Wykonawcy:
Historia muzyki według Waldemara Malickiego
Waldemar Malicki – fortepian
Paweł Wajrak - skrzypce
Justyna Dybek-Boczek - skrzypce
Anna Migdał-Chojecka - altówka
Franciszek Pall - wiolonczela
Duszan Korczakowski - kontrabas
Repertuar:
m.in. Astor Piazzolla, George Gershwin, Antoni Kątski
Koncert z przerwą, czas trwania ok. 2 godz.
„Historia muzyki według Waldemara Malickiego” to projekt muzyczny nawiązujący do popularnego w latach 90-tych cyklu programów telewizyjnych „Wszystko jest muzyką”, w których ich twórca – pianista Waldemar Malicki – zaprasza w podróż przez muzyczne epoki, ilustrując ich niezwykłą różnorodność przy pomocy właściwej sobie, pełnej żartu pikanterii.
Usłyszą Państwo między innymi wyrafinowaną wersję Czterech pór roku Vivaldiego pióra Dariusza Zbocha. Zabrzmią dla Państwa również fragmenty Sekstetu Antoniego Kątskiego, wybitnego pianisty i kompozytora pochodzącego z Krakowa, który w XIX wieku koncertował na całym świecie oraz fragmenty Błękitnej rapsodii Georga Gershwina , od której powstania mija w tym roku dokładnie 100 lat. Okaże się, że obaj twórcy mieli ze sobą coś wspólnego.
Nie zabraknie zabawnych podróży w głąb historii muzyki, a na koniec Waldemar Malicki przeniesie Państwa w świat argentyńskiego tanga prezentując najbardziej znane kompozycje Astora Piazzolli, a wszystko to okraszone będzie niespodziankami słowno-muzycznymi…
Waldemar MALICKI – jeden z najbardziej wszechstronnych pianistów polskich – solista, kameralista, improwizator. Ukończył z wyróżnieniem w roku 1982 studia w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie Jerzego Sulikowskiego, a następnie doskonalił swe umiejętności w Wiedniu, m.in. u Paula Badury-Skody.
Koncertuje w Europie, Ameryce Północnej i Południowej. Współpracował z najwybitniejszymi polskimi skrzypkami (Kają Danczowską, Krzysztofem Jakowiczem, Konstantym A. Kulką), śpiewakami (Andrzejem Hiolskim, Stefanią Toczyską, Teresą Żylis-Garą) .
Waldemar Malicki prowadzi kursy i seminaria muzyczne w Skandynawii, obu Amerykach oraz Japonii. Był prezesem-założycielem Towarzystwa im. I.J. Paderewskiego. Od roku 2000 jest dyrektorem artystycznym Festiwalu Wirtuozerii i Żartu Muzycznego Fun and Classic w Nowym Sączu.
Nagrał ponad 40 płyt dla wytwórni Polskie Nagrania, Polton, CD Accord, DUX, Pavane, Adda, Koch Records Schwann, Wergo, Pony Canyon,
Artysta przygotowuje i prowadzi programy muzyczne w Telewizji Polskiej. Laureat 3 Fryderyków, Telekamery 2009, Wiktora 2011 oraz nagrody TVP Artysta bez Granic 2016.
Paweł WAJRAK – ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie Romana Reinera. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich i kameralnych pod kierunkiem m.in. Mariny Jaszwili i Wiesława Kwaśnego. W latach 1997–2001 był koncertmistrzem orkiestry Sinfonia Amabile. Współpracował z zespołami Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia oraz z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej.
Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz koncertmistrz i kierownik artystyczny Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. Współtworzy kwintet smyczkowy Piazzoforte Ensemble, a także zespół New Tango Bridge.
Koncertuje jako solista i kameralista, współpracował z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, występuje na festiwalach w kraju i za granicą, pozostając w stałej współpracy m.in. z Kevinem Kennerem, Waldemarem Malickim, Michałem Nagyem, Klaudiuszem Baranem, Piotrem Wajrakiem.
Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat nagrody Fryderyk w 2006 roku za płytę zrealizowaną wraz z Kevinem Kennerem i Piazzoforte Ensemble. Zarejestrował wybrane koncerty A. Vivaldiego z cyklu La Stravaganza na płycie Bach & Vivaldi, wydanej z okazji 20-lecia Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. W 2015 roku dokonał pierwszego w historii nagrania Koncertu skrzypcowego A-dur op. 8 A.F. Duranowskiego.
Justyna DYBEK-BOCZEK – absolwentka Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie skrzypiec Wiesława Kwaśnego, warsztat wiolinistyczny doskonaliła podczas kursów mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Zakhara Brona, Kaję Danczowską, Jana Staniendę, Bartosza Bryłę, Sławomira Tomasika, Krzysztofa Jakowicza.
