Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
31 12-2022
godz. 17:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Specjalne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: strefa I - normalny: 220 zł strefa I - ulgowy: 200 zł strefa 2 - normalny: 200 zł strefa 2 - ulgowy: 180 zł strefa III - z ograniczoną widocznością: 150 zł
Przewijaj wydarzenia
KONCERT SYLWESTROWY
31-12-2022 godz. 17:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: strefa I - normalny: 220 zł strefa I - ulgowy: 200 zł strefa 2 - normalny: 200 zł strefa 2 - ulgowy: 180 zł strefa III - z ograniczoną widocznością: 150 zł

Wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej

Alexander Humala - dyrygent

Joanna Freszel - sopran
Łukasz Motkowicz - baryton
Karol Kozłowski - tenor
Piotr Krasnowolski - prowadzenie

Repertuar:

Johann Strauss – Uwertura do operetki Zemsta nietoperza 

Johann Strauss – duet Rozalindy i Eisensteina Dieser Anstand, so manierlich z operetki Zemsta nietoperza 

Johann Strauss – Kaiser-Walzer op. 437 

Gioacchino Rossini – aria Figara Largo al factotum z opery Cyrulik sewilski  

Johann Strauss – Odgłosy wiosny op. 410

Augustin Lara – Granada

Johann Strauss – Nad pięknym modrym Dunajem op. 314 

***

Julius Fučík – Marsz Wejście gladiatorów op. 68 

Emmerich Kálmán – Tłumy fraków z operetki Księżniczka czardasza

Johann Strauss – Polka Auf der Jagd op. 373

Ruggero Leoncavallo – Mattinata

Johann Strauss – Polka Grzmoty i błyskawice op. 324

Johann Strauss – aria Safii So elend und so treu z operetki Baron cygański 

Franz von Suppé – Uwertura do operetki Lekka kawaleria 

Franz Lehar – duet Hanny i Daniła Usta milczą, dusza śpiewa z operetki Wesoła wdówka


Joanna FRESZEL – sopranistka urodzona w Warszawie. Trzykrotna stypendystka Ministra Kultury, programu Pro Polonia, ISA2012, odznaczona medalem Magna cum Laude (2013), Stypendium Młoda Polska (2014), Les Orphées d’Or – Prix de la SACD od Académie du Disque Lyrique za najlepszą interpretację muzyki współczesnej (2016). Nominowana w dwóch kategoriach do nagrody Fryderyki 2016 za swój debiutancki album real life song; do nagrody Koryfeusz 2017 i zdobywczyni Paszportu Polityki (2017).

W 2020 otrzymała nagrodę Koryfeusz w kategorii Wydarzenie Roku za udział w drammie per musica Drach Aleksandra Nowaka do libretta Szczepana Twardocha. W 2021 zdobyła Fryderyka w kategorii Album Roku Muzyka Oratoryjna i Operowa za dokonanie nagrania oper Ahat-ilī – siostra bogów A. Nowaka do słów Olgi Tokarczuk a w 2022 za Syrena - dramma per musica Nowaka do słów Szczepana Twardocha.

Nagrodzona m.in. na: Konkursie im. Halskiej, Konkursie im. Szymanowskiego, Konkursie im. Reszków, Belvedere im. Gabor, J:opera Voice Competition isa 12. Finalistka Viotti Competition.

Nagrywała muzykę do filmów, słuchowisk. Brała udział w festiwalach Prawykonania, Warszawska Jesień, Aix-en Provence, Contrechaps, Sacrum Profanum, Kwartet Śląski i jego goście, Saaremaa Opera Days, Opera in the Town Hall Festival, Musica Polonica Nova, Melos-Etos itd. Współpracuje z Estońską Operą Narodową, Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie oraz Teatrem Wielkim w Poznaniu.

Występowała jako Musetta w La Bohème Pucciniego, Vénus i Phrygienne w Dardanus Rameau, Fiordiligi w Cosi fan tutte Mozarta, Małgorzata w operze Faust Gounoda, Maszyna w Nici Wołka, Susanna w Figaro gets a divorce Langer, Psyche w Erosie i Psyche Różyckiego, Inanna w Ahat ili Nowaka, Ellenai w Anhellim Przybylskiego, Rozyna w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Hanna w Strasznym dworze Moniuszki.

Była zapraszana do współpracy przez Orkiestry: Filharmonii Narodowej, NOSPR, Białostockiej, Krakowskiej, Śląskiej, Świętokrzyskiej, Szczecińskiej, Zielonogórskiej, Sinfonia Varsovia, Sinfonia Iuventus, Akademii Beethovenowskiej, Lwowskiej, Odeskiej, Donieckiej, Österreichisches Ensemble für Neue Musik, Ereprijs, AUXO, OMN i inne. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej, choć

z powodzeniem sięga do dzieł wszystkich epok.

 Gościnnie śpiewała na płytach m.in. Kwartetu Śląskiego oraz artystów takich jak: Ewa Liebchen, Rafał Łuc, Andrzej Karałow, Leszek Długosz. W 2020 wraz z Łukaszem Chrzęszczykiem wydała swoją drugą płytę Śpiewnik polski (Orphée Classics) a w 2021 wraz z Bartłomiejem Kominkiem Akwarelle, będącą pierwszą fonograficzną rejestracją wszystkich pieśni Grażyny Bacewicz (DUX).

