Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
01 01-2022
godz. 15:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Specjalne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 200 zł ulgowy: 180 zł
Przewijaj wydarzenia
KONCERT NOWOROCZNY
01-01-2022 godz. 15:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 200 zł ulgowy: 180 zł

Wykonawcy:

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej

Tomasz Tokarczyk - dyrygent

Katarzyna Mackiewicz – sopran

Andrzej Lampert – tenor


Repertuar:

Johann Strauss II:

 – fragmenty z operetki Baron cygański

- Polka Tritsch-Tratsch

- Polka Vergnügungszug

- Walc cesarski

- Marsz egipski

- Duet Hrabiny i Hrabiego Zedlau Kto wiedeńską ma krew z operetki Wiedeńska krew

- Uwertura do operetki Zemsta nietoperza

- Polka Grzmoty i błyskawice


Franz Lehár:

– aria Giuditty Kto me usta całuje z komedii muzycznej Giuditta

- Pieśń o Wołdze z operetki Carewicz

- Pieśń o Wilii z operetki Wesoła wdówka


Rudolf Sieczyński – Wien, Wien, nur du allein

Josef Strauss – Feuerfest Polka


Imre Kálmán:

– czardasz Sylwii z operetki Księżniczka czardasza

– duet Co się dzieje, oszaleję z operetki Księżniczka czardasza


Johann II i Josef Strauss:

- Pizzicato-Polka

- Walc Nad pięknym modrym Dunajem


Johann Strauss I – Marsz Radetzky’ego


Tomasz Tokarczyk – absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dyrygentury Jerzego Katlewicza oraz w klasie skrzypiec Ewy Szubry-Jargoń.

W latach 2002–2014 był dyrygentem oraz kierownikiem muzycznym w Operze na Zamku w Szczecinie. Od 2004 roku związany z Operą Krakowską jako jej dyrygent i kierownik muzyczny. Poprowadził ponad 500 spektakli operowych i operetkowych, w tym sprawował kierownictwo muzyczne w ponad 20 spektaklach. Dla krakowskiej sceny przygotował premiery m.in. takich spektakli jak Der Kaiser von Atlantis V. Ullmanna, Madama Butterfly, Cyganeria i Gianni Schicchi G. Pucciniego, Baron cygański J. Straussa, Traviata, Trubadur i Requiem G. Verdiego, Ariadna na Naxos R. Straussa, Wesele Figara W.A. Mozarta, Carmina burana C. Orffa, Miłość do trzech pomarańczy S. Prokofiewa, Mefistofeles A. Boita, Tannhäuser R. Wagnera, Opowieści Hoffmanna JH. Offenbacha, Manru I.J. Paderewskiego, Norma V. Belliniego, Don Pasquale i Anna Bolena G. Donizettiego, Pajace R. Leoncavalla, Cyrulik sewilski G. Rossiniego, a także w ramach Festiwalu K. Pendereckiego Diabły z Loudun.

Dyryguje również wieloma koncertami symfonicznymi i oratoryjnymi. Współpracuje z licznymi instytucjami w kraju i za granicą, m.in. z Festiwalem w Wexford (Irlandia), z orkiestrą symfoniczną w Trondheim (Norwegia), Teatrem Opery i Baletu w Czelabińsku (Rosja), Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus oraz Operą Wrocławską.

Współpracował z wybitnymi artystami, m.in. z Andrzejem Dobberem, Mariuszem Kwietniem, Katarzyną Oleś-Blachą, Arturem Rucińskim, Małgorzatą Walewską. Od roku akademickiego 2016/2017 jest wykładowcą Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie.


Katarzyna Mackiewicz – naukę śpiewu rozpoczęła w roku 1998. W latach 2002–2005 studiowała na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. W roku 2005 była stażystką-solistką Akademii Młodych Śpiewaków Operowych Teatru Maryjskiego w Petersburgu. W 2009 ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w konserwatorium im. N. Rimskiego-Korsakowa w Petersburgu. Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki RP oraz Prezydenta Miasta Wrocławia. Laureatka programu stypendialnego Młoda Polska.