Na stałe związana jest z Orkiestrą Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Współtworzy również Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej, z którą od 2003 roku koncertuje w kraju i za granicą. Występowała z orkiestrami podczas koncertów w ramach Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, festiwalu Chopin i jego Europa, Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, Muzycznego Festiwalu w Łańcucie, Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, festiwalu Opera Rara, Festiwalu Muzyki Polskiej, Last Nights of the Proms, Kulturwald Festival w Aldersbach, Abu Dhabi Festival, we współpracy z wybitnymi dyrygentami i kompozytorami, m.in. Krzysztofem Pendereckim, Jackiem Kaspszykiem, Gabrielem Chmurą.
Współpracowała z orkiestrą Teatru Muzycznego w Poznaniu, Filharmonią Podkarpacką, Międzynarodową Orkiestrą Barokową, Capellą Cracoviensis, orkiestrą Opery Krakowskiej, Tarnowską Orkiestrą Kameralną.
Anna MIGDAŁ-CHOJECKA – ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie altówki Janusza Pisarskiego. W roku 2004 otrzymała Stypendium Ministra Kultury. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Jadwigę Kaliszewską, Jerzego Kosmalę, Andrę Darzins, Krzysztofa Pendereckiego.
Laureatka licznych konkursów, m.in. Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. J. Rakowskiego w Poznaniu (wyróżnienie, 2003), I Ogólnopolskiego Konkursu Instrumentalistów Smyczkowych w Krakowie (wyróżnienie, 2006).
Koncertuje w kraju i za granicą jako muzyk orkiestrowy i kameralny. Debiutowała jako solistka z Orkiestrą Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, wykonując Koncert na altówkę B. Bartóka. Wystąpiła dwukrotnie na antenie Radia Kraków, wykonując sonaty P. Hindemitha oraz Y. Bowena.
Uczestniczyła w Festival junger Künstler w Bayreuth, festiwalu Muzyka w Starym Krakowie, Międzynarodowych Dniach Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena.
Obecnie jest liderem grupy altówek Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Często występuje gościnnie w orkiestrze Sinfonietta Cracovia. Współtworzy Żeleński String Quartet.
Franciszek PALL – w 1999 roku z wyróżnieniem ukończył Akademię Muzyczną (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie wiolonczeli Witolda Hermana. Uczestniczył w wielu kursach solistycznych i kameralnych.
Od 1996 roku jest wiolonczelistą Orkiestry Filharmonii Krakowskiej. Współpracuje ponadto z zespołem Sinfonietta Cracovia, Przemyską Orkiestrą Kameralną i Tarnowską Orkiestrą Kameralną. Koncertuje chętnie jako kameralista. Z Kwartetem Smyczkowym Filharmoników Krakowskich występował na festiwalach w Niemczech, Włoszech, San Marino i Czechach.
Brał udział w nagraniach muzyki filmowej oraz płyty z polską muzyką wiolonczelową dla wytwórni DUX. Udziela się jako pedagog, prowadząc klasę wiolonczeli w Zespole Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie.
Duszan KORCZAKOWSKI – absolwent Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie kontrabasu Jerzego Tokarczyka. Laureat licznych wyróżnień w ogólnopolskich konkurach kontrabasowych. Uczestnik wielu kursów dla solistów i mistrzowskich kursów orkiestrowych, powiązanych z tournée po Polsce, Anglii, Niemczech, Holandii, Austrii, Chinach, Ameryce Północnej i Południowej.
W sezonie 2007–2008 pełnił funkcje koncertmistrza sekcji kontrabasów w Teatro Municipal w Santiago de Chile. Obecnie współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami, takimi jak Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Capella Cracoviensis oraz zespoły kameralne Filharmonii Krakowskiej i Akademii Muzycznej. Przez ostatnie 10 lat występował z takimi artystami, jak Ivo Pogorelich, Placido Domingo, Gheorghe Zamfir, Steven Isserlis, Krzysztof Penderecki. Brał udział w koncertach w ramach Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, Festiwalu Muzyki Filmowej, UnSound Festival.
Na stałe współpracuje z Nigelem Kennedym, będąc członkiem Orchestra of Life, z którym to zespołem dokonał nagrania Czterech pór roku A. Vivaldiego. W sezonie 2015–2016 był członkiem gruzińskiej orkiestry barokowej Georgian Sinfonietta, wraz z którą koncertował z takimi gwiazdami muzyki dawnej, jak Jordi Savall i Sergio Azzolini. Jako solista nagrał sonaty kontrabasowe Franka Proto i Paula Hindemitha dla Polskiego Radia. Koncertował również w Chile, wykonując premierowe utwory studentów krakowskiej Akademii Muzycznej.