestrą Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Współtworzy również Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej, z którą od 2003 roku aktywnie uczestniczy w życiu muzycznym w kraju i za granicą. Brała udział w licznych koncertach i festiwalach, takich jak Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Chopin i jego Europa, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Muzyczny Festiwal w Łańcucie, Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, Festiwal im. Jana Kiepury, Opera Rara, Festiwal Muzyki Polskiej, Last Nights of the Proms, Kulturwald Festival w Aldersbach, Abu Dhabi Festival, we współpracy z wybitnymi dyrygentami i kompozytorami, m.in. Krzysztofem Pendereckim, Jackien Kaspszykiem, Gabrielem Chmurą.

Współpracowała także z wieloma innymi zespołami, w tym z orkiestrą Teatru Muzycznego w Poznaniu, Filharmonią Podkarpacką, Międzynarodową Orkiestrą Barokową, Capellą Cracoviensis, orkiestrą Opery Krakowskiej, Tarnowską Orkiestrą Kameralną.


Anna MIGDAŁ-CHOJECKA – ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. W roku 2004 otrzymała Stypendium Ministra Kultury. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Jadwigę Kaliszewską, Jerzego Kosmalę, Andrę Darzins, Krzysztofa Pendereckiego.

Laureatka licznych konkursów, m.in. Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. J. Rakowskiego w Poznaniu (wyróżnienie, 2003), jak również I Ogólnopolskiego Konkursu Instrumentalistów Smyczkowych w Krakowie (wyróżnienie, 2006).

Koncertuje w kraju i za granicą jako muzyk orkiestrowy i kameralny. Debiutowała jako solistka wraz z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, wykonując Koncert na altówkę Béli Bartóka. Wystąpiła dwukrotnie na antenie Radia Kraków, wykonując sonatę Paula Hindemitha oraz Yorka Bowena.

Uczestniczyła w Festival junger Künstler w Bayreuth, festiwalu Muzyka w Starym Krakowie, Międzynarodowych Dniach Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Wielkanocnym Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena.

Obecnie jest liderem grupy altówek Orkiestry Filharmonii Krakowskiej oraz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Często występuje gościnnie w orkiestrze Sinfonietta Cracovia. Jest członkinią Żelenski String Quartet.


Franciszek PALL – urodzony w Krakowie. Studia ukończył w 1999 roku z wyróżnieniem w klasie wiolonczeli Witolda Hermana. Uczestniczył w wielu kursach solistycznych i kameralnych.

Od 1996 roku jest wiolonczelistą Orkiestry Filharmonii Krakowskiej. Współpracuje ponadto z zespołem Sinfonietta Cracovia, Przemyską Orkiestrą Kameralną i Tarnowską Orkiestrą Kameralną. Koncertuje chętnie jako kameralista. Z Kwartetem Smyczkowym Filharmoników Krakowskich występował na festiwalach w Niemczech, Włoszech, San Marino i Czechach. Brał udział w nagraniach muzyki filmowej oraz płyty z polską muzyką wiolonczelową dla wytwórni DUX.

Udziela się jako pedagog, prowadząc klasę wiolonczeli w Zespole Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie.




Janusz MIERZWA(ur. 1978), historyk, profesor w Instytucie Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i współautor m.in. Starostowie Polski międzywojennej. Portret zbiorowy, Słownik biograficzny starostów Drugiej Rzeczypospolitej, t. I i II, a także Oblicza buntu społecznego w II Rzeczpospolitej doby Wielkiego Kryzysu (1930-1935). Uwarunkowania, skala, konsekwencje, za którą otrzymał Nagrodę Książka Historyczna Roku im. Karola Modzelewskiego. Od 2024 r. dyrektor Instytutu Historii UJ.


Chłop Premierem. Rzecz o Wincentym Witosie

Życie Wincentego Witosa jest historią chłopskiego syna, który ukończył cztery klasy szkoły ludowej, a następnie przez własną determinację wspinał się po kolejnych szczeblach kariery. Jej szczyt przypadł na okres Drugiej Rzeczypospolitej, kiedy trzykrotnie piastował urząd premiera. Jego działalność zapewniła mu trwałe miejsce w panteonie Ojców Niepodległości. Rok 2024, w 150 rocznicę urodzin, został przez Sejm RP ogłoszony rokiem Wincentego Witosa.



Partner wydarzenia: