Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
13 04-2024
godz. 18:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Symfoniczne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: STREFA I - NORMALNY: 70 zł STREFA I - ULGOWY: 60 zł STREFA II - NORMALNY: 60 zł STREFA II - ULGOWY: 50 zł STREFA III - NORMALNY: 45 zł STREFA III - ULGOWY: 35 zł MIEJSCA Z OGRANICZONĄ WIDOCZNOŚCIĄ: 30 zł
Przewijaj wydarzenia
II Międzynarodowy Konkurs Duetów Fortepianowych "Duettissimo!"
13-04-2024 godz. 18:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: STREFA I - NORMALNY: 70 zł STREFA I - ULGOWY: 60 zł STREFA II - NORMALNY: 60 zł STREFA II - ULGOWY: 50 zł STREFA III - NORMALNY: 45 zł STREFA III - ULGOWY: 35 zł MIEJSCA Z OGRANICZONĄ WIDOCZNOŚCIĄ: 30 zł

Wykonawcy:

Koncert finałowy

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej

Maciej Tomasiewicz – dyrygent
Agnieszka Zahaczewska-Książek & Krzysztof Książek

Kanon Yokoyama & Kotone Yokoyama 

Nana Shibata & Masahiro Sato

Nao Kanemura & Yoshiaki Sato

Repertuar:

Agnieszka Zahaczewska-Książek/Krzysztof Książek:
Wolfgang Amadeus Mozart – Koncert fortepianowy Es-dur KV 365/316a


Kanon Yokoyama/Kotone Yokoyama:
Max Bruch – Koncert as-moll na dwa fortepiany i orkiestrę op. 88a

***

Nana Shibata/Masahiro Sato: 
Wolfgang Amadeus Mozart – Koncert fortepianowy Es-dur KV 365/316a


Nao Kanemura/Yoshiaki Sato: 

Felix Mendelssohn – Koncert na dwa fortepiany E-dur


Koncert z przerwą, czas trwania ok. 2,5 godz.



Maciej TOMASIEWICZ –
absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie ukończył studia z kompozycji i teorii muzyki oraz dyrygentury symfoniczno-operowej (stopień doktora sztuk muzycznych) w klasie S. Bywalca. Uczestniczył w Mistrzowskich Kursach Dyrygenckich prowadzonych przez M. Dittricha, G. Chmurę, J. Kaspszyka czy L. Livingstona. W latach 2014–2023 był związany z Orkiestrą Kameralną Miasta Jaworzna Archetti jako skrzypek oraz dyrygent. Prowadził z sukcesami Polską Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną w Bytomiu oraz Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Był dwukrotnym beneficjentem programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca: Dyrygent-rezydent.

Asystował znakomitym dyrygentom, jak: G. Chmura, M. Halls, M. Jurowski, J. Kaspszyk, M. Klauza, Ch. König, A. Liebreich, J. Maksymiuk, L. Morlot, T. Kozłowski, A. Wit. Współpracował jako asystent dyrygenta z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach oraz Teatrem Wielkim w Łodzi. Prowadził koncerty m.in. z Filharmonią Narodową, NFM Filharmonią Wrocławską, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestrą Polskiego Radia, Filharmonią Kaliską, Śląską, Świętokrzyską, Zielonogórską, Orkiestrą Muzyki Nowej. Współpracuje na stałe z Operą Śląską, w której poprowadził m.in. premiery baletowe: Szeherezada/Medea z muzyką M. Rimskiego-Korsakowa i S. Barbera, Sól Ziemi Czarnej z muzyką polskich kompozytorów, Sekret Requiem (w reżyserii M. Znanieckiego), a także wznowienie Toski G. Pucciniego, Dziadka do orzechów P. Czajkowskiego, Barona cygańskiego J. Straussa Napoju miłosnego G. Donizettiego czy Strasznego dworu S. Moniuszki. W Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku poprowadził m.in. spektakle Carmen G. Bizeta oraz Turandot G. Pucciniego. W sezonie 2016–2017 współpracował jako asystent dyrygenta z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus. W latach 2019–2022 pełnił rolę asystenta dyrygenta A. Boreyki – dyrektora artystycznego Filharmonii Narodowej. W 2021 roku otrzymał odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. W latach 2020–2022 pełnił rolę kierownika artystycznego Śląskiej Orkiestry Kameralnej. W sezonie artystycznym 2022/2023 pełnił rolę zastępcy Kierownika Muzycznego w Operze Śląskiej. Występował na takich festiwalach, jak: Warszawska Jesień, Saarema Opera Festival, Opera Rara, Brand New Music, Szalone Dni Muzyki.

W jego bogatym i wszechstronnym repertuarze wiodącą linię wyznacza muzyka polska. Jak dotąd nagrał m.in. utwory: R. Bukowskiego, H.M. Góreckiego, E. Knapika, K. Lipińskiego, P. Mossa, S.B. Poradowskiego. Szczególne miejsce w jego repertuarze znajdują kompozycje B. Szabelskiego, wśród których Etiuda, Magnificat, Sinfonietta, II Symfonia Podlaska zostały przez niego na nowo edytowane, wykonane i nagrane.

fot. W. Mateusiak