
Wykonawcy:
Beata Kraska-Kosiara – sopran
Anna Zawisza – sopran
Adrian Nowak – harfa
Kamil Kuc – obój
Witold Pelka – konferansjer
Repertuar:
Miejsca są nienumerowane.
Beata KRASKA-KOSIARA – sopran, absolwentka Akademii Muzycznej Wydziału Wokalno – Aktorskiego w Krakowie, w klasie śpiewu prof. Marka Rzepki oraz Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Magdaleny Krzyńskiej. Ponadto ukończyła Wydział Pedagogiczno – Artystyczny o kierunku: Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuki Muzycznej Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego, Wydział Wokalny Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. K. Szymanowskiego w Rzeszowie oraz I stopnień Niepaństwowej Szkoły Muzycznej w Sokołowie Małopolskim w klasie fortepianu.
Solistka Teatru Muzycznego Arte Creatura, w którym kreuje min. rolę Hrabiny w operetce Wiedeńska krew J. Straussa. W latach 2017 – 2022 solistka Teatru Muzycznego Olimpia w Rzeszowie, Polskiego Teatru Muzycznego „Scena Retro” w Warszawie oraz sopranistka zespołów: Cracow Singers i Chóru Polskiego Radia. Od sezonu artystycznego 2021/2022 Artystka Chóru Filharmonii Krakowskiej.
W swym repertuarze posiada arie operowe, operetkowe, musicalowe, różnorodne pieśni, utwory okresu międzywojennego, muzykę filmową oraz muzykę sakralną. Swe umiejętności doskonaliła podczas wielu kursów Mistrzowskich, uczestnicząc min. w Master Class Mariusza Kwietnia, Heleny Łazarskiej, Ewy Podleś, Ewy Iżykowskiej, Stefanii Toczyskiej, Carlosa Cebro; warsztatach aktorskich z Waldemarem Obłozą, Ivo Bochwat i warsztatach lektorskich z Maciejem Jabłońskim.
Brała udział w symfonicznym projekcie Magia kina: polskie piosenki czarno - białego ekranu, wystawianym w Filharmoniach w Polsce. Jest autorką koncertów: Muzyczny kalejdoskop, Muzyką poprzez czas i pamięć, Na Urodzinach u Pana Moniuszki, Ogrody Hiszpanii, Perły Baroku. Ponadto stworzyła scenariusze trzech koncertów cyklu Wokół tańca Filharmonii Krakowskiej.
Występowała solistycznie min. w Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii w Lublinie, Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Operze Nova, Operze Krakowskiej, w Zamku Królewskim w Warszawie, Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. J. Kiepury, w Piwnicy pod Baranami, Kieleckim Centrum Kultury, Instytucie Sztuk Muzycznych w Rzeszowie, Regionalnym Centrum Pogranicza Kultur w Krośnie oraz Zespole Parkowo – Pałacowym w Ostromecku.
fot. Sebastian Fiedorek
Anna ZAWISZA – sopran. Ukończyła Liceum Muzyczne w Tarnowie, w klasie kontrabasu i śpiewu, a następnie, z wyróżnieniem, Wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie. Była stypendystką Ministra Kultury w 2004 roku.
Swoje umiejętności doskonali biorąc udział kursach mistrzowskich, prowadzonych przez Kaia Wessela, Charlesa Danielsa, Olgę Pasiecznik, Petera Koojia i Vincenta Dumestre.
Od wielu lat, jako solistka i kameralistka współpracuje z zespołami, takimi jak: Gabrielli Consort, Le Poeme Harmonique, Vox Luminis, Collegium 1704, Vasa Consort, Capella Napolitana, Capella Cracoviensis.
Koncertuje w kraju i za granicą, w ramach wydarzeń muzycznych, między innymi Misteria Paschalia, Actus Humanus, Opera Rara, Festival de Musique Baroque d'Ambronay, Festival Oude Muziek Utrecht i Wratislavia Cantans pod batutą znamienitych dyrygentów m.in.: Paula Goodwina, Andrew Parrota, Antonio Florio, Vaclava Luksa, Vincenta Dumestre, Ottavio Dantone i Fabio Bonizzoniego.
Na stałe związana z Chórem Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie.
Na swoim koncie posiada liczne nagrania studyjne, m.in. muzykę do spektaklu „Łucja Szalona” w reżyserii Magdaleny Piekorz oraz „Karnawał, czyli pierwsza żona Adama”, których premiery odbyły się w Teatrze Słowackiego w Krakowie, płytę pt.: „Muzykalia Łańcuckie”, cztery płyty we współpracy z wydawnictwem Musicon zawierające odnalezioną muzykę jasnogórską oraz, realizowane przez Polskie Radio i nagrodzone w 2024 roku Fryderykiem nagranie dramatopery Agaty Zubel „Oresteja” i Opera Omnia- Psalmy Mikołaja Gomółki pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej – Bennett.
fot. Sylwia Sygnator
Adrian NOWAK – harfista, solista, nauczyciel, muzyk kameralny i orkiestrowy. W roku 2019 uzyskał dyplom z wyróżnieniem i tytuł magistra w klasie harfy, pod kierunkiem prof. Florence Sitruk i dr hab. Ireny Czubek-Davidson w Akademii Muzycznej w Krakowie. Swój warsztat doskonalił również w ramach edukacji zagranicznej w Universität für Musik und Darstellende Kunst w Graz (prof. Margit Süß-Schellenberger), Hochschule für Musik „Hanns Eisler” w Berlinie (prof. Maria Graff) oraz University of Music Brescia we Włoszech realizując program Artist Diploma.
