Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
30 03-2025
godz. 18:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Specjalne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 30 zł ULGOWY: 20 zł
Przewijaj wydarzenia
KONCERT ORATORYJNY
30-03-2025 godz. 18:00 Koncerty symfoniczne i oratoryjne SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: NORMALNY: 30 zł ULGOWY: 20 zł

Wykonawcy:

W 340. rocznicę urodzin i 275. śmierci Johanna Sebastiana Bacha

Jubileusz 25-lecia chóru Kantorei Sankt Barbara


Patronat honorowy

Prezydenta Miasta Krakowa, Aleksandra Miszalskiego

Konsula Generalnego Niemiec w Krakowie, Holgera Mahnicke


Kantorei Sankt Barbara

L’ Estate Armonico

Wiesław Delimat – dyrygent

Bartłomiej Chorąży – tenor (Ewangelista)

Patryk Wyborski – bas/baryton (Jezus)

Michał Grabczuk – baryton (Piłat)

Jolanta Kowalska-Pawlikowska – sopran

Łukasz Dulewicz – alt

Piotr Windak – tenor

Filip Presseisen – organy

Repertuar:

Johann Sebastian Bach:

- Preludium i fuga Es-dur BWV 552

- Pasja według św. Jana BWV 245 


Pasja według św. Jana – w swej wersji jeszcze niepełnej, prawykonana została prawdopodobnie w Lipsku w Wielki Piątek roku 1723 (według niektórych badaczy w roku 1724). Była pierwszym większym dziełem, skomponowanym przez Johanna Sebastiana Bacha dla Miasta, w którym był kantorem. Kompozytor prowadził jej wykonanie czterokrotnie, za każdym razem zmieniając w partyturze detale, co łączyło się z generalnym u niego dążeniem ku doprecyzowaniu kształtu dzieła muzycznego.


Wydarzenia Męki Pańskiej ujęte zostały w Pasji wg św. Jana w zwartą dwuczęściową formę, obramowaną dwoma rozbudowanymi chórami – wstępnym Herr unser Herrscher (Panie, nasz Władco) oraz finałowym Ruth wohl, ihr heiligen Gebeine (Spoczywajcie w pokoju, święte Prochy), po którym pojawia się chorał Ach, Herr lass dein’ lieb’ Engelein (Ach, Panie, pozwól Twemu Aniołkowi). Część pierwsza Pasji obejmuje zdradę i pojmanie Jezusa oraz zaparcie się św. Piotra. Jego płacz (aria tenorowa Ach, mein Sinn – Ach, moje myśli) jest przykładem poruszającego barokowego lamentu.


Osią dramaturgiczną części drugiej Pasji jest sąd Piłata, oddany w muzyce w sposób niemal naturalistyczny. Wzburzenie ludu żydowskiego osiąga kulminację w scenie żądania śmierci Chrystusa, na słowach Weg, weg mit dem, kreuzige ihn! (Precz, precz, ukrzyżuj Go!). Ostatnie słowa i śmierć Zbawiciela ukazane są w aurze powagi i dostojeństwa. Na ton smutku nastrojona jest przejmująca aria altowa Es ist vollbracht! (Dokonało się!).


Kluczem do odczytania przesłania tej Pasji może być chorał Durch dein Gefängnis, Gottes Sohn, ist uns die Freiheit kom men (Przez Twe uwięzienie, Synu Boży, przychodzi do nas wolność), usytuowany w drugiej części dzieła, będący rodzajem kazania wyjaśniającego wiernym sens dramatu Syna Człowieczego.


Narracja toczy się według założonego planu konstrukcyjnego. Nośnikiem akcji są recytatywy ewangelisty, zgodnie z tradycją gatunku przypisane tenorowi. Arie (skomponowane w oparciu o włoski model da capo: ABA)wstrzymują bieg wydarzeń i stają się manifestacją liryki. Bach ujawnił talent kolorysty: w każdej arii zastosował inne koncertujące instrumenty, wystarczy wymienić wyrafinowane zestawienia lutni z wiolą d’amore czy fletu z obojem da caccia. Chorały chóru – w skupionej fakturze nota contra notam – pełnią funkcję refleksyjnego komentarza, czynionego przez zbiorowość z perspektywy etosu wiary.


Podstawą wszystkich Bachowskich dzieł jest retoryka – język symboli, które kompetentny słuchacz z epoki umiał odczytać z całości słowno-muzycznej. Wystarczy wymienić liczne chromatyzmy, występujące w melodyce, mające odniesienie do Drogi Krzyżowej Jezusa i Jego cierpienia. W arii sopranowej Ich folge dir gleichfalls mit freudigen Schritten (Idę za Tobą radosnymi krokami) muzyka przyjmuje postać imitacji kanonicznej, odzwierciedlającej „pójście za Jezusem”. W scenie sądu Piłąta wyodrębniają się motywy biczowania i chłosty, oddane poprzez sugestywne upostaciowanie linii melodycznej. Ulubionym też zwyczajem Bach wyróżnia słowa kluczowe przy pomocy powtórzenia, melizmatu czy skoku w melodii. To tylko nieliczne przykłady mowy dźwięków, którą doprowadził do perfekcji.


* * *

Twórca Pasji wg św. Jana podzielał przekonanie Marcina Lutra, iż Boga winno się chwalić przy pomocy muzyki kunsztownej, opartej na mocnych podstawach warsztatowych. A był nie tylko w swym multimuzycznym fachu profesjonalistą: potrafił też wydobyć ze stylów panujących wówczas w muzyce europejskiej, które doskonale znał, ich wartości najlepsze, aby je mądrze przetworzyć. Ze stylu niemieckiego przejął kulturą formy; ze stylu włoskiego wywiódł ideę pięknego śpiewu, który złączył z intonacją języka ojczystego; ze stylu francuskiego wyniósł uwrażliwienie na barwę. Jak pisał Marek Stachowski, odnosząc się do problematyki „muzyki w muzyce” (notabene aktualnej nie tylko w epoce baroku): „Doskonałość dzieła Bacha polega właśnie na fakcie dokonania owej wielkiej syntezy europejskich stylów w muzyce”.1


Małgorzata Janicka-Słysz


Marek Stachowski, „Muzyka w muzyce” u Jana Sebastiana Bacha (w:) Spotkania muzyczne w Baranowie, tom Muzyka w muzyce, (red.) Teresa Malecka, Leszek Polony, PWM, Kraków 1980, s. 78.




Wiesław DELIMAT – kierownik artystyczny chóru Kantorei Sankt Barbara, absolwent krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie organów Jana Jargonia i dyrygentury Jerzego Katlewicza. W roku 2014 otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych.

Jako organista, kameralista oraz dyrygent koncertował w większości krajów Europy, a także w USA, Chinach, Izraelu i Japonii. Dyrygował m.in. w słynnej Filharmonii Berlińskiej i lipskim Gewandhaus. Występował z wieloma renomowanymi zespołami orkiestrowymi oraz chóralnymi, jak m.in.: Chór Polskiego Radia w Krakowie, Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej, Orkiestra Filharmonii Podkarpackiej, Capella Cracoviensis, czy EuropaChorAkademie w Moguncji.

W latach 1994–1999 był dyrygentem Krakowskiego Chóru Akademickiego Uniwersytetu Jagiellońskiego. W roku 2000 powołał do istnienia chór kameralny Kantorei Sankt Barbara oraz orkiestrę L’Estate Armonico. Z zespołami tymi wykonał w kraju i zagranicą kilkadziesiąt dzieł wokalno-instrumentalnych różnych epok i stylów oraz dokonał licznych nagrań radiowych i płytowych. Ponadto jest dyrygentem chórów Pro Musica Mundi i Pueri Cantores Cracovienses. Z prowadzonymi przez siebie zespołami zdobył wiele nagród i wyróżnień konkursowych.

Wiesław Delimat jest pracownikiem Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, gdzie pełni funkcję kierownika Katedry Muzyki Kościelnej. Jest ponadto dyrektorem Archidiecezjalnej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Krakowie, a od blisko 40 lat organistą kościoła św. Marka w Krakowie.

Za swoją działalność pedagogiczną, artystyczną oraz organizacyjną został wyróżniony wieloma odznaczeniami kościelnymi i państwowymi, m.in. Orderem św. Sylwestra, nadanym przez Papieża Benedykta XVI.

fot. A. Walanus




Bartłomiej CHORĄŻY – Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie (obecnie im. K. Pendereckiego) w klasie śpiewu solowego Jacka Ozimkowskiego. Swój warsztat wokalny doskonali, współpracując z Dariuszem Grabowskim. Brał udział w mistrzowskich kursach interpretacji i wykonawstwa polichóralnej muzyki barokowej, prowadzonych przez Josa Van Veldhovena.

W swoim dorobku artystycznym posiada między innymi występy w Weselu Figara W.A. Mozarta, Rigoletcie i Traviacie G. Verdiego na Międzynarodowym Festiwalu Bursztynowym – Opera Europy, w Filharmonii Kaliningradzkiej oraz Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. Brał udział w wielu festiwalach, w tym również o randze międzynarodowej, takich jak: Festiwal Musica Poetica, Misteria Paschalia, Actus Humanus, Rossini in Wildbad Festival, Royal Opera Festival, Muzyczny Festiwal w Łańcucie, Salezjańskie Lato, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, czy wielokrotnie w Międzynarodowym Festiwalu im. G.G. Gorczyckiego – prezentując wraz z Cracow Royal Singers muzykę polskich mistrzów baroku. Na stałe współpracuje z różnymi zespołami muzyki dawnej w całej Polsce, jak m.in. Zespół Muzyki Dawnej Diletto czy Capella Virdimontana.

Od 2012 roku jest artystą Chóru Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. Z powodzeniem śpiewa zarówno chóralne, jak i solowe partie wokalne, nieustannie poszerzając swój repertuar. W jego solowym portfolio widnieją m.in. pozycje, takie jak: Sigismondo G. Rossiniego, Weihnachtsoratorium J.S. Bacha, Mesjasz G.F. Haendla, Requiem d-moll, Msza Koronacyjna W.A. Mozarta i wiele innych.

Członek Męskiego Zespołu Wokalnego Filharmoników Krakowskich, od 2016 roku współpracuje również z Oktetem Wokalnym Octava Ensemble. Jest współzałożycielem zespołu wokalnego Cracow Baroque Consort.

Występował pod batutą znakomitych dyrygentów, takich jak Alexander Liebreich, Ola Rudner, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Evgen Savchuk, Helmuth Rilling, Roland Bader, Łukasz Borowicz, Jacek Kaspszyk, Sirkka-Liisa Kaakiknen-Pilch, Jos Van Veldhoven.

fot. S. Dudek





Patryk WYBORSKI – baryton. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Adama Szerszenia, zdobywca nagród i wyróżnień na polskich oraz międzynarodowych konkursach muzycznych (m.in. X Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach, III oraz IV Międzynarodowy Konkurs Solowej Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach, IV Międzynarodowy Konkurs Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu). Posiada w swoim dorobku kilkadziesiąt pieśni, partii oratoryjno-kantatowych oraz takie role operowe, jak Miecznik z opery Straszny dwór S. Moniuszki, Conte Almaviva z opery Wesele Figara W.A. Mozarta, Car I z opery Ubu Król K. Pendereckiego, Arcykapłan z opery Czarodziejski flet W.A. Mozarta, Lekarz z opery Hagith K. Szymanowskiego czy Ping z opery Turandot G. Pucciniego, które wykonywał m.in. w Operze Śląskiej w Bytomiu czy Operze Krakowskiej.

Występował jako solista oraz członek zespołów wokalnych w ramach wielu krajowych i zagranicznych festiwali, takich jak m.in. Lubomirski Festival, Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Festiwal 4 Tradycji w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal TRANS/MISJE w Koszycach (Słowacja) czy Chopin Festival w Gaming (Austria). Koncertował z takimi dyrygentami, jak Łukasz Borowicz, Daniel Oren, Paul Esswood, Antonino Fogliani, Tomasz Tokarczyk, Tadeusz Kozłowski, Alexander Humala, Mirosław Jacek Błaszczyk czy José Miguel Pérez-Sierra.

