Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
21 01-2024
godz. 18:00
Miejsce Muzeum Armii Krajowej
Rodzaj koncertu Kameralna Scena Patriotyczna
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł
Przewijaj wydarzenia
KAMERALNA SCENA PATRIOTYCZNA
21-01-2024 godz. 18:00 Kameralna Scena Patriotyczna Muzeum Armii Krajowej
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł

Wykonawcy:

Mauris Ensemble:
Magdalena Di Blasi – flet
Jan Czyżewski – altówka
Adrian Nowak – harfa

Piotr Urbaniak – recytacje

Repertuar:

Wiktor Kołodziejczyk – Trio na flet, altówkę i harfę (prawykonanie)

Tadeusz Paciorkiewicz – Trio na flet, altówkę i harfę

Mieczysław Karłowicz – Pieśni /wybór

Roman Palester – Trio na flet, altówkę i harfę


PROMOCJA

Na hasło „Dzień Babci" / „Dzień Dziadka" bilet na koncert w specjalnej cenie 15zł do nabycia wyłącznie w kasie biletowej Filharmonii oraz na godzinę przed koncertem w gmachu Muzeum Armii Krajowej. Bilety nie podlegają rezerwacji.


Koncert realizowany we współpracy z


 



MAURIS ENSEMBLE to inicjatywa artystyczna, którą w 2022 roku rozpoczęła trójka muzyków: flecistka Magdalena Di Blasi, altowiolista Jan Czyżewski oraz harfista Adrian Nowak. Celem zespołu jest tworzenie własnego języka muzycznego, na który składa się repertuar klasyczny, muzyka improwizowana, eksperymentalna oraz elektroniczna, a także przestrzeń pozwalająca na intymny kontakt z publicznością oraz innymi twórcami.

Mauris Ensemble wykonuje niezwykle ciekawy i zróżnicowany program z muzyką polskich kompozytorów, a także prezentuje wspaniałe dzieła muzyki światowej napisane na tę oryginalną obsadę. Brzmienie, jakie kształtują artyści jest syntezą barw trzech skrajnie różniących się od siebie instrumentów, które to wykonawcy po mistrzowsku wykorzystują do budowania misternej tkanki dźwiękowej, będącej wyrazem świeżych i urzekających interpretacji.


Magdalena DI BLASI – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Kazimierza Moszyńskiego, Hochschule für Musik w Detmold i Akademii im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie Jànosa Bàlinta, była stypendystka programu Sokrates/Erasmus w Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie Mirjam Nastasi i Roberta Aitkena.

Występuje jako solistka, kameralistka oraz muzyk orkiestrowy. Od roku 2010 prowadzi działalność artystyczną jako pierwsza flecistka orkiestry Filharmonii Krakowskiej, z którą występuje także w roli solistki. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą. Zamiłowanie do muzyki kameralnej przyczyniło się do wielu owocnych współpracy m.in. z Jánosem Bálintem, Agatą Zubel, Michałem Nagy'm, kwartetem fletowym Fluenti, Krakowskim Kwintetem Harfowym.


Jan CZYŻEWSKI – altowiolista, absolwent Hanns Eisler Hochschule für Musik w Berlinie w klasie Simone von Rahden oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie Piotra Reicherta.

Dotychczas doskonalił swój warsztat solistyczny i kameralny w klasach m.in. Michała Bryły i Katarzyny Budnik. Ponadto, uczestnicząc wielokrotnie w muzycznych kursach i warsztatach, miał okazję współpracować z wieloma wybitnymi instrumentalistami, takimi jak Vladimir Bukac czy Arto Noras.

Jako solista i kameralista został laureatem wielu konkursów krajowych. Występował w wielu prestiżowych salach koncertowych, między innymi w siedzibach NOSPR czy Sinfonii Varsovii, a także w roli wicelidera sekcji altówek Santander Orchestra. Laureat piątej edycji Stypendium Artystycznego im. Franciszka Wybrańczyka. Uczestnik Akademii Orkiestrowej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia.


Adrian NOWAK – absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Florence Sitruk i Ireny Czubek-Davidson. Aktualnie jest doktorantem Szkoły Doktorskiej na tej samej uczelni. Swój warsztat doskonali również w klasie Margit Süs-Schellenberger w Universität für Musik und Darstellende Kunst w Graz (Austria) oraz Marii Graf w Hochschule für Musik Hanns Eisler w Berlinie (Niemcy). Aktualnie realizuje program Artist Diploma w University of Music Brescia we Włoszech.

Laureat prestiżowych konkursów muzyki solowej i kameralnej. Koncertował m. in. w Siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Operze Lwowskiej oraz Lwowskiej Sali Organowej. W 2019 roku wystąpił podczas 14 edycji Festiwalu Muzycznego Santa Caterina w Jaragua do Sul (Brazylia). Współpracuje z wieloma orkiestrami w Polsce i za granicą. Założyciel i harfista Krakowskiego Kwintetu Harfowego.


PIOTR URBANIAK – aktor i reżyser, krakowianin. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie. Po dyplomie w roku 1990 zadebiutował na scenie Teatru Ludowego w Operze żebraczej w reżyserii K. Orzechowskiego. W latach 1995–1997 był członkiem zespołu Narodowego Starego Teatru, a w latach 1997–2001 i od 2008 Teatru Bagatela, gdzie można go zobaczyć m.in. w spektaklach Mayday odNowa reż. Artur Barciś, Szalone nożyczki reż. Marcin Sławiński czy Kotka na gorącym blaszanym dachu reż. Dariusz Starczewski. Od inauguracji Teatru Variété związany także z tą krakowską sceną.

Pracował pod kierunkiem takich reżyserów, jak Jerzy Jarocki, Jerzy Stuhr, Rudolf Zioła, Barbara Sass i Agnieszka Glińska. Występował w zróżnicowanym repertuarze – od dzieł Szekspira, Moliera, Goethego i Czechowa przez Fredrę, Witkacego i Gombrowicza po adaptację Mniszkówny.

Występował w filmach fabularnych (Śmierć jak kromka chleba, Zawrócony, Pułkownik Kwiatkowski w reż. K. Kutza), serialach, spektaklach Teatru Telewizji oraz programach rozrywkowych i koncertach (Spotkanie z balladą). W latach 2008–2009, wraz z Agnieszką Szulim, prowadził poranny program Kawa czy herbata? w TVP1.

Wielką miłością Piotra Urbaniaka jest radio, w którym pracował jako autor, współautor oraz prowadzący audycje w RMF FM (Kobiety niezrównane, Zaginione cywilizacje, Wstawaj, szkoda dnia, Wywiady Piotra Urbaniaka, Pociąg do Hollywood). W latach 2004–2008 w RMF Classic prowadził Śniadanie mistrzów. Również dla radia adaptował i wyreżyserował Wiedźmina wg A. Sapkowskiego i współtworzył plenerową Inwazję Mocy ‘99. Od kilku lat współpracuje z Radiem Kraków.

Jego reżyserskim debiutem był przyjęty z entuzjazmem w 2005 roku Testosteron Andrzeja Saramonowicza, zrealizowany i grany do dziś w Teatrze Bagatela. Jako reżyser zrealizował tam również spektakle: Napis G. Sibleyrasa (2008) i Kochankowie nie z tej ziemi P. Valentine (2010) oraz Wydmuszkę Marcina Szczygielskiego (2014). W Teatrze Dramatycznym w Płocku zaprezentował Kochanków nie z tej ziemi (2012).