Uczestnik licznych kursów mistrzowskich i projektów międzynarodowych podczas których pracował m. in. z Isabelle Moretti, Isabelle Perrin czy Arianną Savall. Od 2018 roku stale kształci się i współpracuje z Ritą Costanzi, której osobowość oraz sposób interpretacji muzycznej wywarło wielki wpływ na jego rozwój i działalność artystyczną.
Laureat prestiżowych konkursów muzyki solowej i kameralnej. Koncertował m. in. w Siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Operze Lwowskiej oraz Lwowskiej Sali Organowej. W 2019 roku wystąpił podczas 14 edycji Festiwalu Muzycznego Santa Caterina w Jaragua do Sul (Brazylia). Występował również podczas licznych festiwali w kraju i za granicą takich jak Festiwal Muzyka na Szczytach (Zakopane), Tynieckie Recitale Kameralne (Tyniec/Kraków), Arpa GRAZiosa (Graz, Austria), 10. Krakowska Jesień Muzyczna czy European Harp Symposium „Stellae Matutinae” (Feldkirch, Austria). Współpracuje również z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą, m.in. Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Filharmonia Krakowska, Capella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia, Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt.
Założyciel i harfista Krakowskiego Kwintetu Harfowego oraz Mauris Ensemble, z którymi skupia się na odkrywaniu i propagowaniu repertuaru kameralnego z harfą. Nader chętnie współpracuje z polskimi i zagranicznymi kompozytorami dokonując prawykonań utworów solowych, kameralnych i orkiestrowych. Koncertuje również z autorskim zbiorem miniatur na harfę „Memoria Mea”, które są prezentowane w konfiguracjach solowych i kameralnych. Oprócz muzyki klasycznej realizuje wiele projektów z muzyki eksperymentalnej i improwizowanej – czego efektem jest m. in. projekt LIQUID – łączący muzykę improwizowaną, elektroniczną i eksperymentalną. W 2023 roku otrzymał Stypendium Młodej Polski a w roku 2024 Stypendium Twórcze Miasta Krakowa. W grudniu 2024 roku ukazała się jego debiutancka płyta solowa „REFLECTION” (CD ACCORD) z muzyką na harfę solo polskich kompozytorów.
fot. Klaudyna Schubert
Kamil KUC – oboista Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Członek zespołu Cracow Golden Quintet. Laureat międzynarodowych konkursów solistycznych i kameralnych.
Naukę gry na oboju rozpoczął w wieku 9 lat pod okiem Mirosława Draka w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Edukację muzyczną kontynuował na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie Jerzego Kotyczki oraz Maksymiliana Lipienia. Równocześnie uczestniczy regularnie w kursach mistrzowskich prowadzonych przez światowej klasy oboistów, takich jak m.in. David Walter, Stefan Schilli, Emanuel Abbühl.
W 2016 r. otrzymał nagrodę Grand Prix na międzynarodowym konkursie instrumentalistów dętych i perkusyjnych „Horns of Bukovyna" w Ukrainie. Rok później zdobył I nagrodę z kwintetem dętym na międzynarodowym konkursie „Svirel" w Słowenii.
Wiosną 2018 r. otrzymał nagrodę Grand Prix na I Ogólnopolskim Konkursie Obojowym w Krakowie.
Jako solista koncertował z Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Sinfonią Iuventus oraz Krakowską Młodą Filharmonią.
W 2023 r. otrzymał Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, dzięki któremu zrealizował nagranie płytowe Polish Wind Quintets vol. 2" z Cracow Golden Quintet.
fot. Anita Wąsik
Witold PELKA - polonista, satyryk, pedagog, konferansjer. Od wielu lat prowadzi koncerty i cykliczne imprezy muzyczne w całym kraju. Współpracuje z Filharmonią Kaliską i organizatorami Koncertów Chopinowskich w Antoninie, prowadzi recitale artystów operowych wielu polskich scen. Miłośnik narracji koncertowych opartych na szerokich kontekstach kulturowych. Autor humoresek emitowanych na antenie Radia Wrocław i w Programie Trzecim Polskiego Radia.
Twórca scenariuszy teatralnych i skeczy kabaretowych publikowanych w prasie ogólnopolskiej. Pisze dla pism „Piosenka” i „Biblioteka w szkole”. Autor tekstów piosenek przygotowanych przez kwartet smyczkowy „AQuartet” w programie „Pół żartem pół dźwiękiem, czyli piosenki z wydźwiękiem”. Laureat konkursu literackiego „Nasłuchiwanie. Niepodległość” na dramat radiowy zrealizowany w Teatrze Polskiego Radia. Autor publikacji o tematyce regionalnej. Animator kultury, twórca cyklu muzycznego „Perły w koronie” promującego młodych artystów i studentów uczelni artystycznych.
fot. Grzegorz Kosmala
Partner: