Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
06 04-2025
godz. 19:00
Miejsce Sala Senatorska na Wawelu
Rodzaj koncertu Wieczory Wawelskie
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 90 zł ULGOWY: 80 zł
Przewijaj wydarzenia
Wieczór Wawelski
06-04-2025 godz. 19:00 Wieczory Wawelskie Sala Senatorska na Wawelu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 90 zł ULGOWY: 80 zł

Wykonawcy:

Klaudia Czyszczoń – sopran

Lidia Sosnowska – sopran

Aleksandra Korzonek-Woźniak – alt

Joanna Święszek-Przeliorz – alt

Bartłomiej Chorąży – tenor

Piotr Windak – tenor

Paweł Dachowski – bas

Michał Barański – bas



Repertuar:

Giovanni Pierluigi da Palestrina – Magnificat
Hans Leo Hassler – Dixit Maria
Michael Praetorius – En Natus est Emanuel
Thomas Tallis – Libera nos
                         – If ye love me
Mariusz Kramarz – Pone me ut signaculum
Mikołaj Gomółka – Nieście chwałę mocarze
Felix Mendelssohn – Richte mich, Gott
                                  – Beati mortui
Mikołaj Zieleński – Ego sum Pastor bonus
William Byrd – Pascha nostrum
Zoltan Kodaly – Stabat Mater
Grzegorz Gerwazy Gorczycki – Sepulto Domino
Gesualdo da Venosa – Recessit Pastor noster
Josef Rheinberger – Abendlied
Philip Stopford – Lully, lulla, lullay


Miejsca są nienumerowane.


Klaudia CZYSZCZOŃ – absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie śpiewu so¬lowego Agnieszki Monasterskiej oraz logopedii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doskonaliła się na kursach mistrzowskich m.in. pod kierunkiem Mariusza Kwietnia, Piotra Beczały, Andrzeja Dobbera. Występowała w Operze Krakowskiej, m.in. jako Pamina w Czarodziejskim flecie i Despina w Così fan tutte W.A. Mozarta, a także z Chórem Polskiego Radia, Cracow Singers i Cracow Baroque Consort. Solistka 16. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie (utwór z filmu Avatar: Istota wody). Laureatka II miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Władysława Żeleńskiego.


Lidia SOSNOWSKA – absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie Macieja Gallasa. Brała udział w kursach mistrzowskich m.in. z Mariuszem Kwietniem, Piotrem Beczałą i Teru Yoshihara. Wystąpiła jako Tatiana w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego oraz Kleopatra w Juliuszu Cezarze G.F. Haendla. W 2018 roku wystąpiła na festiwalu „Muzyka w Starym Krakowie”, wykonując Pieśni kurpiowskie K. Szymanowskiego oraz pieśni F. Schuberta.


Aleksandra KORZONEK-WOŹNIAK – absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie Agnieszki Monasterskiej oraz Wydziałów Filozoficznego i Polonistyki UJ. Obecnie doskonali warsztat pod kierunkiem Dariusza Grabowskiego. Występuje jako solistka i kameralistka, współtworzy sekstet Sei Terre, specjalizujący się m.in. w polskiej muzyce współczesnej. Bliskie są jej przedsięwzięcia na styku muzyki, teatru i literatury, czego efektem był m. in. spektakl Obiecaj mi, że wojny nie będzie w reżyserii Dominiki Przybyszewskiej (Festiwal Boska Komedia, Forum Młodej Reżyserii).


Joanna ŚWIĘSZEK-PRZELIORZ – absolwentka wokalistyki Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie oraz muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doskonaliła warsztat na kursach prowadzonych m.in. przez Mariusza Kwietnia, Charlotte Lehmann, Piotra Kusiewicza. Koncertuje jako solistka i kameralistka, specjalizując się w repertuarze oratoryjnym i pieśniowym. Członkini zespołów: Octava Ensemble, Collegium Zieleński, Górecki Chamber Choir. Współpracowała przy licznych nagraniach płytowych. Regularnie koncertuje z pianistką Dominiką Peszko. Występowała m.in. w Rodelindzie G.F. Haendla, Weselu Figara W.A. Mozarta, Dydonie i Eneaszu H. Purcella.


Bartłomiej CHORĄŻY – absolwent Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie Jacka Ozimkowskiego. Doskonalił warsztat pod kierunkiem Dariusza Grabowskiego, uczestniczył w kursach interpretacji muzyki barokowej. Występował m.in. w Weselu Figara W.A. Mozarta oraz operach Rigoletto i Traviata G. Verdiego. Brał udział w festiwalach: Misteria Paschalia, Actus Humanus, Festiwal Gorczyckiego. Współpracuje z Octava Ensemble i Cracow Baroque Consort. W ramach Męskiego Zespołu Wokalnego Filharmoników Krakowskich wykonuje koncerty z cyklu Cafe Bodo, Hity Brodwayu oraz wiele innych.


Piotr WINDAK – absolwent Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie na kierunkach: muzyka kościelna i klawesyn. Wokalista, organista, klawesynista i dyrygent. Występował pod kierownictwem wybitnych osobistości z dziedziny muzyki dawnej, m.in. Philippe’a Herreweghe, Skipa Sempé, Roberta Hollingworthe’a, Alfreda Bernardiniego, Fabia Bonizzoniego, Wima Becu, Michele’a Pasottiego, Owaina Parka, Agnieszki Budzińskiej-Bennet, Marcina Szelesta, Marka Toporowskiego, Jana Tomasza Adamusa. Specjalizuje się w muzyce barokowej i renesansowej. Współpracował z zespołami takimi jak Collegium Vocale Gent, Capella Cracoviensis, Cracow Singers, Cracow Baroque Consort. Dyrygent Chóru Kameralnego „Marana Tha” w Wieliczce. Posiada bogaty dorobek płytowy.


Paweł DACHOWSKI – jako artysta występował w licznych koncertach w kraju razem z zespołami Filharmonii Krakowskiej, a jego doświadczenie obejmuje również współpracę z Filharmonią Narodową w Warszawie oraz Chórem Polskiego Radia w Krakowie. Brał udział w nagraniach wielu płyt, wykonując utwory wybitnych kompozytorów, takich jak M. Gomółka, H.M. Górecki, K. Szymanowski czy K. Penderecki. Współpracował także z zespołem Cracow Singers, z którym nagrał album zawierający sonety miłosne W. Szekspira w muzycznej interpretacji S. Sojki.


Michał Jan BARAŃSKI – absolwent Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie i w Łodzi, chórmistrz, dyrygent, śpiewak i pedagog. Były wykładowca Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej i Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W latach 2012–2020 zastępca kierownika chóru Teatru Wielkiego w Łodzi, dyrygent wielu łódzkich zespołów chóralnych. Związany z zespołami: Cracow Singers, Cracow Baroque Consort, Floripari, Prima Consort. Laureat licznych nagród chóralnych. Prowadził warsztaty edukacyjne dla nauczycieli. W repertuarze solowym posiada wybrane partie barytonowe i basowe z oratoriów i kantat mistrzów baroku, drugoplanowe role solowe oper romantycznych i operetek, a jego szczególnie ulubiona partia to baryton w Carmina Burana C. Orffa.



Partner: