Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
05 06-2024
godz. 19:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Kameralne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł
Przewijaj wydarzenia
CAPELLA CRACOVIENSIS
05-06-2024 godz. 19:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 40 zł ulgowy: 30 zł

Wykonawcy:

Projekt Muzyczne Mosty

54. urodziny CC


CAPELLA CRACOVIENSIS na historycznych instrumentach

Jan Tomasz Adamus – dyrygent

Violetta Fluda-Tkaczyk – fortepian historyczny

Eliza Pawłowska – fortepian historyczny


Repertuar:

Wolfgang Amadeus Mozart - Symfonia C-dur nr 34 KV 338
Wolfgang Amadeus Mozart - Koncert Es-dur na dwa fortepiany i orkiestrę KV 365

Koncert bez przerwy, czas trwania ok. 1 godz.





Jan Tomasz ADAMUS - dyrygent, organista, klawesynista, kreator kultury. Studiował w Krakowie i Amsterdamie, był wieloletnim wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od 2008 roku jest dyrektorem naczelnym i artystycznym instytucji kultury Capella Cracoviensis – krakowskiego chóru kameralnego oraz grającej na historycznych instrumentach orkiestry, z którymi wystąpił na wielu znaczących festiwalach i w renomowanych salach koncertowych, jak m.in.: Concertgebouw Amsterdam, Theater an der Wien, Haydn Festspiele Brühl, Festiwal Muzyki Polskiej, sala NOSPR, SWR Festspiele Schwetzingen, Bachfest Leipzig, Händel Festspiele Halle. Dokonał wielu nagrań płytowych obejmujących solowy repertuar organowy, dawną muzykę polską, opery barokowe oraz repertuar romantyczny na historycznych instrumentach (F. Chopin, F. Schubert, St. Moniuszko).

fot. J. Poremba








Wioletta FLUDA-TKACZYK - pianistka, kameralistka, korepetytorka, akompaniator chóralny, muzyk orkiestrowy. Doktor sztuk muzycznych. Absolwentka Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie fortepianu Mariusza Sielskiego. Jej ogromną pasją jest szeroko pojęta kameralistyka i z nią przede wszystkim wiąże przyszłość zawodową. Szczególne miejsce w jej repertuarze zajmują dzieła operowe. Uczestniczy w licznych projektach artystycznych współpracując tym samym z wieloma solistami oraz różnymi ośrodkami kulturalnymi w kraju i za granicą.

Artystka zajmuje się także propagowaniem mniej znanej twórczości przede wszystkim kompozytorów polskich. Poświęca swoją uwagę na poszukiwanie zapomnianych dzieł, które chciałaby rozpowszechnić. Jako kameralistka współpracuje z Capellą Cracoviensis, gdzie zajmuję się również wokalną muzyką kameralną i solową. Jej bogaty wachlarz repertuarowy obejmuje utwory z każdej epoki.

Jako pianistka brała udział w licznych festiwalach, sympozjach, kursach muzycznych, warsztatach, jak m.in.: Międzynarodowy Festiwal Chopin w barwach jesieni, Strzegom A Cappella, Zimowa Akademia Muzyki Lusławice, Festiwal Opera Rara, Corno Brass Music Festival, Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów, Festiwal Bachowski, Letnia Akademia Trąbki, Royal Opera Festival, Festiwal Strefa Sztuki – Jedlina Zdrój, Międzynarodowy Przemyski Festiwal Salezjańskie Lato, Festiwal Concerti Pasquali czy Trombone IPV Festiwal Mannheim.

Artystka uzyskała kilkadziesiąt dyplomów za wyróżniający się akompaniament podczas konkursów, festiwali i przesłuchań rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej. Za pracę artystyczną otrzymała stypendia i nagrody, m.in.: Stypendia Twórcze: Ministra Kultury, Miasta Krakowa oraz Marszałka Województwa Podkarpackiego, kilkukrotnie Nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia.

Pianistka pracuje na macierzystej uczelni na stanowisku adiunkta oraz w Capelli Cracoviensis jako muzyk-kameralista. Od 2020 roku jest Prezesem Stowarzyszenia ArtMusicArtist, z ramienia którego organizuje różnego rodzaju koncerty oraz festiwale.

fot. Mateusz Ulański





Eliza PAWŁOWSKA - pianistka, założycielka stowarzyszenia Fortepiano Atelier. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie. Swoje umiejętności doskonaliła także na wiedeńskim Universität für Musik und darstellende Kunst.

Obecnie w kręgu jej zainteresowań leży głównie wykonawstwo na instrumentach historycznych. Fascynuje ją odnajdowanie zapomnianych dzieł i dzielenie się nimi z publicznością. Współtworzy zespół Fortepiano Kwintet, jeden z nielicznych kwintetów skupiających się na wykonawstwie historycznym kameralistyki fortepianowej.

fot. Magdalena Hałas