Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
07 06-2024
godz. 19:30
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Oratoryjne
Rodzaj abonamentu S – koncerty symfoniczne
CENA BILETÓW: Strefa I - normalny: 70 zł Strefa I - ulgowy: 60 zł Strefa II - normalny: 60 zł Strefa II - ulgowy: 50 zł Strefa III - normalny: 45 zł Strefa III - ulgowy: 35 zł miejsca z ograniczoną widocznością: 30 zł
KUP BILET
Przewijaj wydarzenia
ZAKOŃCZENIE SEZONU ARTYSTYCZNEGO
07-06-2024 godz. 19:30 S – koncerty symfoniczne SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: Strefa I - normalny: 70 zł Strefa I - ulgowy: 60 zł Strefa II - normalny: 60 zł Strefa II - ulgowy: 50 zł Strefa III - normalny: 45 zł Strefa III - ulgowy: 35 zł miejsca z ograniczoną widocznością: 30 zł KUP BILET

Wykonawcy:

Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej

Alexander Humala – dyrygent
Francesca Pusceddu - sopran

Sophie Harmsen – mezzosopran

Adam Sobierajski – tenor

Bernhard Hansky – baryton

Piotr Piwko – chórmistrz


Repertuar:

Felix Mendelssohn – Oratorium Eliasz op. 70

Koncert z przerwą, czas trwania ok. 2 godz. 40 min.


Dzieje Eliasza – najsłynniejszego proroka Starego Testamentu – opisał dźwiękami w swym oratorium Felix Mendelssohn. To drugie, po Paulusie, jego wielkie monumentalne dzieło. Mendelssohn planował jeszcze skomponowanie trzeciego oratorium – Christus op. 47; nie zostało ukończone, pracę nad nim przerwała śmierć kompozytora.

Eliasz op. 70 (prawykonanie 1846, rewizja utworu 1847) skupia, jak w soczewce, cechy indywidualnego stylu kompozytora: transparentność czy nawet lekkość faktury (rodem ze Snu nocy letniej i Mendelssohnowskiej Elfenmusik), barwną i wystawną orkiestrację (odsyłającą do oratoriów Haendla), romantyczną fantazję melodyczną czy dramaturgię zależną od muzycznego wyrazu. Oratorium Mendelssohna jest przede wszystkim dramatem chóralnym: to chór jest tu postacią kluczową – przypisana mu została istotna rola przekazu treści i przesłań najważniejszych. Kompozytor po mistrzowsku operuje w swym dziele emocjami: tymi rozgorączkowanymi, typowo romantycznymi i tymi skupionymi, modlitewno-kontemplacyjnymi. W muzyce występują też barwne efekty teatralne ilustrujące żywioły: burzę, ogień czy trzęsienie ziemi.


Małgorzata Janicka-Słysz