Filharmonia Krakowska
Instytucja kultury województwa małopolskiego
A- A A+
Szukaj

Menu

Miejsca zostały obecnie zablokowane na czas rezerwacji.
11 11-2025
godz. 12:00
Miejsce SALA KONCERTOWA FILHARMONII
Rodzaj koncertu Koncerty Specjalne
Rodzaj abonamentu
CENA BILETÓW: normalny: 45 zł ulgowy: 35 zł z Kartą Dużej Rodziny: 25 zł miejsca z ograniczoną widocznością: 20 zł
Przewijaj wydarzenia
KONCERT Z OKAZJI ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI
11-11-2025 godz. 12:00 SALA KONCERTOWA FILHARMONII
CENA BILETÓW: normalny: 45 zł ulgowy: 35 zł z Kartą Dużej Rodziny: 25 zł miejsca z ograniczoną widocznością: 20 zł

Wykonawcy:

Krakowska Młoda Filharmonia - Orkiestra ZPSMuz im. M. Karłowicza w Krakowie

Tomasz Chmiel – dyrygent
Bernarda Grembowiec – sopran

Joanna Święszek-Przeliorz – alt

Bartłomiej Chorąży – tenor

Paweł Szarpak - bas

Repertuar:

Najpiękniejsze polskie piosenki patriotyczne, opracowanie Tomasz Chmiel:

Rota – sł. Maria Konopnicka, muz. Feliks Nowowiejski

Maszerują strzelcy – sł. Bolesław Lubicz Zahorski, Leon Łuskino, muz. Leon Łuskino

Rozszumiały się wierzby – sł. Roman Ślęzak, muz. Wasilij Agapkin

Warszawianka 1831 – sł. Casimir Delavigné, przekład na język polski: Karol Sienkiewicz, muz. Karol Kurpiński

Przybyli ułani – sł. Feliks Gwiżdż, muz. krakowska melodia ludowa

Czerwone maki – sł. Feliks Konarski, muz. Alfred Schütz

Warszawskie dzieci – sł. Stanisław Ryszard Dobrowolski, muz. Andrzej Panufnik

Gdzie są chłopcy z tamtych lat – sł. Wanda Sieradzka, muz. Pete Seeger

Dziś do Ciebie przyjść nie mogę – sł. i muz. Stanisław Magierski

Dziś idę walczyć, mamo – sł. Józef Szczepański, muz. Małgorzata Godlewska (solo - Gabryś Golik)

O mój rozmarynie – sł. autor nieznany (dwie zwrotki: Wacław Denhoff-Czarnocki), muz. autor nieznany

Rozkwitały pąki – sł. Kazimierz Wroczyński, Jan Lankau, muz. Mieczysław Kozar-Słobócki

Ułani, ułani – sł. i muz. autor nieznany

Pierwsza kadrowa – sł. Tadeusz Oster-Ostrowski, Wacław Kazimierz Graba-Łęcki, meloda ludowa

Wojenko, wojenko – autorzy nieznani

My pierwsza brygada – sł. Andrzej Hałaciński, Tadeusz Biernacki, melodia Marsza Kieleckiego



Uruchamiamy sprzedaż dodatkowej puli biletów w cenach regularnych. Bilety do nabycia wyłącznie w kasie biletowej. Brak możliwości rezerwacji miejsc.


11 listopada, w 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości i niezawisłości państwowej po I Wojnie Światowej, pragniemy zaprosić Państwa na uroczysty koncert upamiętniający te wielkie wydarzenia dla naszego narodu. Koncert z okazji Święta Niepodległości, to przegląd najpiękniejszych pieśni patriotycznych, które śpiewane były od pokoleń i na stałe wrosły w serca Polaków. Rozszumiały się wierzby płaczące; Ułani, ułani czy Czerwone maki na Monte Cassino to melodie obecne w każdym domu i znane wszystkim niezależnie od daty urodzenia, poglądów politycznych czy miejsca w społeczeństwie. To dziedzictwo zawarte w pieśni i historia zapisana w słowach.


