Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
12 05-2024
godz. 19:00
Miejsce Sala Senatorska na Wawelu
Rodzaj koncertu Wieczory Wawelskie
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 65 zł ULGOWY: 55 zł
KUP BILET
Przewijaj wydarzenia
Wieczór Wawelski
12-05-2024 godz. 19:00 Wieczory Wawelskie Sala Senatorska na Wawelu
CENA BILETÓW: NORMALNY: 65 zł ULGOWY: 55 zł KUP BILET

Wykonawcy:

Magdalena Di Blasi – flet

Andrzej Zawisza – klawesyn 



Repertuar:

Johann Joachim Quantz – Sonata G-dur QV 1:109
Johann Sebastian Bach – Sonata C-dur BWV 1033
Jacques Duphly – La de Belombre na klawesyn solo
Antoine Forqueray – La Portugaise na klawesyn solo
Claude Balbastre – La Lugeac na klawesyn solo
Antonio Vivaldi / J.J. Rousseau – La printemps de Vivaldi na flet solo
Antonio Vivaldi – Sonata C-dur RV:48
Joseph Bodin de Boismortier – Sonata e-moll op. 91 nr 4


Miejsca są nienumerowane.



Magdalena DI BLASI – flecistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Kazimierza Moszyńskiego, Hochschule für Musik w Detmold i Akademii im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Jànosa Bàlinta, była stypendystka programu Sokrates/Erasmus w Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie prof. Mirjam Nastasi i prof. Roberta Aitkena. Występuje jako solistka, kameralistka oraz muzyk orkiestrowy.

Szczególne zamiłowanie artystki do muzyki kameralnej oraz symfonicznej przyczyniło się do wielu owocnych współpracy. Miała przyjemność występować z tak znakomitymi muzykami jak: Jànos Bàlint, Agata Zubel, Michał Nagy, Robert Aitken, Helmut Rilling, Joanna Konarzewska, Wiesław Suruło, György Györiváni-Ráth, Anna, Malwina Lipiec, Paweł Wajrak, Andrzej Zawisza. Uczestniczyła m.in. w festiwalach: Opera Rara, Bodenseefestival, Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena, Sacrum Profanum, Muzyka w Starym Krakowie, Ebneter Kultursommer, Chopin i jego Europa, Muzyka na Szczytach, Dni Schuberta w Tarnowie, Gdański Festiwal Muzyczny, Unsound Festival, Koherencje, Krakowska Jesień Muzyczna. Wielokrotnie brała udział w Koncertach Uniwersyteckich UJ, występowała w Salonie Poezji Anny Dymnej. Współpracowała z Junge Oper Stuttgart, kwintetem fletowym Ensemble Flautomobil, z zespołem Camerata Academica Freiburg, a także z fundacją Yehudi Menuhin Live Music Now. Magdalena Di Blasi prowadzi działalność artystyczną jako pierwsza flecistka orkiestry Filharmonii Krakowskiej, z którą występuje także w roli solistki. Bierze również udział w projektach zespołów takich jak: Tarnowska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Capella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia, Polish Art Philharmonic. Ponadto współtworzy trio Mauris Ensemble i Krakowski Kwintet Harfowy. Bierze udział w licznych programach edukacyjnych, propagujących muzykę klasyczną wśród młodego pokolenia. Jej zainteresowania skupiają się też wokół jazzu i muzyki elektronicznej.
stylizacja i fotografia - Monika Stec, Patrycja Wojnowska



Andrzej ZAWISZA – ukończył z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie klawesynu Magdaleny Myczki, oraz studia podyplomowe w klasie Elżbiety Stefańskiej. W latach 2003–2005 studiował w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, w klasie klawesynu Jamesa Johnstone’a oraz śpiewu Andrew Watts’a. Swój warsztat wokalny kształcił również pod kierunkiem Dame Emmy Kirkby i Mhairi Lawson.

Jako realizator basso continuo pracował pod kierunkiem Monici Huggett, Rachel Podger, Anthony'ego Rooleya, Paula Goodwina, Jacqussa Ogga, Łukasza Borowicza oraz Christiana Curnyna.

Trzykrotny stypendysta Dartington International Summer School w klasie klawesynu Colina Tilney’a. Uczestnik międzynarodowych kursów w Jerozolimie w klasie Johna Tolla, w Cambridge w klasie Petera Holmana, w Casa de Mateus w klasie Jacquesa Ogga, oraz licznych warsztatów, które prowadzili: Elżbieta Stefańska, Huguette Dreyfus, Kenneth Gilbert, Mark Kroll, Jacques Ogg i Kenneth Weiss. Laureat Stypendium Twórczego i Nagrody Miasta Krakowa (2001) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2002) w dziedzinie muzyki. Zdobywca pierwszej nagrody na VIII Broadwood Harpsichord Competition w Londynie (2005).

Jako klawesynista (solista i kameralista) współpracuje z wieloma zespołami muzyki dawnej m.in. Florilegium, Sonnerie, La Serenissima, Camerata Vivaldi, The English Baroque Trio, Phantasticus, oraz z wieloma orkiestrami i zespołami kameralnymi w kraju, takimi jak Opera Krakowska, Filharmonia Krakowska, Filharmonia Rzeszowska, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, czy Tarnowska Orkiestra Kameralna, z którą dokonał nagrań utworów Vivaldiego, Albinoniego i Haendla.

Koncertował na Ukrainie, w Szwajcarii, Niemczech, Francji, we Włoszech, Austrii, Portugalii, Hiszpanii, Izraelu, Irlandii, Anglii (Wigmore Hall, Saint-Martin-in-the-Fileds, Fenton House, Handel House) i Szkocji (recitale na muzealnych instrumentach z Russel Collection w Santa Cecylia Hall w Edynburgu, Benton Fletcher Collection w Fenton House w Londynie, Cobe Collection w Hatchlands).

Andrzej Zawisza jest asystentem w Katedrze Klawesynu i Instrumentów Dawnych, współpracuje również z wydziałem wokalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej i Towarzystwa Bachowskiego w Krakowie oraz założycielem i kierownikiem artystycznym zespołu Estravaganza, z którym dokonał multimedialnego nagrania kantat J.S. Bacha dla japońskiej wytwórni IMC.

fot. Izabela Zych