Występował oraz regularnie współpracuje z Filharmonią Śląską, Filharmonią Zabrzańską, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Operą Krakowską, Operą Śląską w Bytomiu oraz Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia. Od 2021 roku artysta Chóru Filharmonii Krakowskiej.

fot. J. Gawdzik




Michał GRABCZUK – współpracuje z zespołami Capella Cracoviensis, Cappella Gedanensis, a także Chórem NFM Filharmonii Wrocławskiej oraz Europa Chor Akademie.Absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (Wydział Wokalno-Aktorski) w klasie Piotra Kusiewicza oraz Międzywydziałowych Podyplomowych Studiów Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Swoje umiejętności doskonalił również na kursach mistrzowskich prowadzonych przez Marka Rzepkę, Marcela Boone, Jadwigę Rappé, Helenę Łazarską, Paula Esswooda i Marcina Habelę. Od 2015 roku regularnie koncertuje na estradach w Polsce i za granicą.

Artysta brał również udział w wielu festiwalach, takich jak m.in. Lausitz Festival w Görlitz, Opera Rara w Krakowie, Festiwal Goldbergowski i Festiwal Muzyki Organowej w Gdańsku.

Występował pod batutą takich dyrygentów jak Jan Hoffman, Sylvain Cambreling, Jan Tomasz Adamus, Agnieszka Franków-Żelazny i Andrzej Szadejko i in.

Na scenie operowej zadebiutował w Théâtre du Grütli w Genewie (opera współczesna Le Ruisseau Noir G.F. Leuenbergera) w 2015 roku. Współpracował również z Teatrem Muzycznym w Lublinie i Operą Bałtycką w Gdańsku.

Michał Grabczuk szczególną pasją darzy dzieła oratoryjno-kantatowe, zwłaszcza epoki baroku.

fot. Joanna Klebba





Jolanta KOWALSKA-PAWLIKOWSKA - trzykrotna Stypendystka Ministra Kultury, Miasta Krakowa (Stypendium Twórcze) oraz programu Młoda Polska. Ukończyła z wyróżnieniem zarówno Akademię Muzyczną w Krakowie klasa śpiewu Agnieszki Monasterskiej jak i studia podyplomowe w Guildhall School of Music&Drama w Londynie.

Uczestniczka kursów mistrzowskich u tak wybitnych artystów jak m.in.: Helena Łazarska, Teresa Żylis-Gara, Paul Esswood, Barbara Schlick czy Peter Kooji.

Laureatka pierwszych nagród Międzynarodowych Konkursów: Bach Singer’s Prize w Londynie oraz The Thelma King w Bath (Anglia). Laureatka III Nagrody na Międzynarodowym Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu, a także Nagrody Fundacji Bach-Marschall na Międzynarodowym Konkursie im. J.S. Bacha w Lipsku, Nagrody Jurica Murai Prize na 39. Festiwalu Varaždin Baroque Evenings (Chorwacja), a także wyróżnienia m.in. na Mozartowskim Konkursie Wokalnym w Londynie.

Współpracuje z zespołem The Musicke Companye, z którym dała szereg koncertów w Wielkiej Brytanii. Od 2003 roku regularnie występuje z zespołem Capella Cracoviensis, z którym koncertowała m.in. w Kazachstanie, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Finlandii, Chorwacji, Włoszech, Ukrainie i Białorusi.

Występowała z dyrygentami takimi, jak Marc Minkowski, Andrew Parrott, Ottavio Dantone, Jordi Savall, Claudio Cavina, Paul Esswood, Aleksander Liebrecht, Stanisław Krawczyński, Paweł Przytocki, Piotr Sułkowski, Massimiliano Caldi.

Koncertowała między innymi na Festiwalach Opera Rara, Misteria Paschalia, Chichester Festivities (Anglia), Festival La Folia (Szwajcaria), Festival de Cannes (Francja), Bachfest w Lipsku oraz Bachfest w Londynie.

Obok działalności artystycznej śpiewaczka zajmuje się także dydaktyką jako Doktor Sztuki na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej w Krakowie.

W 2023 roku otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

fot. M. Terpiński




Łukasz DULEWICZ – kontratenor. Ukończył z wyróżnieniem Wydział Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Artystycznej oraz Wydział Wokalno-Aktorski na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

Doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej Wokalistyka. Od 2006 roku jest śpiewakiem w zespole Capella Cracoviensis oraz członkiem męskiego kwartetu wokalnego Triplum.