Serdecznie zapraszamy do wspólnego świętowania Dnia Niepodległości naszej Ojczyzny.





Bernarda GREMBOWIEC – edukację muzyczną rozpoczęła w Studium Wokalno-Baletowym przy Operetce Śląskiej w Gliwicach w klasie śpiewu Alicji Maksymowicz. Równocześnie występowała na scenie Operetki Śląskiej. Ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Wojciecha Jana Śmietany i Jacka Ozimkowskiego. Doskonaliła swoje umiejętności, uczestnicząc w wielu warsztatach wokalnych, prowadzonych m.in. przez Annę Reynolds, Christiana Elsnera, Paula Eswooda, Ryszarda Karczykowskiego, Dariusza Grabowskiego.

Śpiewała m.in. w Kantacie o kawie J.S. Bacha (Lieschen), w adaptacji Czarodziejskiego fletu W.A. Mozarta jako spektaklu dla dzieci i młodzieży pod dyr. Tomasza Chmiela (Pamina), operze The Fairy Queen H. Purcella pod dyrekcją P. Eswooda.
Od 2001 r. na stałe związana jest z Chórem Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie jako artystka wokalistka. Posiada zróżnicowany repertuar pieśniowy, oratoryjno-kantatowy, operowy i operetkowy. W Filharmonii Krakowskiej zadebiutowała w 2002 r. na scenie kameralnej z cyklem pieśni Frauenlieben und Leben R. Schumana i ariami W.A. Mozarta z pianistą Mirosławem Herbowskim.
Zdjęcie wykonała marka Bytom



Joanna ŚWIĘSZEK-PRZELIORZ – ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Agnieszki Monasterskiej oraz studia muzykologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim. Brała udział w licznych kursach wokalnych, prowadzonych przez uznanych na całym świecie pedagogów, m.in. Charlotte Lehmann, Rosemarie Landry, Mariusza Kwietnia, Piotra Kusiewicza, Evę Blahovą, Ryszarda Karczykowskiego, Marka Rzepkę, Dariusza Grabowskiego.
Koncertuje w kraju i za granicą jako solistka i kameralistka, specjalizująca się w repertuarze oratoryjno-kantatowym i pieśniowym. Jest członkiem prowadzonego przez Zygmunta Magierę oktetu wokalnego Octava Ensemble, uznanego przez krytyków muzycznych za jeden z najciekawszych zespołów wokalnych młodego pokolenia. Z Octava Ensemble wykonuje w Polsce i za granicą (Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, Australia, Hiszpania, Turcja, Niemcy, Słowacja) muzykę od renesansu po współczesność (w tym utwory rozrywkowe), dokonała kilku nagrań płytowych, m.in. Bartłomiej Pękiel. Opera Omnia i Jacek Różycki. Opera Omnia. Współpracuje również z zespołem Collegium Zieleński pod kierownictwem Stanisława Gałońskiego, z którym nagrała dzieła wszystkie Mikołaja Zieleńskiego (6 płyt, vol. 1 otrzymał nagrodę L’Orphée D’Or w 2012 roku), z Górecki Chamber Choir, Chórem Polskiego Radia, Chórem Mieszanym Katedry Wawelskiej. Jest członkiem Chóru Filharmonii Krakowskiej. Ma ponadto na swoim koncie partie operowe, m.in. w Rodelindzie G.F. Haendla, Weselu Figara W.A. Mozarta, Dydonie i Eneaszu H. Purcella.
Na co dzień pracuje z pianistką i kameralistką Dominiką Peszko, z którą wykonuje recitale pieśni, a także dokonuje nagrań, m.in. pieśni W. Żeleńskiego.
fot. Sylwia Sygnator


Bartłomiej CHORĄŻY – absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego Jacka Ozimkowskiego. Swój warsztat wokalny doskonali, współpracując z Dariuszem Grabowskim. Brał udział w mistrzowskich kursach interpretacji i wykonawstwa polichóralnej muzyki barokowej, prowadzonych przez Josa Van Veldhovena.
Występował w operach takich jak Wesele Figara W.A. Mozarta, Rigoletto i Traviata G. Verdiego na Międzynarodowym Festiwalu Bursztynowym – Opera Europy, w Filharmonii Kaliningradzkiej oraz Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. Podczas Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. A. Sari w Nowym Sączu w 2017 roku wykonywał partie solowe w kantatach J.S. Bacha. Brał czynny udział w wielu festiwalach, w tym m.in. w Festiwalu Misteria Paschalia, prezentując dzieła z polskiej i angielskiej literatury baroku, w Actus Humanus (dzieła Bartłomieja Pękiela) czy trzykrotnie w Międzynarodowym Festiwalu im. G.G. Gorczyckiego, wykonując wraz z Cracow Royal Singers dzieła polskich mistrzów muzyki barokowej.
Od 2012 r. jest członkiem Chóru Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, z którym występował pod batutą takich dyrygentów, jak Alexander Liebreich, Ola Rudner, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Evgen Savchuk, Helmuth Rilling, Roland Bader, Charles Olivieri-Munroe, Jacek Kasprzyk, Sirkka-Liisa Kaakiknen-Pilch, Jos Van Veldhoven; oraz z powodzeniem wykonywał partie solowe. W ramach Męskiego Zespołu Wokalnego Filharmoników Krakowskich wykonuje koncerty z cyklu Cafe Bodo, Hity Brodwayu oraz wiele innych. Od 2016 r. współpracuje również z oktetem wokalnym Octava Ensemble. Współzałożyciel zespołu wokalnego Cracow Baroque Consort.
fot. Sebastian Dudek


Paweł SZARPAK - karierę artystyczną rozpoczął w 1997 r., współpracując z Teatrem Powszechnym w Radomiu. W 2003 r. ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu Andrzeja Bieguna. W latach 1998–2003 uczestniczył w licznych kursach wokalnych, m.in. Ryszarda Karczykowskiego, oraz w Internationales Gesangsseminar, organizowanym przez Rudiego Riemera. W 2001 r. otrzymał wyróżnienie na konkursie wokalnym Oper Oder-Spree.
W 2001 r. podjął pracę w Chórze Filharmonii Krakowskiej, współpracując także z czołowymi chórami zawodowymi Krakowa – Capellą Cracoviensis, Chórem Polskiego Radia oraz Operą i Operetką w Krakowie. Uczestniczył w wielu przedsięwzięciach scenicznych, wykonując m.in. główne partie w operach Mozarta, Bizeta, Purcella, Donizettiego; wielokrotnie występował także w charakterze solisty na estradzie Filharmonii Krakowskiej. Oprócz muzyki klasycznej, z powodzeniem odnajduje się w muzyce popularnej i rozrywkowej. Od wielu lat jest wokalistą znanego zespołu szantowego Wikingowie.
fot. Krzysztof Kalinowski








Tomasz CHMIEL - pochodzi z Rzeszowa, gdzie ukończył z wyróżnieniem klasę fortepianu w Państwowym Liceum Muzycznym. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dyrygentury Jerzego Katlewicza oraz w klasie fortepianu Marka Koziaka. Oba kierunki ukończył z wyróżnieniem.

Dwukrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki, wyróżniony Stypendium Twórczym Miasta Krakowa. Laureat I nagrody w I Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku. Wielokrotny uczestnik seminariów Helmutha Rillinga Akademii Bachowskiej w Stuttgarcie, a także kursów mistrzowskich w Salzburgu oraz Południowej Irlandii. Związany z macierzystą uczelnią, pracuje na stanowisku adiunkta. Dyrygent gościnny Filharmonii Krakowskiej, Rzeszowskiej, Częstochowskiej, Dolnośląskiej, Szczecińskiej, NOSPR. Współpracuje z Operą Krakowską. Przez lata związany z Teatrem Muzycznym w Lublinie, Krakowską Operą Kameralną. Szef Krakowskiej Młodej Filharmonii, z którą zdobył I miejsce w I Ogólnopolskim Konkursie Orkiestr Szkół Muzycznych II Stopnia. Poza krajem koncertował w Szwecji, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii oraz w Korei Południowej.

Szczególną uwagę poświęca muzyce polskiej. Opracował z rękopisu głosy orkiestrowe i wykonał zapomnianą I Symfonię Artura Malawskiego. Zinstrumentował na orkiestrę symfoniczną cykl pieśni Chopina, Karłowicza, a także polskie piosenki przedwojenne, pieśni patriotyczne, kolędy, pieśni maryjne. Opracował wykonawczo Koncert fortepianowy T. Leszetyckiego – większość tych opracowań została nagrana i wydana na płytach. Na potrzeby orkiestr kameralnych opracował również opery Don Pasquale, Napój miłosny Donizettiego, Torreador Adama, Krakowiacy i górale J. Stefaniego, Spiskowcy Schuberta, operetkę Wesoła wdówka Lehara. Z wielką pasją aranżuje muzykę filmową. W roku 2013 uzyskał tytuł naukowy doktora habilitowanego.

fot. K. Kalinowski


KRAKOWSKA MŁODA FILHARMONIA – Orkiestra Symfoniczna Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie wykonuje ponad kilkanaście koncertów w każdym sezonie artystycznym. Występuje nie tylko w Krakowie, ale także w wielu salach koncertowych Polski m.in. w Teatrze Wielkim, Teatrze Muzycznym Roma, Filharmonii Narodowej oraz w Studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, w Auli Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, w Górnośląskim Ośrodku Kultury w Katowicach, w salach Filharmonii Szczecińskiej, Pomorskiej i Częstochowskiej. Orkiestra regularnie koncertuje poza granicami (Niemcy, Holandia, Francja, Austria, Ukraina, Chiny). Współpracuje z orkiestrami młodzieżowymi (Niemcy) i chórami, m. in. z Trumpet of the Lord (Holandia), Chórem Filharmonii Krakowskiej, Chórem Akademii Muzycznej w Krakowie, Chórem Mariańskim, Chórem Uniwersytetu Ekonomicznego Dominanta, Chórem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Prowadzi dynamiczne współprace z instytucjami krakowskimi, m.in.: z Operą Krakowską, Filharmonią Krakowską, z Fundacją Polsko-Chińską Chopin oraz krakowskimi domami kultury.

Repertuar zespołu jest bardzo różnorodny, obejmuje utwory różnych epok, od baroku do muzyki współczesnej, a także muzykę operową, operetkową, musicalową oraz muzykę filmową.

Najbardziej znaczącymi wydarzeniami w działalności artystycznej orkiestry były - premierowe wykonanie Nieszporów Ludźmierskich Jana Kantego Pawluśkiewicza i Leszka Aleksandra Moczulskiego (1992), zdobycie I miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Orkiestr Szkolnych Szkół Muzycznych II Stopnia, zorganizowanym przez Akademię Filmu i Telewizji w Warszawie przy współudziale Centrum Edukacji Artystycznej oraz Programu II Polskiego Radia (2013) oraz tournée do Chin (2018).

Orkiestra wielokrotnie brała udział w festiwalach, m.in. w festiwalu Cracovia Sacra, jest częstym gościem cyklu Nowa Huta, dlaczego nie, organizowanym przez Dom Kultury Nowa Huta, wielokrotnie występowała w ramach festiwalu Szalone Dni Muzyki w Warszawie oraz w Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy.

Dorobek fonograficzny orkiestry to kilka płyt, m. in. Polskie Pieśni Patriotyczne, Kolędy, Pieśni Maryjne oraz wydane przez Polskie Radio piosenki przedwojenne na płycie pt. Nie zapomnisz mnie.