Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
25 05-2024
godz. 18:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Oratoryjne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 25 zł ulgowy: 15 zł
Przewijaj wydarzenia
IV FESTIWAL CHÓRÓW DZIECIĘCYCH
25-05-2024 godz. 18:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 25 zł ulgowy: 15 zł

Wykonawcy:

Krakowska Młoda Filharmonia – Orkiestra ZPSM. im. M. Karłowicza w Krakowie

Tomasz Chmiel – dyrygent

Chór Chłopięcy i Dziewczęcy Filharmonii Krakowskiej

Ukraiński Chór Dziecięcy Filharmonii Krakowskiej

Chór Społeczny przy Filharmonii Krakowskiej

Chór Dziecięcy Osiedlowego Domu Kultury Zasole z Oświęcimia pod dyr. Moniki Stawowy

Chór CantuS z Miechowa pod dyr. Katarzyny Kornaś

Chór V Liceum Ogólnokształcącego im. A. Witkowskiego w Krakowie pod dyr. Ewy Pasek

Chór Niepublicznej Szkoły Muzycznej I st. im. K. Komedy w Bibicach pod dyr. Agnieszki Treli-Jochymek

Chór Dominanta z Moszczenicy k. Gorlic pod dyr. Piotra Burkota

Chór Chłopięcy Pueri Cantores Sancti Joseph z Krakowa pod dyr. Agaty Nawrot


Karolina Pawula-Szponder - sopran

Klaudia Czyszczoń - sopran

Joanna Święszek-Przeliorz - alt


Milena Sołtys-Walosik - sopran

Ksenia Łuka - mezzosopran

Daniel Domarecki - tenor

Jacek Ozimkowski – bas


Michał Białko – organy

Repertuar:

Georg Friedrich Haendel - Przybycie Królowej Saby z oratorium Solomon HWV67

Michael Haydn – Missa Sancti Aloysii MH 257

Wolfgang Amadeus Mozart – Missa brevis in C (Spatzenmesse) KV 220/196b

Georg Friedrich Haendel – Alleluja z oratorium Mesjasz HWV 56


Koncert bez przerwy, czas trwania ok. 100 min.


CHÓR CHŁOPIĘCY FILHARMONII KRAKOWSKIEJ powstał w 1951 roku z inicjatywy pedagoga, muzyka i pasjonata w jednej osobie – Józefa Suwary. Repertuar (wówczas ok. 70-osobowego) zespołu obejmował utwory oratoryjne i a capella, głównie kompozytorów polskich. W 1967 roku, na kolejnych 28 lat opiekę nad zespołem powierzono asystentce profesora – Bronisławie Wietrzny. W okresie tym zespół wykonywał nowopowstające dzieła Krzysztofa Pendereckiego (Pasja wg św. Łukasza, Jutrznia, Magnificat), koncertując w wielu krajach Europy, a także w Libanie i Syrii. Za nagranie płyty z Pasją wg św. Łukasza chór otrzymał nagrodę Grand Prix du disque. W latach 1991-1993 chór prowadził Stanisław Krawczyński, zaś od 1993 roku dyrygentem i kierownikiem zespołu jest Lidia Matynian, której asystuje Maria Dziedzic-Król.


UKRAIŃSKI CHÓR DZIECIĘCY FILHARMONII KRAKOWSKIEJ powstał w czerwcu 2022 z inicjatywy Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. W jego skład wchodzą dzieci, które przez obecną, bardzo trudną sytuację w Ukrainie, zmuszone były uciekać do naszego kraju w poszukiwaniu spokoju i możliwości rozwoju. Myślą przewodnią była chęć zaznajomienia słuchaczy z kulturą ukraińską oraz tym samym pomoc i umacnianie więzi z ojczystym krajem młodych śpiewaków. Zespół od początku prowadzi Olena Yatskulynets. W repertuarze chóru znaleźć można przede wszystkim pieśni ukraińskie.


CHÓR SPOŁECZNY PRZY FILHARMONII KRAKOWSKIEJ - zespół zrzeszający pasjonatów śpiewu prowadzony przez Marcina Wróbla, artystę chóru mieszanego Filharmonii Krakowskiej i dyrygenta. Chór powstał jako inicjatywa towarzysząca wykonaniu Carmina burana Carla Orffa w styczniu 2023 w Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie. Sukces artystyczny i medialny tego przedsięwzięcia zaowocował dalszym rozwojem zespołu pod auspicjami Filharmonii.


