Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
22 01-2023
godz. 18:00
Miejsce Muzeum Armii Krajowej
Rodzaj koncertu Koncerty Kameralne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 30 zł ulgowy: 20 zł
Przewijaj wydarzenia
KAMERALNA SCENA PATRIOTYCZNA
22-01-2023 godz. 18:00 Kameralna Scena Patriotyczna Muzeum Armii Krajowej
CENA BILETÓW: normalny: 30 zł ulgowy: 20 zł

Wykonawcy:

160. rocznica Powstania Styczniowego

Żeleński String Quartet:
Jadwiga Bialic – skrzypce
Katarzyna Jawor – skrzypce 
Anna Migdał-Chojecka – altówka
Alicja Gach – wiolonczela

Piotr Urbaniak - recytacje (aktor Teatru Bagatela)


Repertuar:

Ignacy Jan Paderewski – Wariacje i fuga F-dur na kwartet smyczkowy  

Władysław Żeleński - II Kwartet smyczkowy A-dur op. 42
***

recytacje:

Mieczysław Romanowski – Kiedyż

Konstanty Gaszyński – Pieśń powstańców przy zimowym ognisku

Edmund Wasilewski – Śpiew powstańców

Stanisław Wyspiański – Modlitwa Konrada z Wyzwolenia

Fragment manifestu wzywającego narody Rzeczypospolitej do wspólnej walki (22 stycznia 1863)

Cyprian Kamil Norwid – Do wroga

Włodzimierz Wolski – Marsz powstańców

Cyprian Kamil Norwid – Święty spokój



ŻELEŃSKI STRING QUARTET – rozpoczął działalność w 2016 roku. Tworzące zespół Jadwiga Bialic, Katarzyna Jawor, Anna Migdał-Chojecka i Alicja Gach to absolwentki akademii muzycznych w Krakowie i Katowicach – grę na instrumentach studiowały pod kierunkiem wybitnych pedagogów, takich jak H. Keszkowski, T. Głąbówna, P. Tarcholik, J. Jakowicz, J. Pisarski, P. Głąbik. Swoje umiejętności doskonaliły podczas licznych kursów mistrzowskich w kraju oraz za granicą, a występując jako solistki i kameralistki zdobywały laury podczas ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów – m.in. skrzypcowego w Żywcu, altówkowego w Poznaniu, Konkursu Muzyki Kameralnej, Festiwalu Młodych Instrumentalistów i Konkursu Instrumentalistów Smyczkowych w Krakowie oraz konkursu Gianluca Campochiaro na Sycylii. Wśród orkiestr, z którymi współpracowały lub współpracują członkinie kwartetu, wymienić należy zespoły takie, jak Sinfonietta Cracovia, Capella Cracoviensis, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie, AUKSO, Śląska Orkiestra Kameralna czy Orkiestra Akademii Beethovenowskiej. W dorobku instrumentalistek znajdziemy nagrania radiowe i albumy płytowe (dla wytwórni Universal, DUX i innych), a także występy podczas renomowanych festiwali muzycznych na całym świecie: Warszawskiej Jesieni, Muzyki w Starym Krakowie, Wielkanocnego Festiwalu im. L. van Beethovena, festiwali w Bayreuth, Grecji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Obecnie J. Bialic, K. Jawor, A. Migdał-Chojecka i A. Gach grają w orkiestrze Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie, prowadząc jednocześnie działalność kameralną i angażując się w różne projekty z nią związane – oprócz Żeleński String Quartet występują m.in. w ramach Qarte, Arco Cracovia, BackToModern Ensemble, Arystarchov Piano Trio i Hybrid Piano Quartet. Żeleński String Quartet ma w repertuarze dzieła artystów różnych epok i narodowości, koncentrując się szczególnie na twórczości kompozytorów polskich.


PIOTR URBANIAK – aktor i reżyser, krakowianin. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie. Po dyplomie w roku 1990 zadebiutował na scenie Teatru Ludowego w Operze żebraczej w reżyserii K. Orzechowskiego. W latach 1995–1997 był członkiem zespołu Narodowego Starego Teatru, a w latach 1997–2001 i od 2008 Teatru Bagatela, gdzie występuje w musicalu Tajemniczy ogród (reż. J. Szydłowski), Locie nad kukułczym gniazdem i Cesarzu Kaliguli (reż. I. Villqist), Poskromieniu złośnicy (reż. M. Kotański). Od inauguracji Teatru Variété związany także z tą krakowską sceną.

Pracował pod kierunkiem takich reżyserów jak Jerzy Jarocki, Jerzy Stuhr, Rudolf Zioła, Barbara Sass i Agnieszka Glińska. Występował w zróżnicowanym repertuarze – od dzieł Szekspira, Moliera, Goethego i Czechowa przez Fredrę, Witkacego i Gombrowicza po adaptację Mniszkówny. Występował w filmach fabularnych (Śmierć jak kromka chleba, Zawrócony, Pułkownik Kwiatkowski w reż. K. Kutza), serialach, spektaklach Teatru Telewizji oraz programach rozrywkowych i koncertach (Spotkanie z Balladą), pracował także jako prezenter. 

Wielką miłością Piotra Urbaniaka jest radio, w którym pracował jako autor, współautor oraz prowadzący audycje w RMF FM (Kobiety niezrównane, Zaginione cywilizacje, Wstawaj, szkoda dnia, Wywiady Piotra Urbaniaka, Pociąg do Hollywood). W latach 2004–2008 w RMF Classic prowadził Śniadanie mistrzów. Również dla radia adaptował i wyreżyserował Wiedźmina wg A. Sapkowskiego i współtworzył plenerową Inwazję Mocy ‘99. Od kilku lat współpracuje z Radiem Kraków.

Jego reżyserskim debiutem był przyjęty z entuzjazmem w 2005 roku Testosteron Andrzeja Saramonowicza, zrealizowany i grany do dziś w Teatrze Bagatela. Jako reżyser zrealizował również w Teatrze Bagatela spektakle: Napis Géralda Sibleyrasa (2008), Kochankowie nie z tej ziemi Pam Valentine (2010) oraz Wydmuszkę Marcina Szczygielskiego (2014). W Teatrze Dramatycznym w Płocku zaprezentował Kochanków nie z tej ziemi (2012). Fot. P. Wiercichowska.


Koncert realizowany we współpracy z