Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
30 12-2024
godz. 19:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Specjalne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: I STREFA - NORMALNY: 300 zł I STREFA - ULGOWY: 250 zł II STREFA - NORMALNY: 275 zł II STREFA - ULGOWY: 225 zł III STREFA - NORMALNY: 240 zł III STREFA - ULGOWY: 190 zł IV STREFA - NORMALNY: 210 zł IV STREFA - ULGOWY: 160 zł V STREFA : 150 zł
Przewijaj wydarzenia
KONCERT SYLWESTROWY
30-12-2024 godz. 19:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: I STREFA - NORMALNY: 300 zł I STREFA - ULGOWY: 250 zł II STREFA - NORMALNY: 275 zł II STREFA - ULGOWY: 225 zł III STREFA - NORMALNY: 240 zł III STREFA - ULGOWY: 190 zł IV STREFA - NORMALNY: 210 zł IV STREFA - ULGOWY: 160 zł V STREFA : 150 zł

Wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej

Tomasz Tokarczyk – dyrygent

Michele Angelini – tenor

Elisa Balbo – sopran

Paweł Wajrak – skrzypce

Jakub Żurek – skrzypce

Piotr Krasnowolski - prowadzenie

Tancerze z Zespołu Pieśni i Tańca UJ Słowianki

Anna Gryszun – choreografia 

Repertuar:

Johann Strauss II – Uwertura do operetki Zemsta nietoperza 

Johann Strauss II – Sei mir gegrüsst, du holdes Venezia! z operetki Noc w Wenecji z aktu 1 scena 12 

Johann Strauss II – Polka Tritsch-Tratsch

Imre Kálmán – Czardasz Silvy z operetki Księżniczka czardasza

Johann Strauss – Pizzicato-Polka 

Antonín Dvořák – Song to the moon z opery Rusałka 

Gioachino Rossini - La danza 

Johann Strauss II – Nad pięknym, modrym Dunajem op. 314 

Giacomo Puccini – O mio babbino caro z opery Gianni Schicchi 

Giuseppe Verdi - La donna è mobile z opery Rigolett

Giuseppe Verdi – Libiamo ne'lieti calici z opery La traviata z aktu I

***

Franz von Suppé – Uwertura do operetki Dama Pikowa 

Leonard Bernstein – My Love z musicalu Candide 

Pablo de Sarasate – Navarra op. 33

Alexander Borodin (arr. Robert Wright, George Forrest) – And this is my beloved z musicalu Kismet 

Johann Strauss II – Polka Grzmoty i błyskawice 

Victor Herbert – Art is calling for me z opery The Enchantress 

Johann Strauss II – Walc cesarski op. 437 

Franz Lehár – duet Hanny i Daniła Usta milczą, dusza śpiewa z operetki Wesoła wdówka 

Johann Strauss – Marsz Radetzky’ego


W przerwie koncertu zapraszamy na lampkę wina musującego.


Elisa BALBO - włoska sopranistka, ukończyła z wyróżnieniem Konserwatorium Giuseppe Verdiego w Mediolanie. Od tego czasu występowała w teatrach operowych oraz na festiwalach o międzynarodowej renomie, takich jak Enescu Festival, Arena di Verona, Teatro Filarmonico w Weronie, Teatro Carlo Felice w Genui, Wiener Konzerthaus w Wiedniu, Ravenna Festival, Teatro Lirico di Cagliari,

Teatro Bellini w Katanii, Tokyo Bunka Mura, Międzynarodowa Sala Muzyczna w Moskwie, Teatr Grand Rubinstein Rimskij-Korsakov w Sankt Petersburgu, Belcanto Opera Festival Rossini in Wildbad, Festiwal w Lublanie, Teatro dell’Opera w Rzymie, La Fenice w Wenecji.

Wszechstronność wokalna i stylistyczna Balbo pozwoliła jej śpiewać szeroki repertuar, na który składają się dzieła m.in. Rossiniego (Maometto II, Moïse, Tankred, Mała msza uroczysta, Stabat Mater), W.A. Mozarta (Wesele Figara, Requiem), R. Schumanna (Sceny z Fausta Goethego), G. Verdiego (Otello, Falstaff), G. Pucciniego (Cyganeria, Turandot), G. Bizeta (Carmen), R. Leoncavalla (Pajace), U. Giordano (Syberia), A. Gomesa (Lo schiavo), F. Lehára (Wesoła wdówka), L. Bernsteina (Kłopoty na Tahiti). Balbo współpracował z wybitnymi dyrygentami, m.in. z Riccardo Mutim.