KRAKOWSKA MŁODA FILHARMONIA – Orkiestra Symfoniczna Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie wykonuje ponad kilkanaście koncertów w każdym sezonie artystycznym. Występuje nie tylko w Krakowie, ale także w wielu salach koncertowych Polski m.in. w Teatrze Wielkim, Teatrze Muzycznym Roma, Filharmonii Narodowej oraz w Studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, w Auli Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, w Górnośląskim Ośrodku Kultury w Katowicach, w salach Filharmonii Szczecińskiej, Pomorskiej i Częstochowskiej. Orkiestra regularnie koncertuje poza granicami (Niemcy, Holandia, Francja, Austria, Ukraina, Chiny). Współpracuje z orkiestrami młodzieżowymi (Niemcy) i chórami, m. in. z Trumpet of the Lord (Holandia), Chórem Filharmonii Krakowskiej, Chórem Akademii Muzycznej w Krakowie, Chórem Mariańskim, Chórem Uniwersytetu Ekonomicznego Dominanta, Chórem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Prowadzi ożywioną współpracę z instytucjami krakowskimi, m.in.: z Operą Krakowską, Filharmonią Krakowską, z Fundacją Polsko-Chińską Chopin oraz krakowskimi domami kultury.

Repertuar zespołu jest bardzo różnorodny, obejmuje utwory różnych epok, od baroku do muzyki współczesnej, a także muzykę operową, operetkową, musicalową oraz muzykę filmową.

Najbardziej znaczącymi wydarzeniami w działalności artystycznej orkiestry były – premierowe wykonanie Nieszporów ludźmierskich Jana Kantego Pawluśkiewicza i Leszka Aleksandra Moczulskiego (1992), zdobycie I miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Orkiestr Szkolnych Szkół Muzycznych II Stopnia, zorganizowanym przez Akademię Filmu i Telewizji w Warszawie przy współudziale Centrum Edukacji Artystycznej oraz Programu II Polskiego Radia (2013) oraz tournée do Chin (2018).

Orkiestra wielokrotnie brała udział w festiwalach, m.in. w festiwalu Cracovia Sacra, jest częstym gościem cyklu Nowa Huta, dlaczego nie, organizowanym przez Dom Kultury Nowa Huta, wielokrotnie występowała w ramach festiwalu Szalone Dni Muzyki w Warszawie oraz w Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy.

Dorobek fonograficzny orkiestry to kilka płyt, m. in. Polskie Pieśni Patriotyczne, Kolędy, Pieśni Maryjne oraz wydane przez Polskie Radio piosenki przedwojenne na płycie pt. Nie zapomnisz mnie.



Tomasz CHMIEL – dyrygent, pianista, aranżer, producent muzyczny. Pochodzi z Rzeszowa. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dyrygentury prof. Jerzego Katlewicza oraz w klasie fortepianu prof. Marka Koziaka. Oba kierunki ukończył z wyróżnieniem.

Dwukrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki, wyróżniony Stypendium Twórczym Miasta Krakowa. Laureat I nagrody w I Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku. Wielokrotny uczestnik seminariów Helmutha Rillinga Akademii Bachowskiej w Stuttgarcie, a także kursów mistrzowskich w Salzburgu oraz Południowej Irlandii. Związany z macierzystą uczelnią, pracuje na stanowisku adiunkta. Jest dyrygentem gościnnym Filharmonii Krakowskiej, Rzeszowskiej, Częstochowskiej, Dolnośląskiej, Szczecińskiej, NOSPR. Współpracuje z Operą Krakowską. Przez lata związany z Teatrem Muzycznym w Lublinie, Krakowską Operą Kameralną. Dyrygent Krakowskiej Młodej Filharmonii. Poza krajem koncertował w Szwecji, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii oraz w Korei Płd.

Szczególną uwagę poświęca muzyce polskiej. Opracował z rękopisu głosy orkiestrowe i wykonał zapomnianą I Symfonię Artura Malawskiego. Zinstrumentował na orkiestrę symfoniczną cykl pieśni Chopina, Karłowicza,. a także polskie piosenki przedwojenne, pieśni patriotyczne, kolędy. Opracował wykonawczo Koncert fortepianowy T. Leszetyckiego – większość tych opracowań została nagrana i wydana na płytach. Na potrzeby orkiestr kameralnych opracował również opery Don Pasquale, Napój miłosny G. Donizettiego, Torreador L. Adama, Krakowiacy i górale J. Stefaniego, Spiskowcy F. Schuberta, operetkę Wesoła wdówka F. Lehara. Z wielką pasją aranżuje muzykę filmową. W roku 2013 uzyskał tytuł naukowy doktora habilitowanego.