Koncertuje w kraju i za granicą z wieloma zespołami muzyki dawnej jako solista i kameralista, m.in. podczas corocznych edycji festiwali Misteria Paschalia, Opera Rara, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Muzyka w Starym Krakowie, Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej.

Artysta wziął udział w polskiej premierze opery Anioły w Ameryce P. Eötvösa w Operze Wrocławskiej w 2014 roku. Prowadzi działalność pedagogiczną jako wykładowca na macierzystej uczelni oraz w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej II st. im. kard. Franciszka Macharskiego w Krakowie.

Przez wiele lat był instruktorem wokalnym chóru Dominanta Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Nagrał kilkanaście płyt z muzyką dawną, niektóre z nich otrzymały nominację do nagrody Fryderyk.

for. Zbigniew Łata





Piotr WINDAK – ukończył Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w specjalnościach: muzyka kościelna i klawesyn. Uczestniczył w kursach mistrzowskich z zakresu emisji głosu pod kierunkiem m.in. Richarda Wistreicha, Rominy Basso, Alessandro Svaba, Agnieszki Monasterskiej, Elżbiety Krzemińskiej, Jadwigi Gałęskiej-Trittt, Elżbiety Wtorkowskiej, Krystyny Świder, Sebastiana Szumskiego, Katarzyny Oleś-Blachy.

Łącząc doświadczenia instrumentalisty, wokalisty i chórmistrza koncertuje jako solista, kameralista i dyrygent. Szczególne miejsce w jego repertuarze zajmuje muzyka epoki baroku oraz polifonia renesansowa.

Występował w kraju i za granicą z zespołami: Collegium Vocale Gent, Capella Cracoviensis, Oltremontano, La Risonanza, Diletto, Vasa Consort, Capella Viridimontana, Chór Polskiego Radia Lusławice, Chór Narodowego Forum Muzyki, Chór Filharmonii Krakowskiej, Triplum, Scepus Baroque, Baroque Collegium 1685, Cracow Baroque Consort, Cracow Singers, Il Vento, Exploratori Ensemble, Anabasis Ensemble, Singet, Rorantyści Królewscy, Collegium Zieleński, Kantorei Sankt Barbara, Krakowska Opera Kameralna, Chór Mieszany Katedry Wawelskiej, pod kierownictwem wybitnych osobistości z dziedziny muzyki dawnej, m.in. Philippe’a Herreweghe, Skipa Sempé, Roberta Hollingworthe’a, Alfreda Bernardiniego, Fabia Bonizzoniego, Wima Becu, Michele’a Pasottiego, Owaina Parka, Agnieszki Budzińskiej-Bennet, Marcina Szelesta, Marka Toporowskiego, Jana Tomasza Adamusa.

Ponadto Piotr Windak jest dyrygentem Chóru Kameralnego Marana Tha w Wieliczce.

fot. B. Wiliński



Filip PRESSEISEN – organista. Ukończył z wyróżnieniem klasę organów prof. dr. h.c. Christopha Bosserta w Hochschule für Musik w Würzburgu oraz klasę organów na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, również z wyróżnieniem. 

Studiował w klasie F. Danksagmüllera w Hochschule für Musik w Lubece. Laureat licznych konkursów: I miejsca oraz nagrody specjalna (Puchar Prezydenta Miasta Poznania) na VI Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu (2017), nagrody specjalnej Antalffy-Preis za najlepszą interpretację utworów na organach historycznych w ramach Międzynarodowego Konkursu Organowego ION w Norymberdze (2016), I miejsca na Internationaler Kinoorgel-Wettbewerb w Berlinie (2015), II miejsca oraz nagrody publiczności na Międzynarodowym Konkursie Improwizacji w Schwäbisch Gmünd (2019). 