W swoim dorobku ma nagrania operowe obejmujące opery Mahomet II i Mojżesz w Egipcie G. Rossiniego dla Naxos oraz Lo schiavo A. Gomesa dla Dynamic. W 2022 roku wydała dla Illirii swój pierwszy solowy album z muzyką kameralną Lunaria z pianistą Michele D’Elia.

fot. Fabio Anselmini





Michele ANGELINI - absolwent Ohio State University, gdzie uzyskał stopnie naukowe w zakresie sztuki wokalnej oraz na wydziale instrumentalnym w klasie fagotu. Okrzyknięty przez „Dallas Morning News” artystą, który „posiada głos pełen jedwabistej urody i pełnej wdzięku zwinności”, Michele Angelini zadebiutował w Europie jako śpiewak operowy na słynnym Festiwalu Oper Rossiniego w Pesaro we Włoszech jako Conte di Libenskof w Podróży do Reims G. Rossiniego i od tej pory porywa publiczność na najważniejszych międzynarodowych scenach operowych. Nominowany do nagrody dla najlepszego młodego śpiewaka operowego roku w konkursie

International Opera Awards 2016.

Najważniejszym wydarzeniem ostatnich sezonów było wykonanie tytułowej roli w Orfeuszu i Eurydyce Ch. Glucka w Royal Opera House w Covent Garden z Sir Johnem Eliotem Gardiner i English Baroque Soloists w nowej produkcji współreżyserowanej przez Hofesha Shechtera i Johna Fulljamesa, powtórzonej na koncercie z Sir Gardinerem i jego zespołami w słynnej Laeiszhalle w Hamburgu i Opéra Royal w Wersalu. W Metropolitan Opera Angelini zadebiutował rolą Ruodiego w nowej produkcji opery Wilhelm Tell G. Rossiniego pod dyrekcją Fabio Luisiego.

Dorobek koncertowy Angeliniego obejmuje m. in. debiut na festiwalu Rheingau Musik w wykonaniu Stabat Mater G. Rossiniego pod dyrekcją Andrésa Orozco-Estrady dyrygującego Orkiestrą Symfoniczną Radia we Frankfurcie dla Washington Concert Opera. Artysta kilkukrotnie występował również podczas Royal Opera Festival w Krakowie. Zdobył pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Festiwalu Operowego w Savonlinna w 2010 r., pierwszą nagrodę w Konkursie Wokalnym Fundacji Gerdy Lissner w 2012 r., główną nagrodę w Opera Index Award w 2013 r. oraz nagrodę Encouragement Award im. Charlesa Anthony’ego od Fundacji George’a Londona.

fot. Dario_Acosta




Tomasz TOKARCZYK - absolwent Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie, gdzie studiował w klasie dyrygentury Jerzego Katlewicza oraz w klasie skrzypiec Ewy Szubry-Jargoń. W latach 2002–2014 był dyrygentem oraz kierownikiem muzycznym w Operze na Zamku w Szczecinie. W latach 2004-2023 związany z Operą Krakowską jako jej dyrygent i kierownik muzyczny. Poprowadził blisko 900 przedstawień operowych i operetkowych, w tym sprawował kierownictwo muzyczne w ponad 20 spektaklach. Dla krakowskiej sceny przygotował premiery m.in. takich utworów jak Der Kaiser von Atlantis V. Ullmanna, Madama Butterfly, Cyganeria i Gianni Schicchi G. Pucciniego, Baron cygański J. Straussa, Traviata, Trubadur i Messa da Requiem G. Verdiego, Ariadna na Naxos R. Straussa, Wesele Figara W.A. Mozarta, Carmina burana C. Orffa, Miłość do trzech pomarańczy S. Prokofiewa, Mefistofeles A. Boita, Tannhäuser R. Wagnera, Opowieści Hoffmanna J. Offenbacha, Manru I.J. Paderewskiego, Norma V. Belliniego, Don Pasquale i Anna Bolena G. Donizettiego, Pajace R. Leoncavalla, Cyrulik sewilski G. Rossiniego, a także – w ramach Festiwalu K. Pendereckiego – Diabły z Loudun.

Dyryguje również wieloma koncertami symfonicznymi i oratoryjnymi. W swoim dorobku artystycznym posiada również prawykonania. Współpracuje z licznymi instytucjami w kraju i za granicą. Brał udział w licznych festiwalach m.in.: Wexford Festival Opera (Irlandia), Opera Gala Festival (Kuwejt), Festival Internazionale delle Orchestre Giovanili (Włochy) czy Operaverseny Es Festival Szeged (Węgry), jak i Bydgoski Festiwal Operowy, Festiwal im. A. Didura w Sanoku oraz Festiwal im. J. Kiepury w Krynicy Zdroju.

Współpracował z wybitnymi artystami, m.in. z Andrzejem Dobberem, Mariuszem Kwietniem, Katarzyną Oleś-Blachą, Arturem Rucińskim, Małgorzatą Walewską.

W 2020 r. otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy dyrygent”. Od 2016 r. jest wykładowcą, a od roku akademickiego 2023/2024 prowadzi Orkiestrę Symfoniczną Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie. W 2023 r. obronił doktorat na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Fot. Dariusz Pawelec




Paweł WAJRAK - koncertmistrz Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz koncertmistrz i kierownik artystyczny Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. Współtworzy kwintet smyczkowy Piazzoforte Ensemble, a także zespół New Tango Bridge.

Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat nagrody Fryderyk w 2006 roku za płytę zrealizowaną wraz z Kevinem Kennerem i Piazzoforte Ensemble. Zarejestrował wybrane koncerty A. Vivaldiego z cyklu La Stravaganza na płycie Bach & Vivaldi, wydanej z okazji 20-lecia Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. W 2015 roku dokonał pierwszego w historii nagrania Koncertu skrzypcowego A-dur op. 8 A.F. Duranowskiego.

Koncertuje jako solista i kameralista, współpracował z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, występuje na festiwalach w kraju i za granicą, pozostając w stałej współpracy m.in. z Kevinem Kennerem, Waldemarem Malickim, Michałem Nagyem, Klaudiuszem Baranem, Piotrem Wajrakiem.

Urodził się w Lublinie. Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Romana Reinera. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich i kameralnych pod kierunkiem m.in. Mariny Jaszwili i Wiesława Kwaśnego. W latach 1997–2001 był koncertmistrzem orkiestry Sinfonia Amabile. Współpracował z zespołami Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia oraz z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej.

fot. K. Kalinowski






Jakub ŻUREK – ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie (obecnie im. K. Pendereckiego) w klasie skrzypiec Piotra Tarcholika. Z wyróżnieniem ukończył również Zarządzanie Kulturą Współczesną na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dwukrotnie brał udział w Letniej Akademii Scharoun Ensemble der Berliner Philharmoniker. Doskonalił swoje umiejętności pod okiem takich artystów i pedagogów, jak Peter Buck, Mikhail Kopelman, Alexander String Quartet, Marcin Baranowski, Jakub Jakowicz, Łukasz Błaszczyk, Tomasz Tomaszewski, Dominika Falger i inni.

Jest muzykiem Orkiestry Filharmonii Krakowskiej na stanowisku I głos sekcji I skrzypiec, oraz współtworzy kwartet smyczkowy AER Quartet, z którym zdobył pierwszą nagrodę na XII Konkursie Muzycznym im. Luigiego Zanuccolego w Soliano al Rubicone, oraz pierwszą nagrodę i Nagrodę Specjalną na XVII Międzynarodowym Konkursie Talents for Europe w Dolnym Kubinie. Dwukrotny stypendysta Stypendium Prezesa Rady Ministrów.

Współpracował z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfoniettą Cracovia, Kameralną Orkiestrą Miasta Tychy AUKSO, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Polish Art Philharmonic. Jako kameralista i muzyk orkiestrowy koncertuje w kraju i za granicą. Występował na Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie, Festiwalu Chopin i jego Europa, Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, Festiwalu Szymanowski / Polska / Świat, Rheingau Musik Festival, Festiwalu Młoda Praga, Sinfonietta Festival, Festiwalu im. Jana Kiepury, Festiwalu Opera Rara, Festiwalu Muzyki Polskiej, Last Nights of the Proms i innych.

fot. Zwyczajne Fotografie




ZESPÓŁ PIEŚNI I TAŃCA UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO SŁOWIANKI 

Początek dała Zespołowi grupa kilkunastu studentek Wydziału Filologicznego, zorganizowana przez pracownika naukowego, slawistę – Zdzisława Wagnera, zafascynowanego folklorem Słowian południowych. Grupa ta wystąpiła po raz pierwszy w dniu 1 grudnia 1959 roku w Klubie Międzynarodowej Prasy i Książki w Krakowie. W pierwszym okresie działalności Słowianki były praktycznie zespołem wokalno-muzycznym, prezentującym folklor południowosłowiański, występującym pod nazwą Zespół Pieśni Słowiańskiej UJ. Od 1965 roku, po zorganizowaniu grupy baletowej, występowały jako Słowiański Zespół Pieśni i Tańca UJ. Od roku 1975 Zespół funkcjonuje pod nazwą Zespół Pieśni i Tańca Uniwersytetu Jagiellońskiego Słowianki.

Od 2014 roku zespołem kieruje Marta Wolff-Zdzienicka.



Partner:




Podczas koncertów sylwestrowo-noworocznych prowadzona będzie zbiórka na rzecz podopiecznego Fundacji Mam Marzenie. W tych szczególnych dniach liczymy bardzo na Państwa szczodre serca.

Leon to bardzo wesoły i kontaktowy 6-latek, który obecnie zmaga się z ciężką chorobą. Od września uczęszcza do „zerówki”, a jego zajęcia prowadzone w trybie indywidualnym od 7 rano. Leonowi to jednak nie przeszkadza – jest ciekawy świata i chętnie uczy się nowych rzeczy. Szczególne zainteresowanie Leosia budzą dinozaury. Chłopiec już teraz ma sporą wiedzę na ich temat i chętnie się nią dzieli. Największą pasją chłopca są jednak klocki Lego. Leon spędza długie godziny na budowaniu przeróżnych konstrukcji. Marzy też, by na własne oczy zobaczyć Legoland. Taka wycieczka z pewnością byłaby dla niego niezapomnianą przygodą.

Powitajmy Nowy Rok dzieląc się naszą radością, życzliwością i wsparciem z sześcioletnim Leonem.
fot. mama Leona