Wykonawcy:
Projekt Muzyczne Mosty
Robert Bachara - skrzypce
Agnieszka Świątkowska - skrzypce
Jacek Dumanowski - altówka
Mariusz Grochowski - altówka
Konrad Górka - wiolonczela
Repertuar:
W swoich późnych dziełach coraz chętniej sięga Beethoven po formy polifoniczne, wariacyjne, zagęszcza fakturę, komplikuje formę. Kwintet smyczkowy c-moll z roku 1817 to dzieło skomponowane na podstawie wcześniejszego dzieła kameralnego. Dlaczego twórca sięga ponownie po Trio fortepianowe z op. 1? Kogo widzi, gdy przygląda się młodzieńczemu utworowi? Kim się staje? Czy chce po ponad dwudziestu latach poprawić swoje dzieło czy uznaje je za szczególnie udane i warte ukazania w nowej odsłonie?
Prawie dwadzieścia lat dzieli także kwintety smyczkowe Mendelssohna. Czy II Kwintet to udany powrót do tego gatunku? Mendelssohn uważa, że nie. Być może dlatego już więcej do niego nie wraca. Nie decyduje się na publikację powstałego latem 1845 roku dzieła; wydane zostało dopiero pośmiertnie. Czy słusznie? Co mówi nam to o jego twórcy?
Nic nie jest bardziej nieznośne niż konieczność przyznawania się do własnych błędów.
Beethoven