fot. Krzysztof Kalinowski




Karolina PAWULA-SZPONDER – sopran, absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego wydziału Wokalno-Aktorskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Agaty Kobierskiej oraz Szkoły Muzycznej II stopnia w Tarnowie w klasie śpiewu solowego dr Alicji Płonki. Ukończyła również wydział Zarządzanie o kierunku: Turystyka i Rekreacja na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Od roku 2011 współpracuje z Dębickim Towarzystwem Muzyczno-Śpiewaczym, gdzie kreowała role: Zofii w op. Halka St. Moniuszki, Adiny w op. Napój miłosny G. Donizettiego, Hanny w op. Straszny dwór St. Moniuszki, Zuzanny w op. Wesele Figara W. A. Mozarta, Zosi w op. Flis St. Moniuszki, Adeli w operetce Zemsta nietoperza J. Straussa, Zuzi w op. Verbum nobile St. Moniuszki, Hodel w musicalu Skrzypek na dachu J. Bocka – wszystkie spektakle w reż. J. Bulzaka, pod dyrygenturą P. Adamka.

Będąc studentką Akademii Muzycznej w Katowicach wykonała rolę Hanny w op. Straszny dwór St. Moniuszki w reż. Wiesława Ochmana. W roku 2020 wraz z Rzeszowskim Teatrem Muzycznym „Olimpia” wcieliła się w rolę Anny Marii w operetce Zaręczyny przy latarniach J. Offenbacha, w reż. Feliksa Widery. W latach 2011-2014 była solistką Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej „Divina in Misericordia” przy parafii Miłosierdzia Bożego. Współpracuje z Chórem Polskiego Radia w Krakowie, z którym wykonywała partie zespołowe i solowe.

Laureatka III Międzynarodowego Konkursu Solowej Wokalistyki Sakralnej ARS ET GLORIA 2019, XXI Międzynarodowego konkursu Iuventus Canti na Słowacji, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Imka Music Competition Bośnia i Hercegowina, V Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Krystyny Jamroz Kielce-Busko Zdrój. Uczestniczyła w Master Class prowadzonych przez Mariusza Kwietnia, Iwonę Sochę oraz Macieja Bartczaka.

Od 2020 roku artystka Chóru Filharmonii Krakowskiej.

fot. M. Szponder





Klaudia CZYSZCZOŃ – absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie śpiewu solowego Agnieszki Monasterskiej na wydziale wokalno-aktorskim. Uzyskała również tytuł magistra logopedii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Współautorka artykułu pt. „The lived experience and career of an opera singer who stutters" („Kariera i przeżycia śpiewaka operowego z zaburzeniem płynności mowy”) opublikowanego w czasopiśmie Logopaedica Lodziensia Nr 7 2023.

Swoje doświadczenie i umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in. Mariusza Kwietnia, Piotra Beczałę, Andrzeja Dobbera, czy Urszulę Kryger. Występowała w Operze Krakowskiej podczas Studenckich Gal Operowo-Operetkowych pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka, kreując rolę Paminy z opery Czarodziejski flet, czy też Despiny z opery Cosi fan tutte W.A. Mozarta. Do tej pory współpracowała z Chórem Polskiego Radia, Młodą Podhalańską Filharmonią, zespołami kameralnymi Cracow Singers oraz Cracow Baroque Consort, koncertując jako członkini zespołu lub solistka oraz biorąc udział w nagraniach kilku płyt. Wykonała partię solową podczas 16. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie w utworze z filmu Avatar: Istota wody. Laureatka II miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2021 roku artystka chóru Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, wykonująca zarówno partie chóralne, jak i solowe (m.in. wykonanie solowej partii sopranowej w Requiem W.A. Mozarta).

fot. A. Monasterska





Joanna ŚWIĘSZEK-PRZELIORZ – mezzosopranistka koncertująca w kraju i zagranicą jako solistka i kameralistka, specjalizująca się w repertuarze oratoryjno-kantatowym i pieśniach. Z wyróżnieniem ukończyła studia wokalne w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Agnieszki Monasterskiej oraz studia muzykologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Swój warsztat wokalny doskonaliła biorąc udział w licznych kursach prowadzonych przez uznanych na całym świecie pedagogów, m.in. Charlotte Lehman, Rosmarie Landry, Mariusza Kwietnia, Piotra Kusiewicza, Evę Blahovą, Ryszarda Karczykowskiego, Marka Rzepkę, Dariusza Grabowskiego i innych.

Finalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy. Laureatka Konkursu Muzyki Operowej i Operetkowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie. Współpracuje na stałe z zespołem Octava Ensemble pod dyrekcją Zygmunta Magiery, oktetem wokalnym uznanym przez krytyków muzycznych za jeden z najciekawszych zespołów wokalnych młodego pokolenia, wielokrotnie nagradzanym na festiwalach i konkursach. Wraz z zespołem wykonuje muzykę od renesansu po współczesną muzykę rozrywkową koncertując w Polsce i poza granicami kraju (Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, Australia, Hiszpania, Turcja, Niemcy, Słowacja itd.). Z zespołem dokonała kilku nagrań płytowych, m.in. Bartłomiej Pękiel – Opera Omnia, Jacek Różycki - Opera Omnia.

Członkini żeńskiego sekstetu wokalnego Sei Terre, będącego odkryciem i novum na osi polskiej kultury muzycznej.

Artystka współpracuje również z zespołem Collegium Zieleński pod dyrekcją Stanisława Gałońskiego, z którym nagrała dzieła wszystkie Mikołaja Zieleńskiego, album nagrodzony Fryderykiem oraz L'Orphée D'Or, a także innymi zespołami, takimi jak Filharmonia Krakowska, Górecki Chamber Choir, Chór Polskiego Radia, Chór Mieszany Katedry Wawelskiej. Dokonała prawykonania Stabat Mater na mezzosopran i kwartet smyczkowy Wojciecha Kałamarza. Jest częścią realizacji wielu nagrań płytowych, przede wszystkim z muzyką kameralną.

Ma na swoim koncie również partie operowe, m.in. w „Rodelindzie” G.F. Haendla, „Weselu Figara” W.A. Mozarta, „Dydonie i Eneaszu” H. Purcella, „Janku” W. Żeleńskiego, a także „Goplanie", „Starej Baśni" i „Konradzie Wallenrodzie" tegoż kompozytora. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Na co dzień współpracuje i koncertuje z pianistką i kameralistką Dominiką Peszko, z którą nagrała m.in. pieśni Władysława Żeleńskiego.

fot. Sylwia Sygnator Art





Milena SOŁTYS-WALOSIK – laureatka wyróżnienia w VIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w 2023 r. Laureatka II miejsca w II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Stanisława Jopka w 2021 r. Zdobywczyni tytułu Talentu Małopolski w 2010 r. W latach 2014-2016 Artystka Chóru Opery Krakowskiej. Obecnie Studentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Występuje jako solistka na wielu koncertach i festiwalach wokalno-organowych m.in. w ramach XVII Międzynarodowego Letniego Festiwalu Muzycznego „Słowo i Muzyka u Jezuitów” w Jastrzębiej Górze, „Krzyż w muzyce klasycznej” w ramach Nocy Cracovia Sacra 2022, koncert w ramach „Tynieckich Recitali Organowych Rok XLIX” w Opactwie o. o Benedyktynów w Tyńcu oraz Koncert w ramach Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Kamedulskie Wigry”.

fot. Dariusz Senkowski







Ksenia ŁUKA – wokalistka pochodząca z Pogórza Przemyskiego. Uczyła się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Artura Malawskiego w Przemyślu w klasie śpiewu solowego Olgi Popowicz. Jej głos został sklasyfikowany jako mezzosopran o ciepłym, ale przeszywającym brzmieniu.

Po ukończeniu szkoły średniej podjęła naukę w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Po obronie licencjatu kontynuowała studia magisterskie, dalej rozwijając swoje umiejętności wokalne.

W swoim repertuarze ma pertię Chłopca w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta oraz Arsamenesa w Xserksesie G.F. Händla. W muzyce oratoryjnej wykonała m.in. partię solową w Requiem W.A. Mozarta oraz w Te Deum A. Brucknera. Kilkukrotnie występowała na Słowacji, śpiewając utwory chóralne, zespołowe oraz solowe.

Największą część jej wystąpień stanowią koncerty kameralne, organizowane w domach kultury, towarzystwach muzycznych oraz muzeach, m.in. w krakowskiej Rydlówce, gdzie wykonała utwory do tekstów  Kazimierza Przerwy-Tetmajera.

fot.  Julia Skowrońska






Daniel DOMARECKI – tenor, magister nauk prawnych, student Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie. Obecnie na pierwszym roku studiów magisterskich na wydziale wokalno-aktorskim o specjalizacji śpiew solowy. Do największych osiągnięć zalicza zwycięstwo Międzynarodowego konkursu wokalnego Iuventus Canti w słowackich Vrablach w kwietniu 2024 r. Laureat ogólnopolskich konkursów wokalnych. Ukończywszy szkołę muzyczną II st. na gitarze klasycznej od około 4 lat rozwija swoją pasję pięknego śpiewu. Od początku przygody z muzyką jest angażowany we wszelakie wydarzenia artystyczne na terenie całej Polski. Współpracuje ze Zbigniewem Preisnerem. W lipcu podczas Festiwalu Muzyki Polskiej wykona solowe partie w takich operach jak Jadwiga Królowa Polski czy Philenis. W repertuarze posiada partię Damazego ze Strasznego dworu S. Moniuszki, Monostatosa z Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta a także tytułową rolą w barokowej operze G. F. Haendla Serse.