Laureatka Concorso Internazionale per Giovani Cantanti Lirici Riccardo Zandonai (Riva del Garda), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. F. Lehára (Koszyce), Takasaki International Art & Music Competition, Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. F. Platówny (Wrocław). Zdobyła nagrodę specjalną podczas Międzynarodowego Konkursu Belvedere im. H. Gabora w Amsterdamie.

Współpracuje m.in. z Operą Wrocławską (Micaëla w Carmen, Leila w Poławiaczach pereł G. Bizeta, Violetta w Traviacie G. Verdiego, Małgorzata w Fauście Ch. Gounoda), Astana Opera w Kazachstanie (Violetta w Traviacie), Operą w Bańskiej Bystrzycy (Leila w Poławiaczach pereł), Państwową Tatarską Operą im. M. Dzhalila w Kazaniu (Micaëla w Carmen, Pamina w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Leila w Poławiaczach pereł, Rosalinda w Zemście nietoperza J. Straussa II).

W 2010 roku została uhonorowana prestiżową rosyjską nagrodą teatralną Zołotoj Sofit za rolę Carlotty w operze komicznej Gasparone K. Millöckera, a także została ogłoszona najlepszą aktorką operetkowo-musicalową w sezonie teatralnym 2009/2010. Od tamtego czasu dzierży tytuł pierwszej primadonny Teatru Komedii Muzycznej w Sankt Petersburgu, gdzie wystąpiła m.in. jako Rosalinda w Zemście nietoperza, Gabriela w Wiedeńskiej krwi J. Straussa II, Hanna w Wesołej wdówce, Liza w Krainie uśmiechu F. Lehára, Marica w Hrabinie Maricy, Fedora w Księżniczce cyrkówce, Odetta w Bajaderze I. Kálmána.

Prowadzi czynną działalność koncertową, głównie za granicą. Brała udział w wielu festiwalach, m.in. Musikfreizeit w Limburgu (1999), im. S. Moniuszki w Kudowie-Zdroju (2000), Gwiazdy Białych Nocy w Petersburgu (2003), Operowym im. F. Szalapina w Kazaniu (2010, 2011, 2013, 2014), Musica Viva w Bukareszcie (2013), International Pafos Open Music Festival na Cyprze (2014), Feel Russia 2016 w Monachium, Atenach i Wiedniu, Operowym w Bydgoszczy (2017, 2019). Występowała na zaproszenie Instytutu Polskiego m.in. w Petersburgu i w Pradze, a także Polskiej Ambasady w Czarnogórze, Kazachstanie i Japonii. Odbyła kilkadziesiąt występów podczas tournée po Holandii i Belgii wraz z zespołem Opery im. M. Dhzalila w Kazaniu.


Andrzej Lampert – chorzowianin, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Renaty Danel oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Janusza Borowicza. Od 2011 roku do dnia dzisiejszego pozostaje pod stałą opieką wokalną Heleny Łazarskiej.

Laureat m.in. XV Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, a także Międzynarodowej Letniej Akademii Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu w 2013 roku. W latach 2013–2018 solista Opery Krakowskiej, od roku 2020 Opery Śląskiej w Bytomiu, w której zadebiutował w 2010 roku partią Alfreda w Traviacie G. Verdiego w reż. Wiesława Ochmana.

Brał udział w licznych nagraniach, m.in. III Symfonii Pieśń o nocy K. Szymanowskiego z Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach pod batutą Alexandra Liebreicha czy opery Hagith Szymanowskiego z Orkiestrą Polskiego Radia pod batutą Michała Klauzy (nagroda Fryderyk 2020). Podczas realizacji fonograficznych współpracował też z zespołem PIN i Sarah Brightman (album Symphony, 2008).

Laureat XI Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Śpiewak Operowy, Nagrody im. Zbigniewa Grucy przyznaną przez kapitułę „Dziennika Teatralnego” oraz Złotej Maski za rolę wokalno-aktorską w spektaklu Romeo i Julia Ch. Gounoda w reż. M. Znanieckiego w Operze Śląskiej, Austriackiej Nagrody Teatrów Operowych (Österreichischer Musiktheaterpreis) za rolę Pasterza w Królu Rogerze Szymanowskiego w reż. H. Müllera-Brandesa, wystawionej w Operze w Grazu.