Joanna Freszel jest również autorką programów edukacyjnych takich jak poGŁOSka oraz samoŚPIEW. Podejmują one tematykę najciekawszych zjawisk współczesnej sztuki wokalnej oraz kształcenia głosu. Są ogólnodostępne w sieci.

Jest mgr inż. Ochrony Środowiska SGGW w Warszawie. Stopień doktora sztuki z wyróżnieniem uzyskała w 2019. Obecnie wykłada na UMFC w Warszawie oraz w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach.
Fot. Anna Konieczna-Purchała


Łukasz MOTKOWICZ – baryton, absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W latach 2012–2014 był uczestnikiem Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Laureat wielu krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych, w tym: II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Sztuki Muzycznej XXI wieku w Kijowie, I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej XXI wieku w Lonigo, we Włoszech, I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Kownie na Litwie, wyróżnienie na Międzyuczelnianym Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie, III miejsce oraz Nagroda Specjalna Pedagogów Japońskich na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Mikulasa Schneider-Trnawskiego, III nagroda na I Międzynarodowym Konkursie Wokalnymim. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju, laureat Nagrody Specjalnej Grand Prix de l’Opera w Bukareszcie, Rumunia.

Dwukrotny Stypendysta Ministra Kultury Waldemara Dąbrowskiego oraz Bogdana Zdrojewskiego, dwukrotny Stypendysta Prezydenta Wrocławia Rafała Dudkiewicza oraz Marszałka Województwa Dolnośląskiego. W lutym 2010 roku debiutował tytułową rolą w „Eugeniuszu Onieginie” Piotra Czajkowskiego w Teatrze Operowym w Koszycach na Słowacji. W latach 2010-2012 był solistą Opery Nova w Bydgoszczy. W 2012 roku debiutował w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Występował na deskach Opery Narodowej w Bukareszcie, Kijowie, we Lwowie oraz Copernicus Center w Chicago. Obecnie solista Teatru Wielkiego w Łodzi. Współpracował także z Operą Bałtycką w Gdańsku, Warszawską Operą Kameralną, Operą Nova w Bydgoszczy, Operą w Koszycach, Operą Wrocławską oraz Operą Krakowską.

Łukasz Motkowicz jest także absolwentem Wydziału Produkcji Filmowej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Teatralnej i Telewizyjnej w Łodzi.
Fot. Marta Motkowicz


Karol KOZŁOWSKI – tenor. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz warszawskiej ASP. Laureat II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Hariclea Darclèe (Rumunia, 2005). Nominowany do Paszportu Polityki 2013 w kategorii: muzyka poważna. W latach 2007-2009 był solistą Opery Wrocławskiej, w której zadebiutował jako Alfred w Zemście nietoperza J. Straussa i gdzie śpiewał również w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Otellu G. Verdiego, Raju utraconym K. Pendereckiego i Królu Rogerze K. Szymanowskiego. Występował na scenach m. in Łotewskiej Opery Narodowej w Rydze (Cyrulik sewilski G. Rossiniego), Staatstheater am Gärtnerplatz w Monachium (Włoszka w Algierze G. Rossiniego), Opery Kijowskiej (Król Roger K. Szymanowskiego), Narodniego Divadla w Brnie (Ferrando w Cosi fan tutte W. A. Mozarta) oraz Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, gdzie śpiewał w m. in w Lukrecji Borgii G. Donizettiego, Borysie Godunowie M. Musorgskiego, Elektrze R. Straussa, Katii Kabanowej L. Janačka, Królu Rogerze K. Szymanowskiego, Strasznym dworze S. Moniuszki, Madame Butterfly i Manon Lescaut G. Pucciniego oraz w Diabłach z Loudun K. Pendereckiego.

Ceniony wykonawca dzieł barokowych m.in. partii Ewangelisty w obu Bachowskich pasjach. Śpiewał pod batutą m. in. Fabia Biondiego, Andreasa Speringa, Andrew Parrotta, Konrada Junghänela, Christophe’a Rousseta, Helmutha Rillinga, Benjamina Bayla, Jordiego Savalla i Jerzego Maksymiuka. Występował w operach: J. Ph. Rameau - Pigmalion i Les Indes galantes oraz G. F. Haendla – Alcina, Tamerlano i Ariodante a także jako tytułowy Orfeusz w dziele C. Monteverdiego (Polska Opera Królewska). Był Settembrinim w Czarodziejskiej górze Pawła Mykietyna. Brał udział w polskiej prapremierze opery Petera Eötvösa The Golden Dragon podczas ostatniej edycji festiwalu Opera Rara w Krakowie. Dla wydawnictwa DUX zarejestrował kilka albumów z liryką wokalną, w tym nominowane do nagrody Fryderyk Pieśni I. J. Paderewskiego oraz dwa cykle Franza Schuberta: Die schöne Müllerin i Winterreise.
Fot. Archiwum własne