fot. Łukasz Konopka 






Jacek OZIMKOWSKI – absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie organów Andrzeja Białki. W 1995 roku ukończył z wyróżnieniem studia wokalne pod kierunkiem prof. Wojciecha Jana Śmietany w Akademii Muzycznej w Krakowie, po czym został asystentem w jego klasie.

W 1995 roku zdobył europejskie stypendium firmy YAMAHA i otrzymał dyplom Ministra Kultury i Sztuki za szczególne osiągnięcia artystyczne. Był również asystentem prof. R. Karczykowskiego, znanego polskiego tenora i pedagoga śpiewu solowego.

W maju 2003 roku uzyskał tytuł doktora w dziedzinie wokalistyki, a we wrześniu 2004 roku wygrał konkurs na stanowisko adiunkta w Akademii Muzycznej w Krakowie. 17 września 2013 roku zdobył tytuł doktora habilitowanego, a 21 lipca 2021 roku postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej nadano mu tytuł profesora sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne. Obecnie pełni funkcję dziekana Wydziału Wokalno-Aktorskiego i prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Od 1996 roku jest również nauczycielem śpiewu solowego w PSM II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie.

Koncertuje w kraju i za granicą, m.in. w Szwajcarii, Niemczech, Francji, Belgii, Szwecji, Norwegii, USA, na Ukrainie, Litwie, we Włoszech, na Węgrzech, w Turcji, Chińskiej Republice Ludowej, Słowacji, Czechach oraz Kazachstanie. Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji.

W repertuarze Jacka Ozimkowskiego znajdują się partie z oper Haendla, Mozarta, Rossiniego, Webera, Verdiego, Moniuszki, Czajkowskiego, Prokofiewa, Pucciniego, Wagnera, Brittena i wielu innych wybitnych kompozytorów. Jego repertuar obejmuje również utwory oratoryjno-kantatowe oraz lirykę wokalną.

Współpracuje z zespołem Capella Cracoviensis, z Operą Krakowską i Operą Wrocławską, a także z Teatrem Muzycznym w Gliwicach. W 1998 roku nawiązał kontakt ze Szwajcarską Agencją Art Media, z którą odbył tournée po Europie, kreując m.in. role Sarastra, Leporella, Osmina oraz Figara.

Brał udział w Wielkiej Gali Mozartowskiej w Karlsruhe w Niemczech, a w 2002 roku uczestniczył w urodzinowym koncercie Wojciecha Kilara w Krakowie, wykonując jego monumentalne dzieło - prapremierę krakowską Missa Pro Pace. W 2003 roku na zaproszenie Opery Krakowskiej kreował arię Mefistofelesa z opery Gounoda oraz arię Scarpii z opery Tosca Pucciniego podczas Wielkiej Gali Operowej. Jego pierwszą premierą operową był Cyrulik sewilski G. Rossiniego w 2002 roku w Gliwickim Teatrze Muzycznym, gdzie wystąpił jako Don Basilio. W Operze Krakowskiej debiutował w 2003 roku w Gwałcie na Lukrecji B. Brittena. W kolejnych latach współpracy z Operą Krakowską wystąpił w takich premierach jak Dama pikowa Czajkowskiego, Miłość do trzech pomarańczy Prokofiewa, Cyganeria Pucciniego, Król Roger Szymanowskiego, Tannhauser Wagnera, Manru Paderewskiego, Cosi fan tutte, Wesele Figara i Don Giovanni Mozarta oraz Don Bartolo w Cyruliku sewilskim Rossiniego. Występuje także w przedstawieniach Rigoletto i Traviata Verdiego.

Uczestniczył w festiwalach muzyki barokowej, takich jak Festiwal Bachowski w Świdnicy, „Muzyka w Starym Krakowie”, Festiwal „Forum Musicum” we Wrocławiu, a także Festiwalu Bachowskim w Lipsku i Festiwalu Haendlowskim w Halle. W 2011 roku nagrał serię płyt CD „Polski barok”, zestaw pięciu płyt zaprezentowanych na targach muzycznych „Midem 2012” w Cannes. Dotychczas wydał 30 płyt z muzyką.

fot.  Agnieszka Monasterska