Koncertuje w kraju i za granicą (Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Norwegia, Czechy, Węgry, Litwa, USA). Nagrywał dla Polskiego Radia i Telewizji oraz Niemieckiego Radia MDR. W 2020 roku uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie instrumentalistyka, a w roku 2024 stopień doktora habilitowanego. Wykładowca Instytutu Muzyki Kościelnej w Krakowie, Rzeczoznawca Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie opieki nad zabytkowymi organami.

fot. M. Szałkiewicz




Chór KANTOREI SANKT BARBARA powstał w 2000 roku i działa w ramach Stowarzyszenia Artystycznego Pro Musica Mundi, a koncentruje się głównie na wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej, szczególnie niemieckiego i polskiego baroku oraz na muzyce chóralnej a cappella od renesansu po XXI wiek.

W stałym repertuarze zespołu można znaleźć kilkadziesiąt kantat, motety, msze tzw. luterańskie, Oster-Oratorium, Himmelsfahrt-Oratorium i Magnificat J.S. Bacha, Dixit Dominus G.F. Haendla, Pasję C.Ph.E. Bacha, Completorium G.G. Gorczyckiego, Requiem W.A. Mozarta, dzieła J. Haydna – Te Deum, Stworzenie świata, Stabat Mater, Oratorio de Noël C. Saint–Saënsa, oratorium Christus F. Liszta, Requiem G. Fauré, Otčenáš L. Janačka czy Stabat Mater Karla Jenkinsa.

Od 2008 roku, wraz z orkiestrą L’Estate Armonico, w ramach cyklu Barok zapomniany – barok żywy KSB prezentuje XVII- i XVIII-wieczne kompozycje wokalno-instrumentalne, biorąc udział w ich polskich, a niejednokrotnie światowych prawykonaniach.

Zespół uczestniczy w prestiżowych projektach międzynarodowych, jak m.in. tourneé pod hasłem Polska i Niemcy – Razem w sercu Europy po Polsce (Festiwal Kraków 2000) i Niemczech (Hanower, EXPO 2000) z Te Deum K. Pendereckiego, wykonanie utworów z rękopisu Magnus Liber Organi z katedry Notre Dame w Paryżu wraz ze słynnym angielskim kwartetem wokalnym Orlando Consort w ramach II Festiwalu Misteria Paschalia (2005), udział w IV Festiwalu Muzyki Chóralnej i Wokalnej Vox Accademia w Nidzie (Litwa) oraz koncert w Wilnie (2007), tournée koncertowe po Izraelu wraz z Jerusalem Baroque Orchestra w ramach Roku Polskiego 2008/2009, czy Esztergom Liszt Week (2011, 2012). 

Chór uczestniczył także w wielkich projektach symfonicznych Europejskiej Akademii Chóralnej w Moguncji, z którą występował w najbardziej prestiżowych salach koncertowych Europy, m.in. w wiedeńskim Konzerthaus, Filharmonii Berlińskiej, Alte Oper we Frankfurcie, bremeńskiej Die Glocke, Herkulessaal Monachium i de Singel w Antwerpii, współpracując z m.in. M. Gielenem, V. Ashkenazym, E. Krivinem, K. Pendereckim i P. Domingo. 

KSB uczestniczył w wielu krajowych konkursach chóralnych zdobywając czołowe nagrody i wyróżnienia.

Zespół ma na swym koncie 4 płyty CD: Muzyka u św. Barbary, na której znalazły się Magnificat oraz muzyka a cappella J.S. Bacha, Gott ist die Liebe z kantatami kościelnymi G.A. Bendy (World premiere recording), O Crux, ave! z religijną muzyką a cappella oraz Missae, na której usłyszeć można wokalno-instrumentalne utwory J.D. Zelenki i G.H. Stölzela (World premiere recordings). Chór nagrał również motet O Jesu Christ mein’s Lebens Licht BWV 118b J.S. Bacha dla Polskiego Towarzystwa Bachowskiego. 

fot. K. Kalinowski


Orkiestra L'ESTATE ARMONICO jest zespołem projektowym, od 25 lat regularnie koncertującym z chórem Kantorei Sankt Barbara. W jej składzie zasiadają znakomici muzycy, grający na co dzień w wielu polskich i europejskich zespołach muzyki dawnej. Artyści grają na instrumentach barokowych lub ich kopiach.



Patronat honorowy




Projekt współfinansowany
ze środków Miasta Krakowa